F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Pirelli podsumowuje testy w Walencji

"Przede wszystkim cieszy nas doskonała niezawodność opon".
Inf. prasowa, 4 lutego 2011, wyświetlenia: 2058<< | lista | T- | T+ | >>
Wczoraj w Walencji zakończyły się pierwsze oficjalne testy Pirelli, wyłącznego dostawcy opon na Mistrzostwa Świata Formuły 1. Zespoły miały możliwość poczuć przedsmak wrażeń, jakich dostarczą wyścigi bolidami wyposażonymi w nowe włoskie opony.

Firma Pirelli na Tor Ricardo Tormo w Walencji przywiozła cztery opony typu slick – supermiękkie, miękkie, średnie i twarde, ale ze względu na warunki atmosferyczne (poranna temperatura na poziomie 10°C, wzrastająca do 18°C w ciągu dnia) większość z zespołów postanowiła wykorzystać opony zbudowane z bardziej miękkiej mieszanki.

Ze względu na wcześniejsze prognozy pogody do Walencji zostały przywiezione również opony zarówno przejściowe, jak i te na mokrą nawierzchnię. Podczas wszystkich trzech dni testów nie odnotowano jednak opadów, dlatego opony na mokrą nawierzchnię nie były używane.

W związku z pojawieniem się w Walencji kilku nowych bolidów, zespoły skoncentrowane były początkowo na oswojeniu się z innowacjami – między innymi z systemem KERS (Kinetic Energy Recovery System), ruchomym tylnym skrzydłem i oczywiście nowymi oponami Pirelli PZero. Po raz pierwszy, wszystkie 12 zespołów miało okazję pracować z inżynierami Pirelli, przydzielonymi im na cały sezon 2011, jak również wypróbować szerszy asortyment opon. Wiele z zespołów wystawiło nowych kierowców, co spowodowało, że trzydniowe testy w Walencji były jeszcze bardziej interesujące i pouczające.

Z powodu niskich temperatur oraz wąskiego toru, który na co dzień przeznaczony jest do wyścigów motocyklowych – warunki do jazdy nie były porównywalne z tymi, jakie będą panować podczas wyścigów, ale kierowcy mieli cenną możliwość zapoznania się z oponami Pirelli. Wszyscy zgodnie potwierdzili, że wiedza, jak zapanować nad oponami będzie kluczem do sukcesu w 2011 roku, a ich właściwości sprawią, iż wyścigi dla niektórych będą jeszcze bardziej emocjonujące.

„Przede wszystkim cieszy nas doskonała niezawodność opon, co umożliwiło zespołom realizację swoich programów związanych z wprowadzeniem nowych bolidów. Wszyscy próbowali bardzo różnorodne konfiguracje i ustawienia. Wszystkie opinie i oceny, jakie otrzymaliśmy od kierowców oraz zespołów do tej pory były bardzo pozytywne. To dopiero początki testów, ale myślimy, że zespoły przekonały się już, że nasze opony są całkiem inne niż te, na których jeździli dotychczas” – podkreślił Paul Hembery, szef ds. sportów motorowych w Pirelli.

Następny test Formuły 1, na który Pirelli ponownie przywiezie pełny zakres opon PZero, będzie miał miejsce w dniach 10 – 13 lutego w Jerez.

Źródło: Informacja prasowa Pirelli
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
14.03.2024  Mieszanki ogumienia na wyścigi sezonu 2024
18.11.2023  Russell: Pierwsze okrążenia będą katastrofą
17.11.2023  Russell nie wyklucza nawet czterech pit stopów w GP Las Vegas
19.10.2023  Isola odpiera zastrzeżenia Verstappena
Tagi:
Pirelli

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
deeze, 04.02.2011 20:46[!]
Heheh, to dopiero PR 'at it's best' :)
Żeby nie było - popieram Pirelli w całej rozciągłości co do wytrzymałości opon, tylko żeby były one faktycznie linearne i przewidywalne.
jpslotus72, 04.02.2011 21:35[!]
"Przede wszystkim cieszy nas doskonała niezawodność opon" - Pirelli.
"Nie jest to problem ziarnienia, chodzi o zużycie. Nagle opony są skończone." - Kubica.

Mowa o tych samych oponach.
P@veL, 04.02.2011 21:38[!]
jak ja kocham te informacje prasowe:
"Z powodu niskich temperatur oraz wąskiego toru, który na co dzień przeznaczony jest do wyścigów motocyklowych"
WTCC, DTM, F3 ES...
Piotrek15, 04.02.2011 21:59[!]
Przez niezawodność można też rozumieć brak kapci i wybuchów...
tomekj, 04.02.2011 22:05[!]
opony napewno beda lepsze od bridgestone
rolnik sam w dolinie, 04.02.2011 22:13[!]
@tomekj,
co dla Ciebie oznacza lepsze?
jak dla mnie to powinny być mniej wytrzymałe,
Na Bridgestonach mogli praktycznie cały dystans wyścigu przejechać,
Pirelli powinno zrobić opony przewidywalne, ale nie z tytanu, tak abyśmy często oglądali po 2-3 pit stopy w wykonaniu kierowcy, a nie zjeżdżanie po opony "bo regulamin tak mówi"
AleQ, 05.02.2011 10:24[!]
Trzeba przyznać ,że speców od PRu ma bardzo dobrych ;) Ale na poważnie to liczę ,że oponki będą znacznie mniej wytrzymałe od Brigdestonów ,tak aby trzeba było zmieniać gumy ok 2-3 razy w wyścigu ;)
Krajan, 05.02.2011 11:32[!]
Paul Hembery był gościem AutoSportu podczas ich relacji live z testów w Walencii - i mówił kilka ciekawych rzeczy. Było kilka pytań o to czy po narzekaniu kierowców na szybkie zużycie opon - coś zrobią. Stwierdził, że nie - będzie tylko kilka minimalnych poprawek przed początkiem sezonu. Jak mówił - od początku obrali politykę agresywną - by zwiększyć liczbę pitstopów. Powiedział, że nie byłoby dla nich problemem zrobienie opony na której kierowcy mogliby przejechać cały wyścig - ale nie o to tu chodzi. Ich celem jest to by opona wytrzymała średnio 100 kilometrowy stint - i po pierwszych danych z testów są bliscy tego celu. Cały czas mocno podkreślał to, że ich celem jest zwiększenie liczby pitstopów do 2-3.
W sumie - jestem za :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca