F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Bertolini i Bartels mistrzami, Makowiecki i Clairay wygrywają w Argentynie

To już koniec rywalizacji w Mistrzostwach Świata GT1.
Paweł Zając, 6 grudnia 2010, wyświetlenia: 2694<< | lista | T- | T+ | >>
Andrea Bertolini i Michael Bartels już podczas wyścigu kwalifikacyjnego zapewnili sobie tytuł w Mistrzostwach Świata FIA GT1. Ich główni rywale – Tomas Enge i Darren Turner musieli zakwalifikować się co najmniej na trzecim miejscu, by choć trochę odrobić ogromną stratę punktową. Ostatecznie duet Aston Martina był dziesiąty i definitywnie stracił szanse na mistrzowską koronę.

Pierwsze pole startowe wywalczyli kierowcy drugiego zespołu Aston Martina – Frederic Makowiecki i Yann Clairay, którzy byli wręcz nie do pokonania. Drugie pole przypadło Richardowi Westbrookowi i Thomasowi Mutschowi. Najmniejszą liczbę oczek w wyścigu kwalifikacyjnym zdobyli Bas Leinders i Maxime Martin.

W czołówce, jak na standardy GT1, działo się niezbyt wiele. Makowiecki szybko oddalił się od reszty stawki i przez większość czasu Aston Marin z numerem 9 jechał niezagrożony. Westbrook stracił swoje drugie miejsce na starcie, jednak odzyskał je już na trzecim okrążeniu. Z tyłu jednak trwała zażarta walko o każdy punkt, który mógł zadecydować o pozycjach w tabeli.

Z dobrej strony zaprezentował się gościnnie startujący Jose Maria Lopez, kierowca niedoszłego zespołu F1 – US F1. Razem ze Stefanem Mucke w Astonie Marinie z numerem 8 przedarli się na piąte miejsce po starcie z przedostatniego pola. Poza punktami znalazła się żółta Corevetta Marca Hennericiego, co kosztowało go spadek na 5 miejsce w klasyfikacji generalnej. Punktów nie udało się również zdobyć Tomasowi Enge i Darrenowi Turnerowi. Przez to kierowcy, którzy jeszcze przed wyścigiem kwalifikacyjnym walczyli o tytuł, ostatecznie spadli na 4 miejsce w klasyfikacji.

Mistrzami zostali Andrea Bertolini i Michael Bartels w Maserati zespołu Vitaphone. Udało im się zdobyć 138 punktów, odnosząc przy tym dwa zwycięstwa w wyścigach głównych i dwa w kwalifikacyjnych. Drugie miejsce zajął Thomas Mutsch, który rozpoczynał sezon jeżdżąc w parze z Romainem Grosjeanem, ze stratą 19 punktów. Na trzecie miejsce w klasyfikacji wskoczył Frédéric Makowiecki, wczorajszy zwycięzca.

Najlepszym zespołem okazał się niemiecki Vitaphone Racing Team. Hexis AMR dzięki pierwszemu i trzeciemu miejscu w Argentynie wskoczył na drugie miejsce. Najniższy stopień podium zespołowej klasyfikacji dopełnił Reiter Lamborghini. Trofeum SRO dla producentów wywalczył Aston Martin, który pokonał Maserati i Forda.

To już koniec zmagań w FIA GT1. Seria ponownie będzie trzymać nas w napięciu w przyszłym roku, jednak kalendarz wyścigów nie jest jeszcze znany.


GT1 Championship > 2010 > Argentyna (główny), San Luis - 6,270 km
P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
1. 9Yann Clairay
Frederic Makowiecki


Hexis AMRAston Martin DB9261h00m28,60325
2. 5Richard Westbrook
Thomas Mutsch


Matech CompetitionFord GT26+0:13,61618
3. 10Clivio Piccione
Jonathan Hirschi


Hexis AMRAston Martin DB926+0:23,15915
4. 25Frank Kechele
Sergio Jimenez


ReiterLamborghini Murcielago R-SV26+0:23,62312
5. 8Stefan Mucke
Jose Maria Lopez


Young Driver AMRAston Martin DB926+0:26,88310
6. 37Marc Basseng
Ricardo Risatti


All-Inkl.com Münnich MotorsportLamborghini Murcielago R-SV26+0:27,8278
7. 1Andrea Bertolini
Michael Bartels


Vitaphone Racing TeamMaserati MC 12 GT126+0:32,4406
8. 6Neel Jani
Nicolas Armindo


Matech CompetitionFord GT26+0:38,6464
9. 33Altfrid Heger
Alex Müller


Triple H Team HegersportMaserati MC 12 GT126+0:51,6102
10. 24Christopher Haase
Peter Kox


ReiterLamborghini Murcielago R-SV26+0:58,3981
11. 38Nicky Pastorelli
Dominik Schwager


All-Inkl.com Münnich MotorsportLamborghini Murcielago R-SV26+1:29,624
12. 13Alexandros Margaritis
Marc Hennerici


Phoenix Racing / CarsportChevrolet Corvette Z0626+1:34,407
13. 4Seiji Ara
Max Nilsson


Swiss Racing TeamNissan GT-R26+1:41,277
14. 2Miguel Ramos
Enrique Bernoldi


Vitaphone Racing TeamMaserati MC 12 GT126+1:41,555
15. 7Darren Turner
Tomas Enge


Young Driver AMRAston Martin DB926+1:44,685
16. 22Jamie Campbell-Walter
Warren Hughes


Sumo Power GTNissan GT-R224 okr.
17. 23Michael Krumm
Peter Dumbreck


Sumo Power GTNissan GT-R188 okr.
18. 41Markus Palttala
Matteo Bobbi


Marc VDS Racing TeamFord GT1610 okr.
19. 40Bas Leinders
Maxime Martin


Marc VDS Racing TeamFord GT1610 okr.
20. 34Nico Verdonck
Alessandro Pier Guidi


Triple H Team HegersportMaserati MC 12 GT11313 okr.
21. 3Henri Moser
Karl Wendlinger


Swiss Racing TeamNissan GT-R1313 okr.
Pole position: Frederic Makowiecki (Hexis AMR) - 57:35,613
Najszybsze okrążenie: Andrea Bertolini (Vitaphone Racing) - 2:15,353 na 26 okrążeniu
Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.11.2012  Munnich Motorsport dołączy do WTCC w przyszłym sezonie
08.11.2012  GT1 było logicznym krokiem naprzód - wywiad ze Stephane Ratelem
03.11.2012  FIA zaakceptowała utworzenie GT World Series
30.09.2012  McLaren wygrywa chaotyczny wyścig na Donington (akt.)
29.09.2012  McLaren wygrywa wyścig kwalifikacyjny na Donington
Tagi:
GT1

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca