F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Grosjean: O tym zespole się mówi

"Powrót do Formuły 1 jest dla mnie wielką szansą, bo marzę, by odzyskać miejsce w stawce".
Inf. prasowa, 31 stycznia 2011, wyświetlenia: 2916<< | lista | T- | T+ | >>
Romain Grosjean dołącza do zespołu Lotus Renault GP jako kierowca rezerwowy w sezonie 2011. Jego CV jest imponujące; tytuły mistrzowskie w Formule 3 Euro Series oraz azjatyckiej edycji serii GP2.

Po zakończeniu programu szkoleń dla młodych kierowców Renault F1, Romain dołączył w 2008 roku do ekipy Renault F1 Team jako kierowca testowy, a w drugiej połowie 2009 roku zasiadł za kierownicą bolidu wyścigowego. W ubiegłym roku 24-letni Francuz startował w wielu kategoriach wyścigów, m.in. w Mistrzostwach FIA GT1 i serii Auto GP, w której zdobył tytuł w barwach zespołu DAMS.

Tak bogate doświadczenie sprawia, że Grosjean jest uznawany za jednego z najbardziej obiecujących młodych francuskich kierowców. W nadchodzącym sezonie, Romain będzie godzić obowiązki członka zespołu Lotus Renault GP ze startami w serii GP2.

Dostałeś pracę kierowcy rezerwowego Lotus Renault GP w sezonie 2011. Jak to jest dostać taką szansę?

„Powrót do Formuły 1 jest dla mnie wielką szansą, bo marzę, by odzyskać miejsce w stawce. To dobry moment, ponieważ zespół staje się coraz lepszy. Wszyscy potwierdzają, że w ubiegłym roku do naszego bolidu zostały wprowadzone znaczące udoskonalenia. Kiedy Lotus został oficjalnym partnerem ekipy, wszyscy zaczęli o niej mówić – cieszę się, że mogę być jej członkiem”.

Współpracowałeś już z Renault, a więc dobrze znasz Enstone – jak czułeś się wracając tam?

„Przyjazd do Enstone mogę porównać do powrotu do domu. Jest to miejsce, z którym wiąże się wiele miłych wspomnień. Mam tam też wielu przyjaciół. Jest to także wyjątkowy moment, bo zespół rozpoczyna nowy etap w swojej historii. Wszyscy są niezwykle zmotywowani i podekscytowani nadchodzącym sezonem”.

Jesteś związany z Formułą 1 od kilku lat. Czego nowego możesz nauczyć się w tym roku jako kierowca rezerwowy?

„Zawsze można nauczyć się czegoś nowego o Formule 1, zwłaszcza teraz, gdy kierowcy spędzają mniej czasu w bolidach. Sam udział w spotkaniu zespołu inżynierów jest bardzo interesujący i można się wiele podczas niego dowiedzieć. Wiem, że mogę dużo nauczyć się o bolidzie, słuchając Roberta i Witalija”.

Jakie cele wyznaczyłeś sobie na 2011 rok i czy w dalszym ciągu będziesz jednocześnie zajmował się Formułą 1 i startował w innych wyścigach?

„Tak, w tym roku będę jeździł w barwach ekipy DAMS. Najpierw wystartuję w azjatyckiej serii GP2, a potem w głównej serii GP2. Bardzo się z tego cieszę, głównie z powodu nowego bolidu GP2, który został zaprojektowany z myślą o bieżącym sezonie i nowych opon Pirelli. W pewnym sensie będziemy uczyć się wszystkiego od podstaw. Nasz zespół ma olbrzymią motywację i dołożymy wszelkich starań, by zdobyć tytuł”.

Źródło: Informacja prasowa lotusrenaultgp.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.02.2023  Grosjean nie wyklucza powrotu do F1 z zespołem Andrettiego
20.12.2022  Grosjean: Vasseur może doprowadzić Ferrari do mistrzostwa świata
12.12.2022  Grosjean: Haas popełnił błąd zwalniając Schumachera
29.06.2022  Grosjean: Trudności Schumachera są czymś typowym dla Haasa
17.03.2022  Grosjean: Odrzuciłbym propozycję powrotu do Haasa
Tagi:
Renault
Wywiady
Grosjean R.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
sneer, 31.01.2011 20:24[!]
Cóż, Witalij ma mocną konkurencję... Kto wie, czy dojedzie do końca sezonu.
distinto, 31.01.2011 20:31[!]
Dojedzie, Putin płaci - Putin wymaga.
Nitz, 31.01.2011 21:21[!]
Chyba, że pojawi się ktoś bogatszy ;]
Kojot, 31.01.2011 22:08[!]
Ja bym się raczej obawiał czy Kubica dojedzie. Teraz kasa rządzi sportem a nie umiejętności
jpslotus72, 31.01.2011 22:24[!]
@distinto
Tym razem płaci także Proton i on też będzie wymagał - ta firma zaangażowała się w F1 m.in. po to, aby przywrócić blask marce Lotus i tym samym zwiększyć popyt na produkowane przez nią samochody drogowe. Jeśli Pietrow będzie demolował Lotusy w takim tempie jak to czynił z R30 w ubiegłym roku, to Proton może mu podziękować za taką "reklamę" i nie wiadomo, czy "kremlowskie plecy" wystarczą, żeby Witalij Aleksandrowicz utrzymał miejsce w wyścigowym fotelu. Musi liczyć przede wszystkim na siebie - siła rubla i dobry wujek Władimir to jeszcze nie jest polisa z nieograniczoną mocą działania. Wygląda na to, że Lotus Renault GP chce być naprawdę profesjonalnym zespołem z najwyższymi aspiracjami, dlatego Boullier też nie będzie mógł w nieskończoność przymykać oczu i występować w roli adwokata Pietrowa, jak to wielokrotnie czynił w minionym sezonie.
Podsumowując, powtórzę - Pietrow musi liczyć przede wszystkim na siebie, żeby Lotus Renault też mógł na niego liczyć.

Temat dotyczy Grosjeana, więc ostatnie słowo - Romain oczywiście będzie musiał liczyć na potknięcia Witalija (i kto wie, czy po cichu nie będzie mu w tym wtórował Boullier - Eric sam nie może wywalić Pietrowa, ale gdyby Rosjanin zaczął się "potykać", Boullier miałby alibi dla zastąpienia go swoim rodakiem, co pewnie sprawiłoby mu radość).
bass001, 01.02.2011 09:50[!]
jployus72 - dokładnie tak jak mówisz. To samo było na linii Briatore piquet. W końcu ten pierwszy nie wytrzymał i nara.
AdJ, 01.02.2011 09:52[!]
,,Tak bogate doświadczenie sprawia, że Grosjean jest uznawany za jednego z najbardziej obiecujących młodych francuskich kierowców." Hmm... Zdanie to nie brzmi zbyt mocno poza Francją ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca