|
|
|
|
|
|
Grosjean: O tym zespole się mówi |
"Powrót do Formuły 1 jest dla mnie wielką szansą, bo marzę, by odzyskać miejsce w stawce". |
|
•Inf. prasowa, 31 stycznia 2011, wyświetlenia: 2916 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Romain Grosjean dołącza do zespołu Lotus Renault GP jako kierowca rezerwowy w sezonie 2011. Jego CV jest imponujące; tytuły mistrzowskie w Formule 3 Euro Series oraz azjatyckiej edycji serii GP2.
Po zakończeniu programu szkoleń dla młodych kierowców Renault F1, Romain dołączył w 2008 roku do ekipy Renault F1 Team jako kierowca testowy, a w drugiej połowie 2009 roku zasiadł za kierownicą bolidu wyścigowego. W ubiegłym roku 24-letni Francuz startował w wielu kategoriach wyścigów, m.in. w Mistrzostwach FIA GT1 i serii Auto GP, w której zdobył tytuł w barwach zespołu DAMS.
Tak bogate doświadczenie sprawia, że Grosjean jest uznawany za jednego z najbardziej obiecujących młodych francuskich kierowców. W nadchodzącym sezonie, Romain będzie godzić obowiązki członka zespołu Lotus Renault GP ze startami w serii GP2.
Dostałeś pracę kierowcy rezerwowego Lotus Renault GP w sezonie 2011. Jak to jest dostać taką szansę?
„Powrót do Formuły 1 jest dla mnie wielką szansą, bo marzę, by odzyskać miejsce w stawce. To dobry moment, ponieważ zespół staje się coraz lepszy. Wszyscy potwierdzają, że w ubiegłym roku do naszego bolidu zostały wprowadzone znaczące udoskonalenia. Kiedy Lotus został oficjalnym partnerem ekipy, wszyscy zaczęli o niej mówić – cieszę się, że mogę być jej członkiem”.
Współpracowałeś już z Renault, a więc dobrze znasz Enstone – jak czułeś się wracając tam?
„Przyjazd do Enstone mogę porównać do powrotu do domu. Jest to miejsce, z którym wiąże się wiele miłych wspomnień. Mam tam też wielu przyjaciół. Jest to także wyjątkowy moment, bo zespół rozpoczyna nowy etap w swojej historii. Wszyscy są niezwykle zmotywowani i podekscytowani nadchodzącym sezonem”.
Jesteś związany z Formułą 1 od kilku lat. Czego nowego możesz nauczyć się w tym roku jako kierowca rezerwowy?
„Zawsze można nauczyć się czegoś nowego o Formule 1, zwłaszcza teraz, gdy kierowcy spędzają mniej czasu w bolidach. Sam udział w spotkaniu zespołu inżynierów jest bardzo interesujący i można się wiele podczas niego dowiedzieć. Wiem, że mogę dużo nauczyć się o bolidzie, słuchając Roberta i Witalija”.
Jakie cele wyznaczyłeś sobie na 2011 rok i czy w dalszym ciągu będziesz jednocześnie zajmował się Formułą 1 i startował w innych wyścigach?
„Tak, w tym roku będę jeździł w barwach ekipy DAMS. Najpierw wystartuję w azjatyckiej serii GP2, a potem w głównej serii GP2. Bardzo się z tego cieszę, głównie z powodu nowego bolidu GP2, który został zaprojektowany z myślą o bieżącym sezonie i nowych opon Pirelli. W pewnym sensie będziemy uczyć się wszystkiego od podstaw. Nasz zespół ma olbrzymią motywację i dołożymy wszelkich starań, by zdobyć tytuł”.
Źródło: Informacja prasowa lotusrenaultgp.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|