F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Gascoyne niezadowolony z "nudnych torów na Bliskim Wschodzie"

Tymczasem Alonso spodziewa się, że sprytniejsi kierowcy mogą mieć przewagę w tym roku.
Mariusz Karolak, 3 lutego 2011, wyświetlenia: 2201<< | lista | T- | T+ | >>
Problem wyprzedzania w Formule 1 zostałby znacznie zredukowany, gdyby z kalendarza grand prix zniknęły rundy na Bliskim Wschodzie. Tak uważa Mike Gascoyne, szef techniczny Team Lotus.

„Można podnieść argument tego rodzaju: 'mieliśmy w zeszłym roku świetny sezon, zatem czemu mielibyśmy cokolwiek zmieniać?' Można jednak też powiedzieć: 'Tak, ale były trzy lub cztery nudne wyścigi'. Jeśli są pewne tory, na których co roku są świetne wyścigi, to czemu nie przestaniemy udawać się na nudne tory wyścigowe?” – powiedział Gascoyne podczas testów w Walencji.

„Wielka szkoda, że – poza Monako – jest sporo miejsc w kalendarzu F1, które są naprawdę nudne. Są to zaprojektowane od zera tory, które wybudowano na pustyni, gdzie można było zrobić właściwie wszystko. W zeszłym sezonie w Bahrajnie i Abu Zabi były najnudniejsze wyścigi. To rozczarowujące, że mamy dwa tak nudne tory, choć budowano je od czystej kartki i możliwości były nieograniczone. Można było zmienić poziomy wysokości albo przenieść piasek gdzie się chciało”.

Tymczasem kierowcy po pierwszych dniach testów w Walencji mają już swoje opinie na temat nowinek technologicznych w sezonie 2011. „Z pewnością na kierownicy jest sporo nowych przycisków, ale jeśli ma to sprawić, że spektakl na torze będzie jeszcze lepszy, to należy się z tym pogodzić” – oświadczył Fernando Alonso. „Można stracić koncentrację nad jazdą po idealnej linii wyścigowej według własnego stylu – kierowcy, którzy trenują więcej albo są bardziej sprytni w tego typu rzeczach mogą zyskać przewagę nad innymi”.

Źródło: businessday.co.za
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
27.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
12.04.2024  Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025
Tagi:
Gascoyne M.
Alonso F.
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
punksnotdead, 03.02.2011 12:20[!]
Co do Abu Zabi się nie zgodzę, ale Bahrajn jak najbardziej powinien wypaść z kalendarza.
-kris15-, 03.02.2011 12:23[!]
Dobrze gada, polać mu! ;p
Tilke chyba nie wpadł na pomysł, że można zrobić różnicę wysokości na torze ;d
Byczek, 03.02.2011 12:56[!]
"runy na Bliskim Wschodzie" - chyba rundy? :)
jpslotus72, 03.02.2011 13:09[!]
@Byczek
- może "ruiny"? (z wyścigowego - nie architektonicznego punktu widzenia)
THC-303, 03.02.2011 13:26[!]
punksnotdead
a ile Ty wyprzedzeń widziałeś w Abu Dhabi? Na pewno mniej niż w Bahrajnie gdzie Sutil i Kubica przebijali się z końca stawki...
A z Gascoyne'm nie sposób się nie zgodzić.
Nirnroot, 03.02.2011 14:22[!]
Bahrajn jest o tyle dobry, że nie jest jakos super-wymagajacy i pozwala na rozszerzenie testow o dodatkowe 4 dni :D (może punkty powinny być przyznawane dopiero od Melbourne?)

Abu Dhabi to porażka, tam nawet nie można kombinować z niczym poza udanymi kwalifikacjami, potem to już jest 'pole procession'. Żeby w Teksasie cos sie zmieniło na plus, bo jak do tej pory to najlepszym nowym obiektem była Turcja i Chiny.
THC-303, 03.02.2011 14:36[!]
Turcja też wielkich emocji nie gwarantuje. Chiny mają długą prostą, plus zmienne warunki atmosferyczne (pogoda jest też atutem Malezji). Korea jest fajna. Walencja i Singapur to kolejne tory procesjowe. Oby Indie były lepsze, bo póki co pan Tilke przegrywa (oczywiście moim zdaniem) 3 do 5.
marek1993, 03.02.2011 14:59[!]
Wg mnie problem w wyprzedzaniu lezy wlasnie w torach i troche w mentalnosci niektorych zawodnikow bo niektorzy jezdza naprawde widowiskowo (KOB,HAM) a inni bardziej kalkuluja ....Stare klasyczne tory sa najlepsze chociaz ten w Korei tez jest niczego sobie ale zobaczymy jak tam jest przy suchej nawierzchni....Wg mnie nie powinno byc torow: Bahrajn,Catalunya,Istanbul,Walencja,Marina Bay,Hungaroring,Yas Marina a wy jak sadzicie?
topor999, 03.02.2011 15:16[!]
W Monako też wielkich emocji nie ma...
Nirnroot, 03.02.2011 15:29[!]
Monaco musi być, bo tam mieszka/wynajmuje jacht większość, jeśli nie wszyscy ludzie, którzy łaskawie płacą na to, żeby ten cyrk się kręcił. ;)

Tory... a może to my źle patrzymy. Może to bolidy są za proste. Nie mówię, że łatwo się prowadzą, ale po właściwym ustawieniu są przewidywalne. Może trzeba (zachowując bezpieczenstwo naturalnie) rozkręcić ich moc i wywalić 2/3 elektroniki, po to, żeby odwagi wymagało jechanie na limicie... Żeby kierowcy się wstrzymywali ze względu na odwagę, albo przekraczali granicę ryzykując bączkiem, poślizgiem, wpadnięciem w żwir...
topor999, 03.02.2011 15:38[!]
Na Bliskim Wschodzie też płacą żeby się ten cyrk kręcił, a bronienie Monako tylko ze względu długiej obecności w kalendarzu jest niepoważne...
yaper, 03.02.2011 16:17[!]
Nie sposób się nie zgodzić. Tyle nowych rund zapowiedziano, że aż się prosi o redukcję bliskowschodnich porażek tego sportu. Bahrajn jako początek sezonu - nie mogę tego zdzierżyć. Dawniej Australia to było prawdziwe święto, magia miejsca, układu toru, czasu rozgrywania w odniesieniu do Polski. Teraz jest jakoś powszechniej i ma się tą świadomość o bardzo prawdopodobnej nudzie w inauguracyjnej rundzie. Człowiek czeka na nią wyposzczony, ale mały niedosyt zawsze pozostaje.
NEO86, 18.02.2011 16:08[!]
Ja bardzo lubię zarówno Bahrajn jak i Abu Zabi a wolałbym już wywalić Węgry i Monako
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca