F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA wprowadza 600-metrową strefę wyprzedzania

Poprzedzona pomiarem czasu, będzie znajdować się na głównej prostej każdego toru.
Piotr Bogucki, 3 lutego 2011, wyświetlenia: 5332<< | lista | T- | T+ | >>
FIA jest w pełni otwarta na poprawki w przepisach Formuły 1 dotyczących ruchomego tylnego skrzydła, by upewnić się, że rozwiązanie jest sukcesem i zdecydowała, że powstanie 600-metrowa strefa wyprzedzania na każdym torze.

Zespoły F1 przystąpiły do pracy z ruchomymi tylnymi skrzydłami podczas odbywających się w tym tygodniu testów w Walencji, pozostaje jednak wciąż niepewność dotycząca tego, czy sam pomysł sprawdzi się, gdy samochody zaczną się ścigać. Zespoły zostały tymczasem poinformowane przez FIA, że ta planuje wprowadzić 600-metrową strefę wyprzedzania za pomocą ruchomego tylnego skrzydła na końcu głównych prostych.

Ograniczenie ma na celu nie dopuszczenie do sytuacji, w której wyprzedzanie staje się zbyt łatwe, podczas gdy FIA będzie starała się ocenić sytuację i w przypadku takiej potrzeby zmodyfikować przepisy na kolejne wyścigi. FIA uważa, że 600 metrów to wystarczający dystans, by zapewnić szansę do wyprzedzania – nie ułatwiając jednak tego za bardzo. Wczesne symulacje pokazują, że taka długość toru pozwoli na uzyskanie prędkości wyższej o 10-12 km/h względem drugiego samochodu, w zależności od konstrukcji.

Kierowca jadący za rywalem będzie miał możliwość skorzystania z redukcji oporu tylko wtedy, gdy będzie najwyżej sekundę za samochodem przed nim w strefie pomiaru, która będzie ulokowana na dohamowaniu do zakrętu prowadzącego do głównej prostej. Podczas kwalifikacji i treningów kierowcy będą mogli używać skrzydła bez jakichkolwiek ograniczeń.

By pomóc fanom Formuły 1 oraz komentatorom telewizyjnym w zrozumieniu działania przepisów na torze namalowane zostaną dodatkowe linie pokazujące strefę wyprzedzania oraz pomiaru czasu. Pojedyncza linia na głównej prostej będzie oznaczała rozpoczęcie strefy wyprzedzania, z kolei dwie linie zostaną umieszczone w poprzedzającym ją zakręcie w celu uwidocznienia dystansu oznaczającego jedną sekundę. Ta druga linia będzie służyła także sędziom w przypadku, gdyby oficjalny przekaźnik umieszczony na samochodzie zawiódł.

FIA planuje sprawdzić podczas najbliższych testów w Jerez, jak wyglądają różnice czasowe oraz dane prędkości na prostych, zanim rozpocznie pełne testy technologii oraz stref wyprzedzania podczas ostatnich testów przedsezonowych w Bahrajnie, które mają się odbyć na początku marca.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Nilstem, 03.02.2011 15:15[!]
Heh, pewnie teraz bilety na trybuny przy strefie wyprzedzania będą z 5 razy droższe, bo przecież w innych miejscach toru wyprzedzanie będzie stosunkowo trudne ;p
Aquos, 03.02.2011 15:31[!]
Koniec prostej start/meta i tak był zazwyczaj najlepszym miejscem do wyprzedzania, więc wiele się tu nie zmieni.
mbwrobel, 03.02.2011 17:33[!]
Jeden manewr obronny (wyprzedzany zmieni "pas ruchu") i z okazją do użycia ruchomego skrzydła wyprzedzający będzie musiał poczekać kolejne okrążenie, bo wyznaczony liniami na torze dystans 600 metrów okaże się zbyt krótki. Całkowity brak elementu zaskoczenia może spowodować, że kolejne innowacyjne rozwiązanie, w które wpompowano miliony euro wyląduje w koszu.

Może niech określą standardowy wzór toru, który będzie powielony w różnych krajach, zbudują zunifikowany bolid na wzór GP2, ustalić wszystkim jednakową strategię, a na koniec sklonują kierowcę, by nikt nie miał przewagi już na starcie.
zaSchumiony, 03.02.2011 17:52[!]
Ale się robi gówno... Kiedyś mogłem powiedzieć, że się znam na F1. Dziś już nie wiem co weszło, wejdzie a co już nie obowiązuje :(
sneer, 03.02.2011 18:45[!]
Zapominacie o jednym, przy tak absurdalnych przepisach wyniki będą ustalane przy zielonym stoliku po wyścigu.
bartek199874, 03.02.2011 19:21[!]
po cholerę wprowadzali te wszystkie ruchome skrzydła i strefy wyprzedzania.Niech montezemolo weźmie się do roboty z tą nową serią.Bo przepisy są absurdalne.Pluć na tą flage fia i na todta.Najlepsza była f1 w latach 1975-1994.Za chwilę wymyślą że za wyprzedzanie będzie trzeba płacić.
yaper, 03.02.2011 19:50[!]
Tylko jedno miejsce na torze do aktywowania ruchomego tylnego skrzydła? Beznadzieja. Wcześniej to miało jakieś ręce i nogi. Masz <1s do wyprzedzanego i trochę dystansu do dohamowania? Używasz, w dowolnym, dogodnym dla Ciebie miejscu na torze! A tutaj jakaś bzdura z jednym, wyznaczonym do tego manewru miejscem, do tego z kuriozalnie wymalowanymi liniami. Kolejny po 2009 KERS fatalnie zapowiadający się pomysł.
jpslotus72, 03.02.2011 20:19[!]
Jednak zaskarżę FIA - należy mi się odszkodowanie za te stracone nerwy...
michal2111, 03.02.2011 21:44[!]
FIA jest żałosna.

Przez takie szopki F1 traci cały sens.
marrcus, 03.02.2011 21:46[!]
a ja mialem nadzieje ze to będzie niemal cały odcinek prostej, te 600 metrów to bedzie chyba zbyt mało, ciekawe na której prsotej to bedzie w monaco, chociaz temu toru to nic nie pomoże, albo którą prostą wybrać w malezji

ja mam nadzije ze ten pomysł sie jednak sprawdzi ;pp
NEO86, 18.02.2011 18:36[!]
F1 schodzi na psy. FIA chciała więcej wyprzedzania a sama je ogranicza. Owszem przepis że trzeba być 1 sekundę za bolidem mógłby zostać ale ten system powinno się móc aktywować kiedy się chce a nie wtedy kiedy ci każą. To wyklucza element zaskoczenia. Jednym słowem - Dno
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca