F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2001
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Podsumowanie wyścigu o Grand Prix Wielkiej Brytanii

Marek Roczniak, 15 lipca 2001, wyświetlenia: 13543<< | lista | T- | T+ | >>
Mika Hakkinen odniósł pierwsze zwycięstwo w tym sezonie. Prawie wszystkie poprzednie wyścigi rozegrane w tym sezonie były wyjątkowo pechowe dla Fina i zaczynały już nawet krążyć pogłoski, że jest to jakoby jego ostatni sezon w Formule Jeden, jednak zwycięstwem tym Hakkinen udowodnił, że tli się w nim jeszcze chęć do rywalizacji. Niestety jest już za późno, aby Fin mógł się włączyć do walki o tytuł mistrzowski, która jest już w zasadzie przesądzona, ponieważ główny rywal Michaela Schumachera w tym roku – David Coulthard nie ukończył Grand Prix Wielkiej Brytanii. Przyczynił się do tego kierowca z zespołu Jordan – Jarno Trulli, który tuż po starcie próbował wyprzedzić Szkota, jednak bolidy obu kierowców zderzyły się kołami. Włoch od razu odpadł z wyścigu, natomiast Coulthard zdołał co prawda wyprowadzić swój bolid z poślizgu, ale po przejechaniu dwóch okrążeń także zakończył udział w wyścigu, ponieważ okazało się, że podczas zderzenia uszkodzeniu uległo tylne zawieszenie w jego bolidzie. Trudno jednoznacznie rozstrzygnąć, który z kierowców był bardziej winny, ale tak czy inaczej szanse Coultharda na zdobycie tytułu mistrzowskiego zmalały po tym wyścigu praktycznie do zera.

Na drugiej i trzeciej pozycji wyścig ukończyli kierowcy z zespołu Ferrari – Michael Schumacher oraz Rubens Barrichello. Obydwaj kierowcy zdecydowali się w tym wyścigu tylko na jeden postój w boksach i to w dodatku dosyć późny, co spowodowało, że w pierwszej połowie wyścigu byli znacznie wolniejsi od Hakkinena, który jadąc na dwa stopy już po pierwszym z nich był niemal pewnym zwycięzcą, nie wspominając już o tym, z jaką łatwością udało mu się wyprzedzić Niemca. Co prawda Schumacher wiedząc, że w wyścigu nie uczestniczy Coulthard mógł stracić motywację, jednak po wyścigu zdecydowanie temu zaprzeczył i powiedział, że po prostu na tym torze bolidy Ferrari były zbyt wolne.

Szansę na pokonanie Michaela Schumachera w tym wyścigu miał również Juan Pablo Montoya, który na 18 okrążeniu także wyprzedził Niemca, a tuż po pierwszym postoju Hakkinena przez trzy okrążenia był nawet liderem wyścigu. Jednak Kolumbijczyk, który podobnie jak Fin obrał w tym wyścigu strategię dwóch postojów po pierwszej wizycie w boksach znalazł się za partnerem z zespołu Williams – Ralfem Schumacherem, który z kolei jechał za znacznie wolniejszym drugim kierowcą z zespołu Ferrari – Barrichello. Nawet kiedy Ralf wjechał do boksów Montoya także nie był w stanie wyprzedzić Brazylijczyka i przez to stracił szansę na ukończenie wyścigu na trzeciej, albo nawet i na drugiej pozycji. Na dodatek trzeci zestaw opon, który Kolumbijczyk otrzymał po ostatnim postoju w boksach był dużo gorszy od poprzednich i w tej sytuacji czwarte miejsce to też całkiem niezły rezultat, zwłaszcza, jeśli wyścig rozpoczynało się z ósmej pozycji. Montoya był jedynym kierowcą z zespołu Williams, który dotrwał do końca wyścigu, ponieważ Ralfa Schumachera z wyścigu wyeliminowała awaria silnika i dzięki temu Barrichello powrócił na trzecią pozycję w klasyfikacji generalnej kierowców.

Ostatnie trzy punkty możliwe do zdobycia w tym wyścigu podzielili między siebie kierowcy z zespołu Sauber – Kimi Raikkonen oraz Nick Heidfeld. Zespół ten jest drugim obok zespołu Williams, który w stosunku do poprzedniego sezonu uczynił zdecydowany postęp, o czym świadczy czwarta pozycja w klasyfikacji generalnej konstruktorów. Najbliższy rywal – stajnia Jordan w wyścigu tym nie powiększyła swojego dorobku punktowego, a zważywszy na bardzo dobre pozycje startowe miała na to duże szanse. Niestety Jarno Trulli z wyścigu wycofał się już na pierwszym okrążeniu po kolizji z Coulthardem, natomiast Heinz-Harald Frentzen także na pierwszym okrążeniu został wyprzedzony przez obydwu kierowców z zespołu Sauber. Co prawda później miał jeszcze możliwość odzyskania przynajmniej jednej pozycji, jednak nie zdołał jej wykorzystać i wyścig ostatecznie ukończył na siódmej pozycji.

Z kierowców reprezentujących barwy zespołu British American Racing tylko Jacques Villeneuve dojechał do mety, jednak na niezbyt imponującej, ósmej pozycji. Na domiar złego Kanadyjczyk na pierwszym okrążeniu przyczynił się do wyeliminowania z wyścigu partnera z zespołu – Oliviera Panisa. Z pozostałych zespołów wyścig ukończyli prawie wszyscy kierowcy, z wyjątkiem Luciana Burtiego (Prost). Natomiast Tarso Marques (Minardi) w ogóle nie wziął udziału w tym wyścigu, ponieważ nie zmieścił się w 107% czasu pole position podczas sesji kwalifikacyjnej i na tej podstawie nie został dopuszczony do wyścigu.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu
21.04.2024  GP Chin: wyniki wyścigu
21.04.2024  Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin
20.04.2024  Gasly: Idziemy we właściwym kierunku
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
Tagi:
Grand Prix F1
Silverstone

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca