|
|
|
|
|
|
Yvan Muller krytykuje nowe silniki w WTCC |
"Prawdopodobnie nie jest to najlepszy moment, aby wprowadzać do WTCC nowy silnik z turbo". |
|
•Mariusz Karolak, 14 lutego 2011, wyświetlenia: 4378 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Urzędujący mistrz WTCC – Yvan Muller skrytykował nowy silnik 1,6 turbo, który będzie wykorzystywany od tego sezonu w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych.
„Silniki będą mocniejsze, ale też kosztują więcej” – powiedział Francuz w wywiadzie dla Bilsportsbörsen. „Prawdopodobnie nie jest to najlepszy moment, aby wprowadzać do WTCC nowy silnik z turbo, bo jest on po prostu drogi”.
Chevrolet jako pierwszy opracował jednostkę 1,6 turbo i ma już za sobą kilka testów przeprowadzonych tej zimy. Muller przejechał wiele okrążeń z nowym silnikiem i nie jest najwyraźniej z niego zadowolony. „Ciężko jest znaleźć odpowiednie mapowanie silnika. Turbo daje lepszy moment obrotowy na niższych obrotach, co utrudnia dbanie o opony”.
Po niedawnych testach zespół ROAL Motorsport oszacował, że nowy silnik w ich BMW daje moc około 315 KM w porównaniu do 290 KM silnika używanego wcześniej, tj. wolnossącego o pojemności 2,0 litra.
Źródło: touringcartimes.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|