F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Analiza dmuchanych dyfuzorów Red Bulla i Ferrari

RB7 wyprowadza spaliny na zewnątrz podłogi, a F150 do otworu startera.
Piotr Bogucki, 4 lutego 2011, wyświetlenia: 5429<< | lista | T- | T+ | >>
Gdy po raz pierwszy pokazano nowy samochód Red Bulla – RB7, było zaskoczeniem, że nie prezentuje on jakichkolwiek innowacyjnych rozwiązań. Podczas pierwszego dnia testów samochód wciąż jeździł w swoim przebraniu z prezentacji. Dopiero na drugi dzień RB7 ewoluował – posiadał nowy dyfuzor oraz wydech. Pomimo zmian przepisów Newey znalazł lukę, która pozwala na dmuchanie spalin wewnątrz dyfuzora w celu zwiększenia docisku.

Zasady na rok 2011 starają się zapobiec ponownemu pojawieniu się podwójnych dyfuzorów i szczelin w celu wyprowadzenia gazów spalinowych do wnętrza dyfuzora. Umożliwiają one jednak otwarcia na 5-centymetrowej szerokości zewnętrznej części dyfuzora – strefę, gdzie zespoły rozdzieliły podłogę i stworzyły uniesioną krawędź, niejako przypadkowo element wykorzystany przez Neweya w RB5.

Jedyne szczeliny, jakie może mieć dyfuzor, to otwór na rozrusznik silnika, oraz zewnętrzne 5 cm podłogi. FIA wprowadziła co prawda ograniczenia w kwestii otworu na starter, jednak dokonała tego poprzez określenie maksymalnych wymiarów elementu. Przepisy określają, że powierzchnia otworu nie może być większa niż 3500 mm kw. Ferrari zdecydowało się na poprowadzenie wydechu blisko środka osi samochodu i jak najniżej, celem wyprowadzenia spalin właśnie przez otwór dla rozrusznika. To pozwala na bardziej agresywną sekcję podłogi, co w zeszłym roku wykorzystywano w projektowaniu podwójnego dyfuzora.

../img/news/analiza_tech/rb_wydech_2011.gif

Newey z kolei zaprezentował zmodyfikowanego RB7 ze spłaszczonymi rurami wydechowymi prowadzącymi spaliny na zewnątrz w płaskich obudowach (czerwone na rysunku po prawej), które sięgają zewnętrznej części podłogi na szerokości 5 centymetrów i wypuszczają je pod otwarcie w podłodze. Szybko poruszające się gazy spalinowe zakręcają następnie do wewnątrz dyfuzora i wychodzą obok jego bocznej ściany (czerwona strzałka na rysunku po lewej). Taki nadmuch wewnątrz dyfuzora ułatwia przyspieszanie przepływu powietrza z dyfuzora i poprawia docisk.

Podobnie jak z zeszłorocznym dmuchanym dyfuzorem, samochód będzie wrażliwy na zmianę położenia przepustnicy i Renault pomogło jak tylko mogło w celu poprawy charakterystyki aerodynamicznej, wprowadzając specjalną opcję zapłonu, który pozwala na utrzymanie szybkości wypływających spalin nie przegrzewając jednocześnie silnika – ze spalaniem mieszanki poza komorą spalania cylindra (przy zaworze spalinowym otwartym; zapłon mieszanki w kanale wydechowym).

Dodatkowo Renault opracowało specjalne mapowanie silnika, pozwalające na dłuższe elementy wtórnej rury wydechowej bez utraty mocy. Co ciekawe, zespół Lotus Renault GP także wykorzystał rury wydechowe długości około 1 metra z podobnie zakończonymi owalnymi wydechami z centralnym rozdzieleniem.

Źródło: scarbsf1.wordpress.com (1), scarbsf1.wordpress.com (2)
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.08.2011  Toyota ujawnia szczegóły bicia rekordu na Nurburgringu
02.08.2011  Rywale Red Bulla kopiują 'pochylenie' bolidu RB7?
28.07.2011  Key: Nowe zasady dot. dmuchanych dyfuzorów wciąż mają luki
15.06.2011  Wyjaśnienie kwestii dmuchanych dyfuzorów
18.04.2011  Przegląd rozwiązań technicznych w obszarze wydechu (cz.2)
Tagi:
Analizy techniczne

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Menuna, 04.02.2011 19:05[!]
Zabijcie mnie, ale ja tego tutaj nie widze, może Ktoś ma pomysł?
http://motorsport...lencia-03fev/421.jpg
Z informacji na stronie wynika, że zdjęcia ze Środy
Campeon, 04.02.2011 19:24[!]
Tych zdjęć jest bardzo mało, gdyż były problemy z tym wydechem i Seb siedział dużo czasu w garażu.
zdun, 04.02.2011 21:10[!]
vettel czas oddać tytuł Kubicy
Adakar, 04.02.2011 22:19[!]
@zdun

No teraz to żeś przypie....
Nirnroot, 04.02.2011 22:23[!]
czy to nie jest przypadkiem ten łuczek po prawej od koła? Poza nim nie ma tam nic.

[o wydychu L-R] albo to bedzie przełom i ułatwi ustawianie bolidu, albo utrudni i szlag trafi cały romantyzm. Jak sie nie uda, to bedzie ruletka z ustawieniami i raz Robert bedzie na P1-P5 a raz nie wejdzie do Q3. Znowu ciezko przewidziec sezon - o radosci :)
tomekj, 04.02.2011 23:03[!]
a mnie sie wydaje ze ten uklad wydechowy rewolucja nie bedzie to jest bardziej rozdmuchane przez media a jakos inne zespoly nie pieja z zachwytu nad tym wynalazkiem, cos mi podpowiada ze L-R bdzie mialo z tego powodu wiecej klopotow a niezeli pozytku zobaczymy w Bahrajnie jeszcze jedno mi sie wspomnialo Brawn na nimickiej stacji mowil cos o ferrari i ich podlodze ale oco chodzilo dokladnie nie wiem
christoff.w, 04.02.2011 23:39[!]
ja tam nic nie rozumiem,nie widze ,nie jarze.Oby Kubica mial taka maszyne by wygral kilka gp i zdobyl tytul w koncu i moge zakonczyc ogladanie F1; ;)
MonzA, 04.02.2011 23:46[!]
Campeon no i co z tym wydechem u redbulla w sauberze miales racje ze sa
Campeon, 05.02.2011 00:39[!]
MonzA - z Red Bullem również miałem racje. We wtorek jeździli z normalnym wydechem, w środę rano założyli ten wyżej opisany, by po krótkim czasie wrócić do normalnego, jako że z tym nowym były problemy :)
Shaitan, 05.02.2011 10:12[!]
Dokładnie, AMuS informował o tym, że nie mogli sobie poradzić z temperaturą, która powodowała uszkodzenia. Dlatego więc wrócono, do "starej" wersji wydechu.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca