|
|
|
|
|
|
Boullier: Debata o nowych silnikach powinna być otwarta |
"Każdy ma własne argumenty, a dziś każdy argument jest cenny". |
|
•Nataniel Piórkowski, 28 kwietnia 2011, wyświetlenia: 1943 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Szef Lotus Renault GP – Eric Boullier uważa, że w debacie o silnikach, jakie będą stosowane w Formule 1 od sezonu 2013, zespoły powinny mieć na myśli dobro sportu, a nie prywatne interesy.
Niektóre z zespołów otwarcie obawiają się przejścia na nowe 1,6-litrowe, czterocylindrowe turbodoładowane silniki, argumentując to tym, że działania takie doprowadzą tylko do niepotrzebnego zwiększenia wydatków. Inni z kolei – w tym Bernie Ecclestone – uważają, że takie jednostki nie pasują po prostu do F1.
Boullier, który niedawno został wybrany wiceprzewodniczącym FOTA przyznał, że trzeba być ostrożnym w prowadzeniu rozmów na temat nowych regulacji dotyczących silników. „To złożona debata, jeśli mam być szczery i nie ma prostej odpowiedzi” – przyznał Francuz. „Renault jako producent samochodów jest chętne, aby przejść na nowe przepisy, jednakże możemy zrozumieć, że istnieje także kilka niechętnych temu zespołów”.
„Każdy ma własne argumenty, a dziś każdy argument jest cenny, więc musimy usiąść i lepiej zrozumieć życzenia samych producentów, aby upewnić się, że w rezultacie podjęta została dobra decyzja. Jedyną rzeczą, o jaką musimy zadbać i dla jakiej chciałem bardziej zaangażować się w prace FOTA jest to, że musimy myśleć o interesie Formuły 1. To jest najważniejsza sprawa – nie osobiste interesy”.
W cieniu debaty o nowych jednostkach napędowych toczą się także rozmowy o umowie ograniczającej wydatki zespołów (RRA). Pomimo tego, że w Malezji nie udało się dojść po porozumienia, to jednak Boullier jest przekonany, że wkrótce sprawy ułożą się tak jak powinny. „Wszyscy podpisali tę umowę w Singapurze (w ubiegłym roku), godząc się na pewnym etapie na coś takiego. Musimy więc wrócić do podstaw tego porozumienia i naciskać na jego sfinalizowanie. Jestem całkiem pewien, że będziemy w stanie coś jeszcze znaleźć”.
Źródło: autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|