F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Paffett: Pirelli dokonało dużych postępów nad oponami

"Problemy z nadmiernym zużyciem, jakie mieliśmy w Abu Zabi znacząco się poprawiły".
Igor Szmidt, 2 lutego 2011, wyświetlenia: 1923<< | lista | T- | T+ | >>
Kierowca testowy McLarena – Gary Paffett uważa, że Pirelli poczyniło duży postęp z oponami od pierwszych grupowych testów zeszłej zimy, jako że Brytyjczyk podczas pierwszego dnia testów w Walencji skupiał się na pracy nad oponami.

Zespół z Woking postanowił poczekać z wyjazdem nowego bolidu na tor aż do przyszłego tygodnia i obecne testy z bolidem na sezon 2010 wykorzystuje głównie do oceny nowych opon. Paffett powiedział, że firma Pirelli od czasu Abu Zabi dokonała znaczących postępów.

„Samochód, którym dziś jeździliśmy pozwalał nam odpowiednio ustawić auto pod opony Pirelli i zrozumieć, jak one pracują” – powiedział Gary. „Opony zmieniły się od mojej ostatniej jazdy w Abu Zabi w zeszłym roku i zmienią się ponownie przed startem sezonu”.

„Dziś próbowaliśmy zrozumieć ich działanie – ustanowiliśmy dobrą bazę i potem próbowaliśmy długich przejazdów. Na szczęście, problemy z nadmiernym zużyciem, jakie mieliśmy w Abu Zabi znacząco się poprawiły; pojawiły się lepsze wzorce zużycia i było mniej problemów z samymi oponami”.

Uważa on również, że Pirelli jest na dobrej drodze w osiągnięciu swego celu – zapewnienia lepszego ścigania się – poprzez większe różnice w zachowaniu opon. „Dobrze jest zrozumieć, jak zużywają się opony i jak zmienia się balans” – powiedział Paffett. „Średnie opony wydają się być najbardziej wytrzymałe a super-miękkie najmniej, ale to dokładnie to, czego oczekujesz od opon – powinno to prowadzić do zróżnicowanych strategii podczas wyścigów”.

Mniej optymistycznie na temat nowych opon wypowiada się jednak Fernando Alonso, który mówił krytycznie na ich temat po pierwszym dniu testów w 2011 roku. „Dość mocno się degradują, szczególnie tylne, a czasy okrążeń są nierówne” – przyznał Hiszpan, którego bolid F150 był prawie sekundę wolniejszy od nowego Red Bulla. Niemiecki Auto Motor und Sport cytuje również Alonso, który miał powiedzieć, że odkrywanie ustawień samochodu było trudne, ponieważ podczas testów nie ma dostępnych wystarczająco dużo kompletów opon.

Źródło: autosport.com, motorsport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
14.03.2024  Mieszanki ogumienia na wyścigi sezonu 2024
18.11.2023  Russell: Pierwsze okrążenia będą katastrofą
17.11.2023  Russell nie wyklucza nawet czterech pit stopów w GP Las Vegas
19.10.2023  Isola odpiera zastrzeżenia Verstappena
Tagi:
Paffett G.
Alonso F.
Pirelli

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
mlechowicz, 02.02.2011 12:42[!]
zauwazylem ze alonso najwiecej narzeka z posrod kierowcow, a to ze za duzo przyciskow na kierownicy a to ze opon dostali za malo, wszyscy maja takie same warunki chyba wiec poco ten caly placz ? czy to tylko moje subiektywne odczucia ?
jednooki_cyklop, 02.02.2011 12:51[!]
Ja tego nie zauważyłem. Pamiętam jedynie, że Massa narzekał na zbyt wiele przycisków.
mlechowicz, 02.02.2011 13:06[!]
no moze massa :) wiedzialem ze ktos z ferrari, aczkolwiek troche glupie sie wydaje narzekanie na rzeczy ktore inni tez maja i nie narzekaja, wynika to z tego ze ferari nie daje sobie rady a inne teamy nie maja z tym problemow
jaszczur, 02.02.2011 13:30[!]
@up: a tam od razu nie daja rady... jakos zwykle walcza w czolowce wiec daja rade :P
mlechowicz, 02.02.2011 13:32[!]
no chyba przesadzam :) w koncu cos na konferencjach musza gadac :)
Campeon, 02.02.2011 18:54[!]
mlechowicz - o dziwo Kubica również narzeka na guziki :)
gpjano, 02.02.2011 23:08[!]
Włosi, Hiszpanie, Brazyliczycy to gorące temperamenty. Lubią mówić i mówią, mówią, mówią... Trochę ponarzekają, trochę pochwalą. Tacy już są. Swoją drogą ciekawe co u Kimiego słychać?
MaxKapsel, 03.02.2011 11:40[!]
U Kimiego nic nie słychać, bo nic nie mówi. Jak to "zimny Fin", nie lubi mówić i nie mówi, nie mówi, nie mówi... taki już jest...;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca