F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

13.05.2024

Piastri: Wygrana Norrisa daje nam pozytywne znaki

Zespoły popierają rozszerzenie punktowanej strefy

Ferrari potwierdza zatrudnienie Jerome'a D'Ambrosio i Loica Serry

"Bo nie jest Hiszpanem". Czy Alonso ma powody do narzekania?

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Montezemolo ostrzega, że Ferrari może odejść z F1 po 2012 roku

W środę wizytę w siedzibie włoskiego zespołu złożył szef FIA - Jean Todt.
Grzegorz Filiks, 15 kwietnia 2011, wyświetlenia: 3309<< | lista | T- | T+ | >>
Luca di Montezemolo wyznał, że przyszłość Ferrari w Formule 1 po 2012 roku stoi pod znakiem zapytania.

Prezes słynnej włoskiej marki w wywiadzie dla Auto Blid narzekał na „zbytnią sztuczność” obecnych wyścigów, spowodowaną celowym projektowaniem szybko zużywających się opon oraz wprowadzeniem ruchomych skrzydeł mających na celu zwiększenie ilości wyprzedzań. „Kierownica jest teraz komputerem pokrytym przyciskami i fani już nie rozumieją tego sportu” – powiedział 63-latek.

Montezemolo przestrzegł, że Scuderia jest obecnie w F1 za sprawą podpisanej umowy Concorde Agreement, a po jej zakończeniu zastanowi się co robić dalej: „Kontrakt wygasa z końcem 2012 roku. Musimy teraz przedyskutować, jak mamy postąpić. Ferrari pozostanie w tym sporcie tak długo, jak będzie on dawał w zamian jakiś rozwój technologii dla naszych samochodów drogowych. W innym przypadku odejdziemy”.

Co ciekawe, w środę w siedzibie włoskiej stajni pojawił się jej były szef, a aktualnie dowodzący FIA – Jean Todt. Podczas wizyty w Maranello Francuz spotkał się między innymi z Montezemolo.

Źródło: onestopstrategy.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.12.2023  Montezemolo: W F1 jest zbyt wiele torów ulicznych
03.09.2020  Montezemolo: Vettel przestał czuć się w Ferrari jak w domu
06.05.2020  Autosprint: Montezemolo może kandydować na stanowisko prezesa FIA
05.11.2019  Di Montezemolo: Hamilton dołączył do najlepszych tego sportu
27.03.2019  Montezemolo: Charakter przeszkadzał Alonso w walce o tytuły
Tagi:
Ferrari
Todt J.
F1 ogólnie
di Montezemolo L.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
mrzaza, 15.04.2011 13:26[!]
Powinni zrobić coś z tym KERSem - w tej chwili to system bardziej obronny niż ofensywny. Zlikwidować całkowicie to ustrojstwo, albo jeżeli rzeczywiście może być to przydtne w technologii cywilnej to niech będzie aktywowane razem z DRS jednym guziczkiem.
Zamiast wprowadzać strefy i zamotane przepisy dali by kierowcom możliwość stosowania dodatkowego boosta z obu systemów kilka razy na wyścig. Dobrze spisuje się coś takiego w Pucharze Porsche gdzie np. dwóch liderów walczy ze sobą zużywając boosty i schodząc z optymalnej lini jazdy, trzeci ich dochodzi i wyprzedza, a później broni się, aż zużyje swoje boosty i znowu liderzy go przeskakują.

Docelowo niech wprowadzą wreszcie to turbo z boostem, a jak już ma być ekologicznie to moze wyśrubowane normy emisji CO2, spalania - napewno bardziej to przydatne w cywilnych samochodach niż
DRS i dopalanie kosztem większego zużycia paliwa dmuchanych wydechów. Mogli by też spokojnie skrócić dystans wyścigu o 1/3 i dalej zwiąkszać wymagania wytrzymałościowe na skrzynie, silniki itd., systemy kontroli trakcji też można by wykorzystać w cywilu (chociaż jak pokazuje przykład Felipe to może lepiej, że nie ma tych elektronicznych wspomagaczy, co premiuje umiejętności kierowców)
tommyline, 15.04.2011 15:06[!]
Zamiast KERS-u powinni wbudować w silnik turbinę parową. Jeszcze bardziej ekologiczne, silnik to prawdziwy kocioł, więc co za problem? Pół wyścigu na benzynie, pół na parze :)
NEO86, 15.04.2011 15:18[!]
Gość jest irytujący ale ciężko się z nim nie zgodzić. Dla mnie największa głupota tego sezonu to DRS
SirKamil, 15.04.2011 15:22[!]
punksnotdead, 15.04.2011 16:18[!]
Nie może być F1 bez Ferrari. Jednakże facet ma trochę racji...
Simi, 15.04.2011 16:39[!]
Może ludzie u władzy wreszcie się ockną. Dzięki nim, F1 nie jest już tak fajna jak jeszcze sześć lat temu.
Majki, 15.04.2011 20:00[!]
Powinni z powrotem wprowadzić tankowanie w czasie wyścigu , wtedy również wyścigi miały więcej koloru, rzeczywiście trudno się nie zgodzić z wypowiedzią Montezemolo, wyścigi dużo straciły na atrakcyjności. A jeszcze dodając do tego brak naszego jedynaka w F1. Jeżeli Ferrari wycofa się z wyścigów to gdzie skoczy nasz jedynak? :) Pozdrowienia dla wszystkich.
Lolkoski, 15.04.2011 21:05[!]
Zwyczajne straszenie z jego strony, a poza tym jestem pewien, że jakby regularnie walczyli o zwycięstwa to by gadki nie było, a tak jak nie silniki to kierownica. W każdym razie ja myślę, że nie odejdą.
Xjumpaytech, 15.04.2011 22:36[!]
Nie wiem czy wiecie, ale takie groźby są dla F1 bardzo groźne. Może F1 bez Ferrari przetrwa, ale nie wiem ile. Ferrari szacuje, że Scuderia Ferrari ma na świecie 300 mln fanów. Powiedzmy, że połowa z nich to fani tacy co są na tyle wierni, że mogą odejść z tego sportu po takiej decyzji to F1 traci 150 mln oglądaczy, jeśli ogółem ogląda ją 500 mln to straty będą po prostu ogromne. Nie zapominajmy, że za Ferrari mogą odejść też inne firmy. Może przyjdzie VW, albo inni wielbiciele silników od kosiarek, ale jak odszedłby taki McLaren to straty byłyby jeszcze większe. Także niezależnie od prawdziwej decyzji, Ferrari na pewno przestraszy FIA.
KaeRZet, 16.04.2011 00:33[!]
Każdy ma swoje teorie ;] , może lepiej by było jakbyście to wy byli członkami FIA hehehe ;p
Sądząc po wypowiedziach była by dobra zabawa ;]
MaxKapsel, 16.04.2011 00:41[!]
@Xjumpaytech
Ferrari szacowało również, że Ferrari będzie walczyć o mistrza w tym sezonie. Niestety przeszacowało... Liczbę 300 mln fanów też ktoś nieźle przeszacował... No a FIA jest już śmiertelnie przerażone 478-ą groźbą barona...
Majki, 16.04.2011 02:01[!]
Tak czy inaczej, trudno nie zauważyć że z roku na rok ten uwielbiany przez nas sport motorowy, zamiast dostarczać nam atrakcji schodzi w dół i powoli staje się coraz bardziej monotonnym jeżdżeniem po torze.
FIA wciąż mają coraz to "lepsze" pomysły na uatrakcyjnienie wyścigów. Nic dziwnego że i szefowie, właściciele teamów rozważają pewne decyzje.
Xjumpaytech, 16.04.2011 10:14[!]
Nie trzeba długo wyścigów oglądać, żeby sobie przypomnieć co działo się jak Ferrari chciało odejść. Szybciutko zmieniono przepisy, a do tego szefa FIA. Ten ma moc kto ma pieniądze, a Ferrari ma ich pod dostatkiem. Co do szacunków. Raz Ferrari nie mówiło, że będą walczyć o mistrzostwo, a to, że CHCIELIBY, bo po testach wypowiadali się bardzo wstrzemięźliwie. Mówili tylko, że bolid sprawuje się dobrze. Dwa nie masz żadnych podstaw, żeby twierdzić, że dane są przeszacowane, bo akurat ilu fanów ma Ferrari dobrze widać na każdym wyścigu. Ale pewnie wiesz lepiej, jak każdy Polak.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca