F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Autosprint: Ferrari nie jest kreatywne

"Kiedy ostatni raz inne zespoły wzorowały się na programie rozwojowym Ferrari?"
Nataniel Piórkowski, 27 kwietnia 2011, wyświetlenia: 3087<< | lista | T- | T+ | >>
Zdaniem włoskiego magazynu Autosprint, głównym powodem słabych wyników Ferrari jest brak twórczego myślenia inżynierów z Maranello.

Od startu sezonu Ferrari regularnie utrzymuje się za wiodącymi prym zespołami Red Bull Racing oraz McLaren i musi obawiać się teamów Lotus Renault GP oraz Mercedes GP, które w ostatnim czasie poczyniły znaczne postępy i nie ukrywają chęci walki z włoską legendą sportu motorowego.

Problem słabego tempa Ferrari 150° Italia może wiązać się z mało wydajną stroną aerodynamiczną konstrukcji, za którą odpowiada zła kalibracja tunelu aerodynamicznego w Maranello. Spekuluje się, że w trakcie jego naprawy włoska stajnia będzie korzystała z ośrodka badawczego w Kolonii, który jest obecnie udostępniany prywatnym klientom przez Toyotę.

Jednakże włoscy dziennikarze zauważają, że problem Ferrari leży również w zbyt konserwatywnym projektowaniu samochodów, co w dobie nieustannych innowacji technicznych znacznie obniża wydajność czerwonych bolidów: „Kiedy ostatni raz inne zespoły wzorowały się na programie rozwojowym Ferrari? To był rok 2008, kiedy Ferrari miało dziurę w nosie samochodu. Od tego czasu nikt nie próbował nawet naśladować pomysłów Ferrari” – podsumował Autosprint.

Włoski magazyn sugeruje również, że zespół spod znaku wierzgającego rumaka zaczął miewać problemy rozwojowe od czasu podjęcia decyzji o ograniczeniu wydatków, co spowodowało sytuację, w której Ferrari nie mogło już korzystać ze swoich dwóch prywatnych torów do przeprowadzania sesji testowych.

Źródło: onestopstrategy.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.04.2024  Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari
24.04.2024  Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami
23.04.2024  Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP
21.04.2024  Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach
20.04.2024  Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji
Tagi:
Ferrari

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
phildoon, 28.04.2011 11:32[!]
Luca bardzo zasłużył się dla Scuderii i to między innymi dlatego został później Prezydentem całego koncernu. Masz rację @jpslotus72, ktoś taki jak on za młodu tchnął by w ten zespół nowe życie, nową energię i pasję. Nie wiem co się tak tego Erica jak rzepa psiej d... za przeproszeniem uczepiłem ale on mi tam pasuje. Pasuje jak ulał! Możliwe, że go przeceniam i za mocno wartościuję ale wydaje mi się, że w takim zespole pokazał by 101% swoich możliwości. Nie można mu chyba odmówić charyzmy i pewności w tym co robi. Radzi sobie naprawdę dobrze, ludzie oczekują od niego wiele i jak do tej pory wychodzi z tego obronną ręką. Tak jak z resztą robił to obecnie wypoczywający w domu jego niezwykły Podwładny. Podsumowując, bardzo chętnie zobaczyłbym pracowników Enstone z EB,RK i JA na czele w czerwonych barwach. Swoją drogą, ktoś kiedyś za pomocą photoshopa "wsadził" Roberta w kombinezon Schumiego i muszę przyznać, że było mu w nim bardzo do twarzy :D
akkim, 28.04.2011 11:43[!]
Co by nie napisać to chciejstwo i mity,
tam wybuch potrzebny, szybko, należyty,
jestem pewny, jak ten sezon będzie taki sobie,
głowa u "konika" spadnie, niejednej osobie.
si_vy, 28.04.2011 15:37[!]
Trochę się boję, że mogą podkupić renówce Alisona, który jest bardzo kreatywnym gościem.

Na szczęście w F1 los sprzyja wizjonerom, gdyby nie to wciąż oglądalibyśmy "żołędzie" ;)
Kamikadze2000, 28.04.2011 16:51[!]
@SirKamil - no nie taki mały... ;] Pozdro! ;)

Oj, już tak ich nie żałuj.... Było wiele wielkich talentów, którzy nigdy nie dostali szansy walki o tytuł, a więc bolidu z mistrzowskim potencjałem. Nie można liczyć na to, że zawsze będzie się miało mistrzowski wóz. MSC na to zapracował. Teraz Alonso musi postąpić podobnie!

A co do ich bolidów, Hamilton faktycznie słaby wóz posiadał tylko w 2009 roku i to przez połowę sezonu. Tak to zawsze miał do dyspozycji wóz z czołówki. Słabszy od RBR? No cóż, ale przynajmniej w 2010 roku jego bolid był mniej awaryjny. Co do Ferdka, jego kariera przebiegała zupełnie inaczej. Debiut w (pożal się Boże...) najgorszym zespole Minardi (moim zdaniem najgorszy team w historii, startujący przez wiele lat). Potem starty w Renówce, w której pokazał klasę. Nieudany epizod z McL i powrót do słabego teamu z Enstone. Teraz jest (głównie dzięki Santanderowi) w Ferrari, które na jego nieszczęście nie jest już tym samym Ferrari, co choćby z 10 lat temu.

Gdyby każdy miał takiego "pecha", to mielibyśmy samych szczęśliwców. ;]

Dalszą część komentarza kierowałem do użytkownika @kabans. ;)
SirKamil, 28.04.2011 21:07[!]
phildoon, tak jak pisałem to tylko najbardziej eksponowane stanowiska. Mardle jest nierozerwalnie złączony z Enstone. To starszy facet, który nie ruszy się poza Oxfordshire. Densham odszedł na emeryturę i też nie wygląda na gościa, który ruszy się poza Anglię. Allison i De Beer to inna sprawa. Ten drugi to aerodynamik wg. mnie w baaardzo dużym potencjałem (projektował też najszybsze beemki Kubicy) i co ciekawe tak jak Byrne born in RPA;) Rennie to 'tylko' inżynier wyścigowy a mówimy raczej o kadrze fabrycznej.

Kamikadze- no może nie mały ale i niespecjalnie wyrośnięty;)
phildoon, 29.04.2011 00:18[!]
SirKamil, Mardle i Densham racja, oni już raczej miejsca nie zmienią. Ale Allison, De Beer, Boullier, Kubica z Rennie i Alanem Permane bez problemów mogliby wziąć udział w przeprowadzce.
Póki co to tylko domysły ale jestem pewien, że takimi posiłkami dla Maranello Scuderia nie tylko wyszła by na prostą ale znów zaczęła się liczyć w walce o najwyższe laury. Swoją drogą, ciekawe jak Fernando zareagowałby na taką wiadomość :D
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca