F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Lauda: Regulowane tylne skrzydło to kiepski kompromis

"Ta sztuczna interwencja technologii jest kiepskim kompromisem".
Igor Szmidt, 21 lutego 2011, wyświetlenia: 2128<< | lista | T- | T+ | >>
Były kierowca Ferrari, a obecnie komentator wydarzeń związanych z Formułą 1 – Niki Lauda przyznał, że nie jest zwolennikiem mającego zadebiutować w tym roku ruchomego tylnego skrzydła.

Kierowcy będą mogli nacisnąć przycisk na kierownicy, aby podnieść górny płat tylnego skrzydła i tym samym zmniejszyć opór powietrza w celu uzyskania większej prędkości, jeśli będą jechali nie mniej niż sekundę za bolidem z przodu oraz w strefie 600 metrów przed końcem prostej.

„Ta sztuczna interwencja technologii jest kiepskim kompromisem” – powiedział trzykrotny mistrz świata, nawiązując do problemu z wyprzedzaniem, jaki dotyczy F1. Mówiąc o samych skrzydłach, Lauda, który jutro skończy 62 lata, powiedział gazecie Blick: „Ostatecznie to manipulacja ścigania się”.

Poniżej prezentujemy ciekawy materiał wideo przygotowany przez Red Bulla z jazdy bolidu RB7 po torze Jerez, na którym widać między innymi użycie ruchomego tylnego skrzydła.



Źródło: motorsport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.09.2023  Wolff: Komentarz na temat rekordów na Wikipedii nie był najmądrzejszy
17.11.2022  Vettel: Rozmawiałem z Laudą o przejściu do Mercedesa
10.02.2021  Wolff: Lauda za wszelką cenę przedłużyłby umowę z Hamiltonem
20.05.2020  Sześć tygodni piekła - historia wypadku Laudy na Nurburgringu
17.12.2019  Wolff: Rola szefa sprawia mniejszą przyjemność bez Laudy
Tagi:
Lauda N.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
SoBcZaK, 21.02.2011 12:26[!]
Lauda chyba czyta komentarze na WM bo dobrze gada
Ralph1537, 21.02.2011 12:35[!]
chociaz raz cos madrego powiedzial
THC-303, 21.02.2011 12:49[!]
i tak i nie :P
Samo regulowane tylne skrzydło nie jest pomysłem złym, zło zaczyna się od 600-metrowej strefy wyprzedzania, od 1 s różnicy etc... Głupio to tak trochę, że kierowca żeby użyć narzędzia przeznaczonego z założenia do ataku musiał uważać czy jest 0,9 czy 1,1 sekundy za bolidem z przodu ;]
marrcus, 21.02.2011 13:09[!]
j12k 1,1 to nic nie zdziała, zrresztą przy 0,9 tez ciezko
Kajt, 21.02.2011 14:37[!]
F-Duct był dużo lepszym pomysłem.

Dlaczego FOTA zdecydowała się na ich zabronienie, tak jak i podwójnych dyfuzorów, a powrócono do marnego KERSu? Pozostanie to dla mnie tajemnicą.


Tak właściwie to...chyba Red Bull rok temu wystąpił z FOTA jak był pomysł zorganizowania własnej serii wyścigowej. Czyli on mógłby zastosować tamte nowinki?


PS. Już był filmik z Sauberem używającym ruchomej tylnej lotki.
jpslotus72, 21.02.2011 15:01[!]
@THC-303
Ruchome skrzydło w ogóle nie wydaje mi się dobrym pomysłem - jest to jednak trochę "sztuczne narzędzie" (to jakby motorek w rowerze, który można włączać przy jeździe pod górę - chociaż istota jazdy rowerem leży w mięśniach cisnących na pedały) - ale z tymi ograniczeniami, o których wspominasz, to już jest (jak mawiają nad Tamizą) ridiculous...
michels, 21.02.2011 17:33[!]
Kanał F był chyba jednak sporo lepszy. A regulowane tylne skrzydło to głupi pomysł. No chyba, że ktoś chce by
wyprzedzanie zależało od paru przycisków, a nie od umiejętnośći kierowcy i auta.
jaszczur, 21.02.2011 18:59[!]
dac im stalowe hamulce i wszystko byloby ok.
strefa hamowania bylaby duuuuuzo dluzsza i latwiej byloby wyprzedzic. Bez zadnych skrzydel, kersow itp itd.
bartek199874, 21.02.2011 20:07[!]
@up-tylko że miałbyś problemy z wytrzymałością,lepsze były by karbonowo-ceramiczne.Ale pomysł z wydłużeniem lekko drogi hamowania jest bardzo dobry,do tego dadając turbo robiące wir w baku(coś typu w latach 80 a nie jakieś eko turbo)wtedy było by widowisko.
NEO86, 13.03.2011 11:35[!]
Nareszcie powiedział coś mądrego
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca