|
|
|
|
|
|
Paffett: Pirelli dokonało dużych postępów nad oponami |
"Problemy z nadmiernym zużyciem, jakie mieliśmy w Abu Zabi znacząco się poprawiły". |
|
•Igor Szmidt, 2 lutego 2011, wyświetlenia: 1923 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Kierowca testowy McLarena – Gary Paffett uważa, że Pirelli poczyniło duży postęp z oponami od pierwszych grupowych testów zeszłej zimy, jako że Brytyjczyk podczas pierwszego dnia testów w Walencji skupiał się na pracy nad oponami.
Zespół z Woking postanowił poczekać z wyjazdem nowego bolidu na tor aż do przyszłego tygodnia i obecne testy z bolidem na sezon 2010 wykorzystuje głównie do oceny nowych opon. Paffett powiedział, że firma Pirelli od czasu Abu Zabi dokonała znaczących postępów.
„Samochód, którym dziś jeździliśmy pozwalał nam odpowiednio ustawić auto pod opony Pirelli i zrozumieć, jak one pracują” – powiedział Gary. „Opony zmieniły się od mojej ostatniej jazdy w Abu Zabi w zeszłym roku i zmienią się ponownie przed startem sezonu”.
„Dziś próbowaliśmy zrozumieć ich działanie – ustanowiliśmy dobrą bazę i potem próbowaliśmy długich przejazdów. Na szczęście, problemy z nadmiernym zużyciem, jakie mieliśmy w Abu Zabi znacząco się poprawiły; pojawiły się lepsze wzorce zużycia i było mniej problemów z samymi oponami”.
Uważa on również, że Pirelli jest na dobrej drodze w osiągnięciu swego celu – zapewnienia lepszego ścigania się – poprzez większe różnice w zachowaniu opon. „Dobrze jest zrozumieć, jak zużywają się opony i jak zmienia się balans” – powiedział Paffett. „Średnie opony wydają się być najbardziej wytrzymałe a super-miękkie najmniej, ale to dokładnie to, czego oczekujesz od opon – powinno to prowadzić do zróżnicowanych strategii podczas wyścigów”.
Mniej optymistycznie na temat nowych opon wypowiada się jednak Fernando Alonso, który mówił krytycznie na ich temat po pierwszym dniu testów w 2011 roku. „Dość mocno się degradują, szczególnie tylne, a czasy okrążeń są nierówne” – przyznał Hiszpan, którego bolid F150 był prawie sekundę wolniejszy od nowego Red Bulla. Niemiecki Auto Motor und Sport cytuje również Alonso, który miał powiedzieć, że odkrywanie ustawień samochodu było trudne, ponieważ podczas testów nie ma dostępnych wystarczająco dużo kompletów opon.
Źródło: autosport.com, motorsport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|