F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Jakub Gerber opowiada o wypadku

Pilot Roberta udzielił wywiadu włoskiej Gazzetta dello Sport.
Piotr Bogucki, 8 lutego 2011, wyświetlenia: 8424<< | lista | T- | T+ | >>
Jakub Gerber, który pilotował Roberta Kubicę w feralną niedzielę, opowiedział o tym, jak wyglądał wypadek na pierwszym odcinku rajdu Ronde di Andora. Gerber mówi między innymi o tym, jak Skoda Fabia została spenetrowana przez sekcję bariery Armco, gdy samochód wyrzuciło na zewnętrzną prawego zakrętu.

„Wiedzieliśmy, że nawierzchnia jest śliska ze względu na wilgotność i byliśmy na to przygotowani” – powiedział Gerber w wywiadzie dla Gazzetta dello Sport. „Po poślizgu samochód oparł się o barierę i wypchnął ją na zewnątrz. Wtedy rozbił się o kolejną barierkę”.

„Bariera przebiła się przez samochód i przeszła na wylot. Od razu zobaczyłem, że jest poważnie, miał też dużą ranę pod okiem po uderzeniu w kierownicę. Robert zemdlał i wyszedłem przez okno, ponieważ drzwi były zablokowane. Ambulans przyjechał od razu i zaraz potem pojawili się strażacy. Wyciąganie go zajęło im ponad pół godziny. Pierwsza ekipa nie miała nożyc, musieli więc zaczekać na drugą. Następnie helikopter nie mógł wylądować w tym miejscu, więc trzeba było przewieźć Roberta i tak stracono jeszcze więcej czasu”.

Gerber krytycznie wypowiedział się na temat odcinka drogi, w której znajduje się przerwa między dwiema sekcjami bariery, pozostawiając wystawiony koniec drugiej jej części. Ponadto wezwał do zwiększenia bezpieczeństwa naokoło kokpitu samochodów rajdowych. „Ta przerwa [pomiędzy dwiema sekcjami barierki] to kompletny bezsens” – stwierdził Polak. „Najważniejsze jednak, byśmy nie mieli samochodów z tak małą ochroną z przodu. To nie pierwszy taki przypadek – Federacja powinna o czymś pomyśleć, by lepiej chronić wnętrze samochodu”.

Spytany o to, czy wypadek został spowodowany przez usterkę w samochodzie bądź też błąd kierowcy, Gerber odpowiedział: „W rywalizacji starasz się jechać najszybciej, jak potrafisz. Robert to typ faceta, który nad wszystkim myśli, zawsze patrzy o jeden krok do przodu, jest precyzyjny, szybki i czysty. To kompletny kierowca”.

Mauro Moreno, który jechał minutę za Kubicą i był pierwszym kierowcą na miejscu wypadku, tak opisuje wydarzenie: „To był przerażający widok. Wołałem do niego po imieniu parę razy, ale nie odpowiadał. Stalowe ostrze wychodziło z hatchbacka. Jego pilot dał mi znak, że u niego w porządku, spytałem więc Roberta, czy u niego też wszystko OK. Jednak to było na nic, ponieważ był w stanie częściowej nieświadomości i nic nie mówił”.

Wizualizacja wypadku



Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
29.11.2023  Orlen przedłużył współpracę z Robertem Kubicą
22.11.2023  Kubica przystąpi do WEC w sezonie 2024 z AF Corse
05.11.2023  Kubica mistrzem świata WEC w klasie LMP2
27.09.2023  Jota Porsche potwierdza rozmowy z Vettelem ws. startu w Le Mans
11.02.2023  Najważniejsze wyścigi Roberta Kubicy w Formule 1 (Część 2)
Tagi:
Kubica R.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
szymon, 08.02.2011 16:11[!]
Straszny filmik
leni93, 08.02.2011 16:20[!]
straszny ale raczej doskonale obrazujący przebieg wypadku bo tak to za pewne wyglądało, straszny jest w symulacji 3D a wyobraźmy sobie jak to strasznie musiało wyglądac na żywo
maciec010481, 08.02.2011 16:20[!]
http://www.youtub.../watch?v=oAhDDVCZRsE
masakra:( to ze on to przezyl
plastic, 08.02.2011 16:22[!]
Gerber mówi o przerwie w ciągłości bariery. Na wizualizacji nic takiego nie widać :/. Oczywiście wierzę Jakubowi i zastanawiam się dlaczego twórca animacji nie zawarł w niej tak ważnego szczegółu.
michal5, 08.02.2011 16:24[!]
tak to mogła wyglądać
http://i.eurospor...-8250834-384-288.jpg

na filmiku jest przerwa
archibaldi, 08.02.2011 16:39[!]
Była przerwa bo widać, że wcześniejsza barierka schodzi w dół, do ziemi..
christoff.w, 08.02.2011 16:39[!]
Puscily nity na laczeniu,pewnie tak bylo bo jak hukneli w niejako pierwsza czesc jak to widac na filmie to odgiela sie kolejna w ktora wjechali.Przerwa tez mogla byc no bo przeciez tak dlugich barier nie robia i w ktoryms momencie zaczyna sie kolejna.Pech chcial ze akurta tam uderzyli.Kilkanascie centymetrow wczesniej lub dalej i pewnie tylko zeslizgneli by sie po niej i nic by nie bylo.Widocznie los tak chcial. Na szczescie Robert zyje i to jest najwazniejsze bo moglobyc naprawde gorzej! Ze tez ta bariera nie smignela sobie obok nich tylko musiala trafic akurat w Roberta..Szajse! Merde! Kurcze! itp.itd :( Mam nadzieje ze jeszcze wroci do F1, na pewno i jego ostateczny triumf w postaci zdobycia mistrza swaita bedzie jeszcze wiekszy bo opatrzony wczesniejszymi traumatycznymi przezyciami.Powinno zarowno jemu jak i nam kibica jeszcze bardziej smakowac no ale niestety trzeba bedzie na to troszke poczekac.
Dae, 08.02.2011 17:13[!]
@ archibaldi

Jeżeli dobrze oglądałeś jazdę Mauro Moreno to zauważyłbyś, że to nie jest Polska i barierki nie schodzą do ziemi po łuku. Wystają czekając jak drążek od rusztu żeby na niego się nabić.
Turbo, 08.02.2011 18:15[!]
Cholerne szczęście, że bariera przeszła obok Roberta i Kuby, a nie np. centralnie w jednego z nich. To byłaby straszna tragedia. Bardzo dużo szczęście w nieszczęściu.
szymon, 08.02.2011 19:18[!]
Zasadnicze pytanie, gdzie ten kościół?
unluckyboy, 08.02.2011 19:22[!]
@turbo
zgadzam się w pełni
nie dramatyzujmy, cieszmy się, że żyje a resztę czas pokaże...
MARIO F1, 08.02.2011 19:56[!]
Masakra :-(
Nilstem, 08.02.2011 20:00[!]
Cała magia tych barierek polega na tym, że muszą być ze sobą połączone. Sama bariera nic nie daje, ale jeśli są połączone przez min. 100m są w stanie np. na autostradzie wytrzymać uderzenie rozpędzonego tira (dzięki przenoszeniu siły uderzenia między poszczególnymi elementami). Tutaj jest jakaś dziwna przerwa, czekająca, aż ktoś się na nią nadzieje. Prawdopodobnie kwestia niedopatrzenia organizatorów, albo po jakimś wcześniejszym uderzeniu i pech chciał, że akurat w tym miejscu samochód Kubicy uderzył. Cóż, wszystkiego przewidzieć się nie da.

Tak w ogóle miał niebywałe szczęście, że to przeżył. Kilka centymetrów w bok... Ale jak to mówią - co cię nie zabije, to cię wzmocni ;]
Huckleberry, 08.02.2011 20:59[!]
Muszę przyznać, że filmiki wizualizujące dzwony Roberta są najbardziej widowiskowe (Kanada) :/
aenwu, 08.02.2011 22:39[!]
Nie raz widziałem na Polskiej drodze powyginane barierki zapewne przez tira który nie wyrobił sie na zakrrecie i przywalił przynajmniej to w tym kraju jest robione porządnie
marrcus, 08.02.2011 23:50[!]
te barierki po lewej stronie reglanie zaczynają sie wysoko, tak jakby walić by ją mógł tylko ten co jedzie od strony barierki a nie z przeciwka.
Straszna bezmyślność takie bariery a tam była przerwa. Od strony RK, kończyła sie schodząc w dół a zaczynała wysoko. Po prostu się na nią nadział, jak na nóż.

Tyle mieć pecha w tym wypadku że masakra, nie chce sie wierzyć. Jakby bariera była ciągła być może pojechał by po bandzie i dalej ... nie odpadając.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca