F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Di Montezemolo nadal chce zgody na trzecie bolidy

Uważa również, że obecny zakaz testów w czasie sezonu jest niezdrowy dla sportu.
Łukasz Godula, 15 grudnia 2010, wyświetlenia: 1832<< | lista | T- | T+ | >>
Prezes Ferrari – Luca di Montezemolo powiedział, że będzie kontynuował starania o zgodę dla czołowych zespołów na wystawianie trzech bolidów oraz nawoływał do rozluźnienia ograniczeń dotyczących testów.

Di Montezemolo w ostatnich latach ostro krytykował przepisy odnoszące się do obu tematów. Wczoraj podczas obiadu z włoską prasą powiedział, że uważa, iż dla Formuły 1 lepsze byłoby danie czołowym zespołom możliwości wystawiania trzech bolidów, niż dopuszczenie nowych zespołów, które w tym sezonie niczego nie wniosły do tego sportu.

„Małe zespoły? Szczerze mówiąc lepiej byłoby dać czołowym zespołom szansę wystawiania trzeciego bolidu, niż oglądać samochody, które miałyby problemy nawet w GP2” – powiedział di Montezemolo. „Jest to pomysł, który będziemy mocno popierać w przyszłości”.

Uważa również, że obecny zakaz testów w czasie sezonu jest niezdrowy dla sportu. „Następnie musimy usunąć absurdalne limity testów” – powiedział. „Formuła 1 to jedyny sport, w którym nie masz szans na trening. To tak jakby kazać Realowi Madryt, Milanowi czy Interowi grać w butach bez korków w deszczu albo zakazać rozgrzewki przed meczem w Lidze Mistrzów”.

Di Montezemolo skrytykował ponadto tory nowej generacji, wspierając prezydenta FIA – Jeana Todta, który zasugerował ostatnio, że przyszłe tory powinny kłaść priorytet na możliwości do wyprzedzania. „Jeśli chodzi o nowe tory to muszę powiedzieć, że lepiej będzie, jeśli więcej uwagi poświęci się wyścigom i możliwościom wyprzedzania, a mniej wysiłku włoży w piękną architekturę” – powiedział.

Uważa też, że niedawna decyzja FIA o zniesieniu zakazu poleceń zespołowych pokazuje, iż ciało zarządzające idzie w dobrym kierunku pod rządami Todta. „Na szczęście zasada zakazująca poleceń zespołowych została usunięta, co jest dobre, ponieważ była to naprawdę obłudna zasada” – powiedział di Montezemolo. „Zawsze była to część sportu i ci, którzy ścigali się dla Ferrari byli świadomi tego. FIA pod przewodnictwem Jeana Todta pracuje dobrze i ta decyzja potwierdza ten trend”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.12.2023  Montezemolo: W F1 jest zbyt wiele torów ulicznych
03.09.2020  Montezemolo: Vettel przestał czuć się w Ferrari jak w domu
06.05.2020  Autosprint: Montezemolo może kandydować na stanowisko prezesa FIA
05.11.2019  Di Montezemolo: Hamilton dołączył do najlepszych tego sportu
27.03.2019  Montezemolo: Charakter przeszkadzał Alonso w walce o tytuły
Tagi:
di Montezemolo L.
Ferrari

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
PoleP1, 15.12.2010 15:21[!]
Już dwa zespoły mają po 4 bolidy a ten dalej płacze :P
No i najlepszym argumentem jest oczywiście atak na słabsze zespoły, a przecież nie odrazu Rzym zbudowano, aczkolwiek Luca tego jak widać nie wie :D
fitipaldi666, 15.12.2010 15:34[!]
Oprócz tego 3 bolidu to dobrze powiedział . Dlaczego wszystkie teamy nie zrobią jakiegoś strajku albo chociaż niech zaczną rozmowy na temat testów. No chyba że im nie zależy .
Karol26, 15.12.2010 15:41[!]
No zgadzam się z Panem Lucą. Co do nowych teamów nie do końca ale np co do nowych toró idealnie powiedział :)
tomekf248, 15.12.2010 15:42[!]
"(...) albo zakazać rozgrzewki przed meczem w Lidze Mistrzów". - trochę to złe porównanie. Przecież od tego są treningi. Bardziej pasowałby zakaz zgrupowań kadry narodowej przed mistrzostwami, czy treningu na stadionie klubowym. Bez testów, kierowcy są w trudniejszej sytuacji jeśli chodzi o przygotowanie i utrzymywanie stałej formy w trakcie sezonu.
SirKamil, 15.12.2010 16:13[!]
Zdarta płyta.

Piewcy tej przewspaniałej idei chyba nie zdają sobie sprawy że chodzi o nic innego jak biznes a zaserwowanie największym i najbogatszym zespołom możliwości wystawiania trzeciego bolidu poza klasyfikacją to nic innego jak ściąganie jeszcze większej uwagi kamer na siebie odciągając je od reszty stawki. Kolejne rozjechanie stawki.

Ja rozumiem dlaczego montezuma to mówi- jest id...tą, ale za skabry świata nie mogę zrozumieć czemu prasa cały czas zwraca uwagę na te dyrdymały. Stop z głupotami na portalach branżowych.
SAP, 15.12.2010 17:19[!]
Małe zespoły nic nie wniosły? Mimo wszystko perspektywiczne Lotusy i Virginy (Force India czy Super Aguri zaczynali nie lepiej, a z czasem zaczęły zdobywać punkty) urozmaiciły zmagania. Ja zawsze obserwowałem, którzy będą wyżej, a do tego smaczku dodał zakład ich właścicieli. Za to co wniósłby trzeci bolid? Więcej TO, większa dominacja pojedynczych teamów, mniejsza czytelność dla kibiców, więcej starć wśród zespołowych partnerów.

Zakaz testów jest absurdalny. Mogliby znieść go wymuszając przy okazji udział w nich trzecich kierowców. Może dzięki temu mielibyśmy więcej debiutantów pokroju Kubicy czy Rosberga, a mniej o umiejętnościach Pietrowa. Podobał mi się pomysł testów w niektóre poniedziałki po GP. Jeśli ta opcja nie przeszłaby to może zamiast kolejnych GP w dziwnych miejscach zaczęto przeprowadzać tam testy (np. Katar)? Przy okazji ciekawe, że prezes Ferrari za przykład podał Real Madryt. Dla mnie jego stajnia zawsze była Królewskimi F1 (i to nie jest komplement).
wnerwiona, 15.12.2010 19:53[!]
jestem za testami ale o czym my tu piszemy jak nawet na treningach opon brakuje
J.P.S., 15.12.2010 22:41[!]
Najpierw niech nauczą się zarządzać dwoma samochodami a potem pomyślą o trzecim.
jpslotus72, 16.12.2010 00:07[!]
Przy trzech bolidach byłoby więcej możliwych kombinacji dla Team Orders - dopiero mogliby wykręcać numery...

Co do testów - pełna zgoda: te ograniczenia są absurdalne.
pasior, 17.12.2010 08:20[!]
Luca najpierw zbuduj dwa konkurencyjne a później martw się o trzeci
NEO86, 02.01.2011 17:44[!]
Co on bredzi jaki 3 bolid? Gdyby czołowe teamy mogły wystawiać 3 bolid to byłby chyba koniec tego sportu. Wiązałoby się to z jeszcze większą dominacją,TO i spięciami pomiędzy kierowcami jednego teamu. Co do testów i nowych torów to się zgadzam.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca