|
|
|
|
|
|
Kubica ostrożny w ocenie szans Renault |
"Jest jeszcze dużo za wcześnie, aby powiedzieć, co będziemy mogli osiągnąć w tym roku". |
|
•Igor Szmidt, 1 lutego 2011, wyświetlenia: 4966 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Robert Kubica powiedział, że jest jeszcze za wcześnie, aby oceniać, jak konkurencyjny będzie zespół Lotus Renault GP w nadchodzącym sezonie 2011, choć Polak czuje, że są lepiej przygotowani niż w zeszłym roku.
Zespół z Enstone był jedną z pozytywnych niespodzianek minionego sezonu. Kubica walczył blisko czołówki w kilku wyścigach, z których trzy ukończył na podium w drodze do zajęcia ósmego miejsca w klasyfikacji generalnej na koniec roku i choć szefowie zespołu mówią, że ich celem jest ponowna walka o zwycięstwa w wyścigach, to jednak sam Kubica zachowuje ostrożność w ocenie szans.
„Myślę, że patrząc realistycznie jest jeszcze dużo za wcześnie, aby powiedzieć, co będziemy mogli osiągnąć w tym roku” – powiedział Kubica reporterom podczas wczorajszej prezentacji nowego bolidu R31. „Ostatni sezon był rozczarowujący i miejmy nadzieję, że ten będzie inny. Myślę, że z pewnością jesteśmy lepiej przygotowani, wynika to z bardziej stabilnej sytuacji niż zeszłej zimy, gdy dołączyłem do zespołu”.
„Zima z 2009 na 2010 rok była bardzo trudna dla Renault i uważam, że w tym roku inżynierowie i projektanci mieli dużo spokojniejszy czas oraz mieli go dużo więcej, aby zaprojektować samochód i myślę, że wykonali naprawdę dobrą robotę. Nigdy jednak nie wiesz, jaką pracę wykonała twoja konkurencja, więc jeśli oni spisali się lepiej, to trudno będzie osiągnąć coś więcej. Jednakże z mojej strony postaram się osiągać dobre wyniki i wycisnąć maksimum z pakietu – wtedy będziemy mogli mieć nadzieję na dobre rezultaty”.
Kubica przyznał, że jego doświadczenia z przeszłości nauczyły go, że nie można być nastawionym zbyt pozytywnie – czy też zbyt negatywnie – do momentu, gdy zacznie się ściganie. „Myślę, że gdy nadmuchasz zbytnio balonik, może on bardzo łatwo eksplodować” – powiedział. „Jest za wcześnie. Nauczyłem się we wcześniejszych latach, że w styczniu możesz spodziewać się wszystkiego. Sezon 2008 z BMW jest najlepszym przykładem. Mieliśmy nadzieję na podium i zwycięstwa, a gdy wyjechaliśmy na tor ukończyliśmy testy w Walencji ze stratą większą niż dwie sekundy do najszybszego. Potem pojechaliśmy do Australii na pierwszy wyścig i rozpoczynaliśmy go z pierwszego rzędu. To może zmienić się bardzo szybko”.
Polak zdementował również plotki, jakoby marka Lotus, która pojawiła się w nazwie zespołu miała ogromne znaczenie. „Myślę, że Lotus to nasz sponsor. Przynajmniej z tego co wiem, jest naszym sponsorem” – odpowiedział na pytanie, czy marzył o jeździe dla Lotusa. „Mógłbym zatem również powiedzieć, że marzyłem o jeździe dla Total. Myślę, że byłoby inaczej, gdyby Lotus przejął zespół i był całkiem w niego zaangażowany. Jest to dobry partner z wysokimi ambicjami. Wygląda to obiecująco”.
Źródło: autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|