F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2005
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Shnaider dementuje pogłoski na temat sprzedaży Jordana

Marek Roczniak, 24 maja 2005, zmieniony 04.02.2006 19:11, wyświetlenia: 1565<< | lista | T- | T+ | >>
W zeszłym tygodniu pojawiły się plotki, jakoby nowy właściciel Jordana, Alex Shnaider, chciał się już pozbyć swojego zespołu, gdyż Formuła 1 okazała się dla niego zbyt kosztowną zabawą. Pojawił się nawet rzekomy kupiec, którym miał być wspierany przez innego rosyjskiego biznesmena, Roustama Tariko, były kierowca Jordana, Eddie Irvine. Irlandczyk przechadzał się z Tariko po podaku w Monako, przedstawiając go ludziom ze świata Formuły 1, co mogło wskazywać na to, że rzeczywiście przymierza się do odkupienia stajni z Silverstone.

Tymczasem Shnaider w udzielonym w ostatnią sobotę wywiadzie zdecydowanie zaprzeczył tym doniesieniom, ale jednocześnie przyznał, że gdyby pojawiła się interesująca oferta, to by ją rozważył. „To nie prawda”, powiedział agencji Reuters. „Nie chcę sprzedać zespołu, absolutnie nie. Zostałem czysto teoretycznie zapytany, czy istnieje taka możliwość, abym sprzedał zespół, na co odpowiedziałem, że wszystko jej na sprzedaż. Kupujemy firmy i sprzedajemy firmy. W końcu jesteśmy przedsiębiorstwem inwestycyjnym i jeśli ktoś zaoferuje odpowiednią sumę, możemy coś sprzedać. Jednakże nikt nie złożył mi żadnej oferty. Nie wiem skąd wzięły się te plotki”.

Nie zmienia to oczywiście faktu, że zespół obecnie znajduje się w dosyć niepewnej sytuacji. Wielu wiernych pracowników odeszło po wykupieniu stajni przez Shnaidera i do tej pory nie wiadomo, jakie silniki będą napędzały projektowane obecnie przez Dallarę na przyszły sezon bolidy Midland. Shnaider zapewnia jednak, że przygotowania do sezonu 2006 postępują zgodnie z planem, a za obecny stan zespołu winny jest przede wszystkim Eddie Jordan. „Kiedy dostaliśmy zespół w swoje ręce, znajdował się w wielkim bałaganie. Jest mnóstwo rachunków do opłacenia, o których nie mieliśmy pojęcia. Wielu dostawców chciało skorzystać na zmianie kierownictwa. Wszyscy w końcu otrzymują swoją należność, ale oczywiście nie chcemy płacić nie wiadomo za co. Musimy wszystko dokładnie badać, dlaczego aż tyle kosztuje. To zupełnie normalne”.

„Kupiliśmy zespół pod koniec stycznia, weszliśmy do fabryki i były tam cztery stare konstrukcje skorupowe (monocoques)”, wyjaśnia Shnaider. „Nie było gotowych bolidów, nie było kierowców i nie było sponsorów. Zupełnie nic. Musieliśmy określić, jakimi dysponujemy aktywami i jakie mamy zobowiązania. Jeśli już teraz zaczniemy coś zmieniać, będzie się to jeszcze działo w imieniu Jordana, a nazwa ta zniknie w przeciągu kilku miesięcy. Po co więc trwonić na to pieniądze? W tym roku chcemy utrzymać wydatki na jak najniższym poziomie. Łatwo jest być nierozsądnym przy wydawaniu pieniędzy. Przygotowujemy się na następny rok i na to wydajemy pieniądze. Jeśli chodzi o obecny rok, nie widzę sensu inwestowania w cokolwiek”.

Na koniec Shnaider wypowiedział się na temat dostawcy silników dla Midland F1 na sezon 2006. „Jesteśmy bardzo zadowoleni z Toyoty, mamy możliwość kontynuowania z nimi współpracy, ale mamy także oferty od innych producentów silników. Wydaje mi się, że już wkrótce ogłosimy, kto będzie naszym dostawcą”.

Źródło: pitpass.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.07.2023  Jordan: Piastri powinien zastąpić Pereza w Red Bullu
31.01.2021  Jordan: Stroll może bardzo skorzystać na rywalizacji z Vettelem
08.11.2013  Ecclestone zapłacił za podpisanie Porozumienia Concorde?
30.08.2011  Gachot wspomina okoliczności debiutu Schumachera
04.03.2008  Mallya chce odzyskać dawnego ducha Jordana
Tagi:
Jordan
Spyker
Shnaider A.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca