F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Team Lotus 'przekracza granice' z T128

Samochód jest wysoce zaawansowany, choć nie będzie posiadał systemu KERS.
Piotr Bogucki, 31 stycznia 2011, wyświetlenia: 3416<< | lista | T- | T+ | >>
Nowy samochód zespołu Team Lotus napędzany silnikiem Renault – T128 został zaprojektowany – jak wyjaśnia szef techniczny Mike Gascoyne – w celu stworzenia platformy rozwojowej dla kolejnych bolidów stajni.

Podczas gdy pierwszy samochód zespołu – T127 był konserwatywną konstrukcją, która pozwoliła Lotusowi zbudować wewnętrzną strukturę podczas sezonu 2010, nowa maszyna została stworzona od zera z agresywnym podejściem. Lotus ma nadzieję, że pozwoli to na rozwijanie jej w kolejnych sezonach.

„Z zeszłorocznym samochodem, a w szczególności w pierwszej połowie sezonu chodziło tylko o przetrwanie, podczas gdy od połowy roku zaczęliśmy rozbudowywać zespół – to wtedy rozpoczęliśmy prace nad nowym samochodem” – wyjaśnia Gascoyne w artykule zamieszczonym na łamach elektronicznej publikacji zespołu – Team Lotus Notes.

„Sądzę, że największym wyzwaniem było to, że samochód na 2010 rok był tak naprawdę jednorazowy. [....] Nie było prawie żadnego przeniesienia części do samochodu na 2011, podczas gdy normalnie adaptuje się sporo części i próbuje zoptymalizować cały pakiet. Wygląda on zdecydowanie inaczej niż zeszłoroczna konstrukcja – wygląda o wiele bardziej 'nowocześnie' i to jest baza naszych przyszłych samochodów” – stwierdził Gascoyne.

„Naprawdę podąża za trendami dzisiejszego projektowania w F1, a aerodynamicznie jest o wiele bardziej zaawansowany. Auto jest tak naprawdę sumą 4000 małych części, ciężko jest więc wybrać konkretne obszary, które są szczególnie błyskotliwe, jednak ogólnie jest to bardziej zoptymalizowany produkt pracy projektantów i inżynierów”.

Team Lotus potwierdził jednocześnie, że nie będzie używał systemu KERS od początku sezonu 2011, jednak przewiduje możliwość zamontowania systemu w późniejszym etapie. Szef projektantów Lewis Butler powiedział, że zespół podjął taką decyzję ze względu na potrzebę zbyt wielu kompromisów w przypadku zamontowania KERS.

„Podjęliśmy decyzję o nie używaniu KERS, ponieważ ułatwia to pracę projektantów – upakowanie go w samochodzie zawsze jest pewnego rodzaju problemem. To było tak naprawdę największym wyzwaniem – próba złożenia wszystkiego na jak najmniejszym obszarze. Staraliśmy się zacieśnić obszar otaczający kierowcę najbardziej jak się dało, by ludzie od aerodynamiki byli zadowoleni”.

Szef zespołu aerodynamików zespołu z Norfolk – Marianne Hinson ocenia, że system spowodowałby konieczność sporych kompromisów w jej dziale. „Tak samo jest u nas w aerodynamice – brak KERS to tak naprawdę ułatwienie, ponieważ zamontowanie wszystkich części do tego potrzebnych jest dość ograniczające w kwestii pewnych kształtów aerodynamicznych w niektórych miejscach”.

Uważa ona, że projekt jest wizualnie bardziej agresywny, niż zeszłorocznego samochodu, który został stworzony w bardzo krótkim czasie. Lotus bowiem dostał miejsce w Formule 1 za drugim razem, gdy BMW wycofało się z rywalizacji. „Nie mogę wyjawiać zbyt wiele szczegółów, jednak uważam, że przednia część samochodu jest dość dużym krokiem naprzód od samochodu z 2010 roku”.

Keith Saunt, szef operacyjny zespołu powiedział, że korzyści płynące z zamontowania KERS nie były dla Lotusa wystarczająco duże, by przeważyć niedogodności w upakowaniu systemu na tym etapie rozwoju zespołu. Zażartował on jednocześnie: „Jeśli mielibyśmy kiedyś zaprojektować zmotoryzowany katamaran kajakowy, to sądzę, że też by nam się udało! Mamy tutaj sporo bardzo zdolnych ludzi”.

T128 posiada potrzebne w tym sezonie ruchome tylne skrzydło i Dieter Gass jest pewien, że Lotus spisał się dobrze w tym obszarze. „To było trochę mniejszym wyzwaniem, niż z początku myśleliśmy” – wyjawił. „Kiedy spojrzeliśmy na wszystkie możliwe koncepcje, nie było trudno znaleźć rozwiązanie. Sądzę, że mamy całkiem sprytny i prosty system”.

Szef działu rozwoju i dynamiki pojazdów Elliot Dason-Barber dodaje, że zawieszenie nowego samochodu jest obszarem, w którym Lotus poczynił szczególne postępy. „Element, który mnie szczególnie interesuje to przednie zawieszenie, ale także i tylne. Spróbowaliśmy popchnąć granicę trochę dalej z paroma rzeczami w celu zmniejszenia wagi i osiągnięcia większej efektywności”.

Źródło: autosport.com (1), autosport.com (2), autosport.com (3)
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2012  Alex Rossi liczy na awans do Formuły 1
13.12.2011  Lotus będzie stosował czarno-złote malowanie w F1, GP2, GP3 i IndyCar
12.12.2011  HRT dementuje plotki o nawiązaniu współpracy z Caterhamem
12.12.2011  HRT zmieni silniki na Renault?
08.12.2011  Team Lotus potwierdza zatrudnienie Johna Ileya
Tagi:
Team Lotus
Gascoyne M.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Norbi123, 31.01.2011 13:13[!]
chyba każdy obecny bolid F1 jest wysoce zaawansowany technologicznie:) przynajmniej do 2013
Witek, 31.01.2011 13:17[!]
A ja Wam mówię, że ten Lotus może być czarnym koniem rywalizacji w 2011 roku (może będą się bić z Williamsem nawet o 6. - 7. miejsce w generalce)? Wiem, że na chwilę obecną to wróżenie z fusów, ale mam podstawy, by być w tej kwestii optymistą (w sumie to Toyota zdobyła przed zatrudnieniem Mika Gascoyne'a w 2004 roku 9 oczek - i to "fartownie", natomiast rok 2005 to już 5 razy podium, 88 punktów i dwa Pole Position). Mike jest na swój sposób "geniuszem" przy dochodzeniu słabych zespołów do drużyn z okolic niewiele za pierwszą trójką najlepszych konstruktorów, więc trzymam kciuki! Na dzień dzisiejszy kibicuje zespołom Lotus oraz... Lotus! Chichot historii :)
sneer, 31.01.2011 16:25[!]
Powodzenia panowie :)
Lolkoski, 31.01.2011 19:12[!]
Życzę im walki w środku stawki, ale czy już teraz bedzie to możliwe? - wątpię
NEO86, 13.02.2011 11:33[!]
Widać że ludzie w Team Lotus ciężko pracują i w przyszłości może być to liczący się zespół
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca