F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Zespoły wymyśliły jeszcze bardziej niekonwencjonalny aktywator KERS

Jego istotą jest wciśnięcie pedału gazu mocniej, niż wymaga tego pełne otwarcie przepustnicy.
Grzegorz Filiks, 27 kwietnia 2011, wyświetlenia: 4255<< | lista | T- | T+ | >>
Kierowcy w tym sezonie nierzadko narzekają na natłok pracy w bolidzie przez wdrożenie do F1 wymagających ręcznej obsługi nowinek technicznych. Inżynierowie nieustannie starają się więc ułatwić im prowadzenie pojazdu, a cztery zespoły podobno postanowiły wykorzystać do tej pory mało znany i dosyć niekonwencjonalny sposób aktywacji KERS.

Od dawna mówi się, że w fabrykach stajni Ferrari oraz Mercedesa intensywnie rozmyślano nad usunięciem z kierownicy przycisków włączających DRS oraz system odzyskiwania energii kinetycznej. Wspomnianymi urządzeniami trzeba jednak w jakiś sposób operować, dlatego też projektanci z Maranello postanowili ponoć dołożyć do kierownicy dwie dodatkowe łopatki pod tymi do zmiany biegów, zaś ci z Brackley zamontowali trzeci dodatkowy pedał umieszczony po lewej stronie od hamulca.

Niemiecki magazyn Auto Motor und Sport donosi, że cztery ekipy posunęły się jeszcze dalej i opracowały do tej pory mało znaną metodę aktywacji KERS, w angielskim języku nazywaną 'kickdown', której istotą jest mocniejsze niż zwykle wciśnięcie pedału gazu. Oznacza to, iż zawodnik wykorzystujący w danym momencie pełną moc swego silnika, chcąc użyć nagromadzonej energii kinetycznej musi zrobić nic innego, jak jeszcze bardziej przycisnąć prawy pedał.

Tożsamość wspomnianych czterech zespołów niestety nie została ujawniona, ale bez trudu można się domyśleć, że jednym z nich jest Lotus Renault GP, albowiem reprezentant tej stajni Nick Heidfeld wyznał, że już podczas przedsezonowych testów zasugerował inżynierom ekipy wykorzystanie opisanego wyżej niekonwencjonalnego sposobu aktywacji KERS. „Wymyśliłem użycie kickdown, gdy mieliśmy jeszcze kontrolę trakcji” – powiedział Niemiec. „Robiliśmy tak w BMW”.

Warto dodać, że w samochodach drogowych mechanizm 'kickdown' jest wykorzystywany przy automatycznej skrzyni biegów do uzyskania maksymalnego przyspieszenia. Gwałtowne wciśnięcie pedału gazu do podłogi powoduje przełączenie biegu na najniższy możliwy przy danej prędkości.

Źródło: onestopstrategy.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.10.2017  Zespoły omówią koncepcję wprowadzenia do F1 napędu na cztery koła
16.03.2012  FIA nie zrezygnuje z DRS
09.03.2012  Mercedes i McLaren eksperymentują z tylnym kanałem F
27.01.2012  Marussia bez systemu KERS w sezonie 2012
24.01.2012  Watson: DRS, KERS i opony Pirelli poprawiły rozrywkę w Formule 1
Tagi:
Heidfeld N.
Renault
KERS

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
ICEman, 27.04.2011 23:20[!]
Genialne w swojej prostocie
patgaw, 28.04.2011 00:37[!]
Cytat SirKamil :

A wystarczy pomyśleć. Nigdzie nie jest powiedziane, że skrajne położenie pedały gazu musi pokrywać się z maksymalnym otwarciem przepustnicy.


skrajne to musi, jezeli mowimy o skrajnie wcisnietym pedale do konca. ale miales na mysli ze 95% wcisniecia pedalu moze byc w 100% otwarta przepustinica.
si_vy, 28.04.2011 00:39[!]
po co używać kersu w wolnych zakrętach? bolid F1 ma wystarczająco dużo mocy aby jechać w nich z dokładnie taką prędkością, aby osiągnąć granicę przyczepności. Kersu tak czy inaczej używa się tylko tam, gdzie można otworzyć przepustnicę na maksa. Ludzie, pomyślcie trochę zanim coś napiszecie.

@patgaw: Po prostu przejedź się automatem ;)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca