F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2001
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Podsumowanie wyścigu o Grand Prix Francji

Marek Roczniak, 1 lipca 2001, wyświetlenia: 8133<< | lista | T- | T+ | >>
Początek wyścigu zapowiadał wygraną Ralfa Schumachera, jednak już po pierwszych postojach w boksach Niemiec stracił prowadzenie na rzecz starszego brata – Michaela Schumachera. W głównej mierze była to zasługa bardzo dobrej strategii zespołu Ferrari, która zakładała krótszy pierwszy postój w boksach, a poza tym mechanicy z zespołu Williams mieli niewielkie problemy z założeniem jednego z tylnych kół do bolidu Ralfa. Na dodatek nowy zestaw opon, który młodszy z braci Schumacherów otrzymał w tym momencie był znacznie gorszy od pierwszego i w przeciągu kilkunastu okrążeń Michael Schumacher uzyskał znaczną przewagę. Z kłopotów kierowcy Williamsa powinien był również skorzystać David Coulthard (McLaren), jednak Szkot podczas pierwszego postoju przekroczył limit prędkości obowiązujący w strefie boksów i po odbyciu kary spadł na piątą pozycję. Po drugiej serii postojów na drugą pozycję awansował drugi kierowca z zespołu Williams – Juan Pablo Montoya, który w przeciwieństwie do Ralfa zdecydował się w tym wyścigu na jazdę na twardszych oponach. Wydaje się, że był to bardziej trafny wybór i Kolumbijczyk był na najlepszej drodze do ukończenia wyścigu na drugiej pozycji, jednak wkrótce z wyścigu wyeliminowała go awaria silnika. Dzięki temu Ralf Schumacher znalazł się ponownie na drugiej pozycji i nie oddał jej już do końca wyścigu.

Ostatnią atrakcją Grand Prix Francji 2001 był zacięty pojedynek o trzecią pozycję pomiędzy Coulthardem i drugim kierowcą Ferrari – Rubensem Barrichello. Brazylijczyk nie ugiął się jednak pod presją i linię mety przekroczył jako trzeci, co zważywszy na dopiero ósmą pozycję startową jest całkiem przyzwoitym rezultatem. Barrichello był jedynym kierowcą w tym wyścigu, który zdecydował się na trzy postoje w boksach i najwyraźniej była to słuszna decyzja. Szkot natomiast musiał zadowolić się czwartą pozycją i na dodatek był jedynym kierowcą z zespołu McLaren, który ukończył ten wyścig, ponieważ Mika Hakkinen nawet nie wystartował do okrążenia rozgrzewającego.

Jarno Trulli przełamał wreszcie złą passę, która ostatnimi czasy nękała zespół Jordan. Dwa punkty zdobyte w tym wyścigu przez Włocha pozwoliły zbliżyć się stajni prowadzonej przez Eddiego Jordana do zespołu Sauber, ale tylko o jeden punkt, ponieważ na szóstej pozycji wyścig ukończył Nick Heidfeld. Ostatnie wyścigi dla Niemca również nie były zbyt szczęśliwe i rezultat ten przyjął on niejako z ulgą. Na siódmej pozycji wyścig ukończył drugi kierowca z zespołu Sauber – Kimi Raikkonen i chociaż nie udało mu się zdobyć ani jednego punktu, to jednak powinien być zadowolony z tego, że uzyskał zbliżony rezultat do zespołowego partnera. Natomiast niezadowolony z przebiegu wyścigu może być zwycięzca Grand Prix Francji sprzed dwóch lat – Heinz-Harald Frentzen, który ze względu na problemy z tankowaniem paliwa podczas pierwszego postoju stracił szansę na ukończenie wyścigu na punktowanej pozycji.

Olivier Panis był jedynym kierowcą z zespołu British American Racing, który dojechał w tym wyścigu do mety. Jednak Francuz z pewnością nie zaliczy tego wyścigu do zbyt udanych, ponieważ dysponując dokładnie takim samym silnikiem jak kierowcy z zespołu Jordan był od nich wyraźnie wolniejszy i jedyne, co mu się udało osiągnąć, to dziewiąta pozycja. To samo odnosi się również do zespołu Prost, który podobnie jak zespół Sauber wykorzystuje w tym sezonie zeszłoroczne silniki Ferrari do napędzania swoich bolidów, a jednak uzyskuje znacznie gorsze rezultaty od szwajcarskiego zespołu. Na domiar złego Jean Alesi został pokonany przez o wiele mniej doświadczonego partnera zespołowego – Luciana Burtiego i wyścig ukończył na 12 pozycji.

Z pozostałych zespołów tylko zespół Jaguar zasługuje jeszcze na uwagę, a konkretnie jeden z kierowców reprezentujący barwy tej stajni – Eddie Irvine. Irlandczyk w tym wyścigu był jednym z najbardziej aktywnych kierowców i w bezpośredniej walce wyprzedził dwóch rywali – Panisa oraz Frentzena. Gdyby startował z wyższej pozycji to najprawdopodobniej wyścig ukończyłby na punktowanej pozycji, jednak w sumie nie miało to większego znaczenia, ponieważ i tak na 56 okrążeniu awaria silnika wyeliminowała go z wyścigu, kiedy znajdował się na siódmej pozycji.

Michael Schumacher coraz bardziej zbliża się do czwartego tytułu mistrzowskiego i wygląda na to, że w tym sezonie nikt go już nie powstrzyma. Niemiec jest również na najlepszej drodze do zapisania się w historii wyścigów Formuły Jeden jako kierowca z największą ilością zwycięstw. Do tej pory niekwestionowanym rekordzistą był czterokrotny mistrz świata – Alain Prost, mający na swoim koncie 51 zwycięstw, jednak już dwa następne wyścigi mogą przynieść zmianę, ponieważ Michael Schumacher w swojej dotychczasowej karierze, która trwa już 10 lat triumfował 50 razy. Młodszy z braci Schumacherów – Ralf także radzi sobie całkiem nieźle w tym sezonie, a sześć punktów, uzyskane w tym wyścigu umożliwiło Niemcowi awans na trzecią pozycję w klasyfikacji generalnej kierowców.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu
21.04.2024  GP Chin: wyniki wyścigu
21.04.2024  Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin
20.04.2024  Gasly: Idziemy we właściwym kierunku
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
Tagi:
Grand Prix F1
Magny-Cours

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca