|
|
|
|
|
|
Coletti zwycięzcą sobotniego sprintu GP2 Asia w Abu Zabi (akt.) |
Zmiana wyników: Jules Bianchi stracił czwarte miejsce z powodu ignorowania żółtych flag. |
|
•Marek Roczniak, 12 lutego 2011, wyświetlenia: 4265 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Stefano Coletti (Trident) wygrał sobotni sprint GP2 Asia Series na torze Yas Marina, kontrolując przebieg wyścigu od startu z pierwszego pola aż do samej mety. Dla kierowcy pochodzącego z Monako było to pierwsze zwycięstwo za kierownicą bolidu GP2.
Na drugiej pozycji, po karze przejazdu przez boksy dla Giedo van der Garde za pozostawienie przez mechaników zespołu Addax jakiejś rzeczy w bocznym wlocie powietrza bolidu tuż przed startem, jechał przez większą część wyścigu Sam Bird. Kierowca iSport popełnił jednak niewymuszony błąd na 21 okrążeniu i uderzył w bariery w zakręcie nr 10. Na miejsca 2 i 3 awansowali wówczas Josef Kral (Arden) i Marcus Ericsson (iSport), by stanąć na podium po bokach Colettiego.
Wczorajszy zwycięzca – Jules Bianchi (Lotus ART) pojechał dobry wyścig po starcie z ósmego pola, finiszując na premiowanej trzema punktami czwartej pozycji, aczkolwiek podczas wyprzedzenia Davide Valsecchiego wyjechał poza tor wszystkimi kołami, zatem sędziowie będą musieli zbadać ten incydent. Tymczasem jego główny rywal – Romain Grosjean (DAMS) odpadł już na pierwszym okrążeniu z rywalizacji i w tej sytuacji Bianchi prowadzi obecnie w mistrzostwach z przewagą czterech punktów nad swoim rodakiem.
Punktowaną szóstkę zamknęli Valsecchi (AirAsia) i Michael Herck (Coloni). Ten ostatni wyprzedził pod koniec wyścigu Fabio Leimera (Rapax), który po świetnym starcie z dziesiątego pola długo jechał na szóstej pozycji.
Bianchi, Berthon i Pic ukarani
Jules Bianchi stracił czwarte miejsce, ale nie za wyjechanie wszystkimi kołami poza tor podczas wyprzedzania, a za ignorowanie żółtych flag nakazujących wolniejszą jazdę, za co otrzymał karę doliczenia 20 sekund. Podobny los spotkał także Nathanaela Berthona i Charlesa Pica. Cała trójka spadła odpowiednio z 4, 8 i 10 pozycji na 8, 14 i 21. Bianchi stracił więc trzy punkty za czwarte miejsce, ale jeden z nich odzyskał jako najszybszy kierowca w pierwszej dziesiątce, bowiem wcześniej kwalifikował się do tego Pic, zanim nie został ukarany.
•GP2 Asia Series > 2011 > Abu Zabi (sprint), Yas Marina - 4,730 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 18 | Stefano Coletti | | Trident Racing | Dallara GP2/11 Renault | 26 | 43:02,819 | 6 |
2. | 3 | Josef Kral | | Arden International | Dallara GP2/11 Renault | 26 | +0:02,629 | 5 |
3. | 1 | Marcus Ericsson | | iSport International | Dallara GP2/11 Renault | 26 | +0:03,323 | 4 |
4. | 27 | Davide Valsecchi | | Team AirAsia | Dallara GP2/11 Renault | 26 | +0:11,531 | 3 |
5. | 11 | Michael Herck | | Scuderia Coloni | Dallara GP2/11 Renault | 26 | +0:14,687 | 2 |
6. | 20 | Fabio Leimer | | Rapax | Dallara GP2/11 Renault | 26 | +0:17,175 | 1 |
7. | 8 | Johnny Cecotto Jr | | Super Nova Racing | Dallara GP2/11 Renault | 26 | +0:25,351 | |
8. | 5 | Jules Bianchi | | Lotus ART | Dallara GP2/11 Renault | 26 | +0:29,434 | |
9. | 19 | Rodolfo Gonzalez | | Trident Racing | Dallara GP2/11 Renault | 26 | +0:30,947 | |
10. | 4 | Jolyon Palmer (D) | | Arden International | Dallara GP2/11 Renault | 26 | +0:32,897 | |
11. | 15 | Andrea Caldarelli | | Ocean Racing Technology | Dallara GP2/11 Renault | 26 | +0:33,396 | |
12. | 6 | Esteban Gutierrez (D) | | Lotus ART | Dallara GP2/11 Renault | 26 | +0:33,643 | |
13. | 12 | James Jakes | | Scuderia Coloni | Dallara GP2/11 Renault | 26 | +0:34,526 | |
14. | 22 | Nathanael Berthon | | Racing Engineering | Dallara GP2/11 Renault | 26 | +0:37,426 | |
15. | 7 | Fairuz Fauzy | | Super Nova Racing | Dallara GP2/11 Renault | 26 | +0:38,094 | |
16. | 26 | Luiz Razia | | Team AirAsia | Dallara GP2/11 Renault | 26 | +0:38,830 | |
17. | 21 | Julian Leal (D) | | Rapax | Dallara GP2/11 Renault | 26 | +0:39,280 | |
18. | 25 | Max Chilton | | Carlin | Dallara GP2/11 Renault | 26 | +0:42,205 | |
19. | 14 | Oliver Turvey | | Ocean Racing Technology | Dallara GP2/11 Renault | 26 | +0:42,677 | |
20. | 10 | Pal Varhaug (D) | | DAMS | Dallara GP2/11 Renault | 26 | +0:43,137 | |
21. | 16 | Charles Pic | | Barwa Addax | Dallara GP2/11 Renault | 26 | +0:45,493 | |
22. | 23 | Dani Clos | | Racing Engineering | Dallara GP2/11 Renault | 26 | +0:47,035 | |
23. | 17 | Giedo van der Garde | | Barwa Addax | Dallara GP2/11 Renault | 26 | +0:49,926 | |
24. | 24 | Michaił Aloszyn (D) | | Carlin | Dallara GP2/11 Renault | 23 | 3 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 2 | Sam Bird | | iSport International | Dallara GP2/11 Renault | 21 | | |
| 9 | Romain Grosjean | | DAMS | Dallara GP2/11 Renault | 0 | | |
| |
|
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|