|
|
|
|
|
|
Bertolini i Bartels mistrzami, Makowiecki i Clairay wygrywają w Argentynie |
To już koniec rywalizacji w Mistrzostwach Świata GT1. |
|
•Paweł Zając, 6 grudnia 2010, wyświetlenia: 2694 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Andrea Bertolini i Michael Bartels już podczas wyścigu kwalifikacyjnego zapewnili sobie tytuł w Mistrzostwach Świata FIA GT1. Ich główni rywale – Tomas Enge i Darren Turner musieli zakwalifikować się co najmniej na trzecim miejscu, by choć trochę odrobić ogromną stratę punktową. Ostatecznie duet Aston Martina był dziesiąty i definitywnie stracił szanse na mistrzowską koronę.
Pierwsze pole startowe wywalczyli kierowcy drugiego zespołu Aston Martina – Frederic Makowiecki i Yann Clairay, którzy byli wręcz nie do pokonania. Drugie pole przypadło Richardowi Westbrookowi i Thomasowi Mutschowi. Najmniejszą liczbę oczek w wyścigu kwalifikacyjnym zdobyli Bas Leinders i Maxime Martin.
W czołówce, jak na standardy GT1, działo się niezbyt wiele. Makowiecki szybko oddalił się od reszty stawki i przez większość czasu Aston Marin z numerem 9 jechał niezagrożony. Westbrook stracił swoje drugie miejsce na starcie, jednak odzyskał je już na trzecim okrążeniu. Z tyłu jednak trwała zażarta walko o każdy punkt, który mógł zadecydować o pozycjach w tabeli.
Z dobrej strony zaprezentował się gościnnie startujący Jose Maria Lopez, kierowca niedoszłego zespołu F1 – US F1. Razem ze Stefanem Mucke w Astonie Marinie z numerem 8 przedarli się na piąte miejsce po starcie z przedostatniego pola. Poza punktami znalazła się żółta Corevetta Marca Hennericiego, co kosztowało go spadek na 5 miejsce w klasyfikacji generalnej. Punktów nie udało się również zdobyć Tomasowi Enge i Darrenowi Turnerowi. Przez to kierowcy, którzy jeszcze przed wyścigiem kwalifikacyjnym walczyli o tytuł, ostatecznie spadli na 4 miejsce w klasyfikacji.
Mistrzami zostali Andrea Bertolini i Michael Bartels w Maserati zespołu Vitaphone. Udało im się zdobyć 138 punktów, odnosząc przy tym dwa zwycięstwa w wyścigach głównych i dwa w kwalifikacyjnych. Drugie miejsce zajął Thomas Mutsch, który rozpoczynał sezon jeżdżąc w parze z Romainem Grosjeanem, ze stratą 19 punktów. Na trzecie miejsce w klasyfikacji wskoczył Frédéric Makowiecki, wczorajszy zwycięzca.
Najlepszym zespołem okazał się niemiecki Vitaphone Racing Team. Hexis AMR dzięki pierwszemu i trzeciemu miejscu w Argentynie wskoczył na drugie miejsce. Najniższy stopień podium zespołowej klasyfikacji dopełnił Reiter Lamborghini. Trofeum SRO dla producentów wywalczył Aston Martin, który pokonał Maserati i Forda.
To już koniec zmagań w FIA GT1. Seria ponownie będzie trzymać nas w napięciu w przyszłym roku, jednak kalendarz wyścigów nie jest jeszcze znany.
•GT1 Championship > 2010 > Argentyna (główny), San Luis - 6,270 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 9 | Yann Clairay Frederic Makowiecki |
| Hexis AMR | Aston Martin DB9 | 26 | 1h00m28,603 | 25 |
2. | 5 | Richard Westbrook Thomas Mutsch |
| Matech Competition | Ford GT | 26 | +0:13,616 | 18 |
3. | 10 | Clivio Piccione Jonathan Hirschi |
| Hexis AMR | Aston Martin DB9 | 26 | +0:23,159 | 15 |
4. | 25 | Frank Kechele Sergio Jimenez |
| Reiter | Lamborghini Murcielago R-SV | 26 | +0:23,623 | 12 |
5. | 8 | Stefan Mucke Jose Maria Lopez |
| Young Driver AMR | Aston Martin DB9 | 26 | +0:26,883 | 10 |
6. | 37 | Marc Basseng Ricardo Risatti |
| All-Inkl.com Münnich Motorsport | Lamborghini Murcielago R-SV | 26 | +0:27,827 | 8 |
7. | 1 | Andrea Bertolini Michael Bartels |
| Vitaphone Racing Team | Maserati MC 12 GT1 | 26 | +0:32,440 | 6 |
8. | 6 | Neel Jani Nicolas Armindo |
| Matech Competition | Ford GT | 26 | +0:38,646 | 4 |
9. | 33 | Altfrid Heger Alex Müller |
| Triple H Team Hegersport | Maserati MC 12 GT1 | 26 | +0:51,610 | 2 |
10. | 24 | Christopher Haase Peter Kox |
| Reiter | Lamborghini Murcielago R-SV | 26 | +0:58,398 | 1 |
11. | 38 | Nicky Pastorelli Dominik Schwager |
| All-Inkl.com Münnich Motorsport | Lamborghini Murcielago R-SV | 26 | +1:29,624 | |
12. | 13 | Alexandros Margaritis Marc Hennerici |
| Phoenix Racing / Carsport | Chevrolet Corvette Z06 | 26 | +1:34,407 | |
13. | 4 | Seiji Ara Max Nilsson |
| Swiss Racing Team | Nissan GT-R | 26 | +1:41,277 | |
14. | 2 | Miguel Ramos Enrique Bernoldi |
| Vitaphone Racing Team | Maserati MC 12 GT1 | 26 | +1:41,555 | |
15. | 7 | Darren Turner Tomas Enge |
| Young Driver AMR | Aston Martin DB9 | 26 | +1:44,685 | |
16. | 22 | Jamie Campbell-Walter Warren Hughes |
| Sumo Power GT | Nissan GT-R | 22 | 4 okr. | |
17. | 23 | Michael Krumm Peter Dumbreck |
| Sumo Power GT | Nissan GT-R | 18 | 8 okr. | |
18. | 41 | Markus Palttala Matteo Bobbi |
| Marc VDS Racing Team | Ford GT | 16 | 10 okr. | |
19. | 40 | Bas Leinders Maxime Martin |
| Marc VDS Racing Team | Ford GT | 16 | 10 okr. | |
20. | 34 | Nico Verdonck Alessandro Pier Guidi |
| Triple H Team Hegersport | Maserati MC 12 GT1 | 13 | 13 okr. | |
21. | 3 | Henri Moser Karl Wendlinger |
| Swiss Racing Team | Nissan GT-R | 13 | 13 okr. | |
| |
|
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|