|
|
|
|
|
|
Wirth stracił funkcję dyrektora technicznego w Virgin Racing |
Zespół zamierza teraz prowadzić program rozwojowy w CFD oraz tunelu aerodynamicznym. |
|
•Nataniel Piórkowski, 2 czerwca 2011, wyświetlenia: 3150 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Zespół Virgin Racing rozstał się z dyrektorem technicznym – Nickiem Wirthem po rozczarowującym początku sezonu.
Celem na ten rok miały być awanse do drugiej części kwalifikacji, ale jak do tej pory Virgin musi walczyć o awans do wyścigów z najsłabszym zespołem stawki – HRT. W rezultacie zarząd ekipy podjął decyzję o odsunięciu Wirtha od pełnionego stanowiska. Teraz rolę w tworzeniu bolidu na sezon 2012 może otrzymać Pat Symonds, który w zespole pełni funkcję konsultanta technicznego.
„Decyzja ta została podjęta, aby zespół mógł utrzymać kontrolę nad własnym losem” – powiedział dyrektor zarządzający Virgin Racing – Andy Webb. „Wierzę, że działania, jakie podejmujemy w zakresie naszego dyrektora technicznego i doskonałości operacyjnej zapewnią nam solidny fundament w celu osiągnięcia celów ustalonych na najbliższe lata. Są one odważne, ale pozytywne kroki pozwalają nam patrzyć z nadzieją naprzód”.
Oprócz zmiany na stanowisku dyrektora technicznego, Virgin przeprowadza również inne zmiany w kadrach, które mają zostać upubliczniane w ciągu kolejnych miesięcy, aby zniwelować stratę do Team Lotus. Zespół liczy również, że w ostatniej części trwającego sezonu MVR-02 nie będzie już tak odstawało od rywali po wprowadzeniu nowego pakietu poprawek do bolidu. „Udoskonalenia, jakie mamy zaplanowane na letnie wyścigi przechodzą teraz z fazy projektowania do etapu produkcji, ale też coraz bardziej skupiamy się na roku 2012” – zaznaczył Webb.
Portal AUTOSPORT uważa również, że zespół planuje stworzenie zaawansowanego ośrodka technicznego, którym miałby zostać były obiekt stajni Arrows i Super Aguri zlokalizowany w Leafield. Wczoraj pojawiły się również doniesienia mówiące o próbach nawiązania partnerstwa technicznego z McLarenem i Mercedesem. Podobnie sytuacja wyglądała w przypadku Force India i w ciągu trzydziestu miesięcy team Vijaya Mallyi przeniósł się z rywalizowania o przedostatnie miejsca do walki o małe punkty.
Virgin nie chce komentować szczegółowo nowo utworzonych struktur technicznych, ale potwierdził, że zmiany te były podyktowane pragnieniami rosyjskiego producenta samochodów sportowych – Marussia Motors, który wykupił w ubiegłym roku pakiet udziałów w zespole. „Celem Marussi pozostaje walka o podium w inauguracyjnym Grand Prix Rosji w roku 2014. Mając to na uwadze oczywistym jest, że zespół musi pojąć zdecydowane kroki w celu przyspieszenia tempa poprawy” – możemy dalej przeczytać w oświadczeniu.
Virgin jest obecnie nastawiony również na rezygnację z planów forsowanej przez Wirtha strategii rozwojowej z wykorzystaniem tylko systemu CFD (obliczeniowej dynamiki płynów). Teraz zespół ma rozpocząć program testów w tunelu aerodynamicznym, prowadzony równolegle do tego związanego z CFD. „Podtrzymujemy naszą absolutną wiarę w technologię CFD, zwłaszcza, że z każdym rokiem staje się ona coraz bardziej opłacalna. Oczywiście nadal będziemy wykorzystywać wszystkie środki, jakie mamy do dyspozycji, aby poprawić stronę aerodynamiczną naszego samochodu ze skutkiem natychmiastowym” – zaznaczył Webb.
Źródło: autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|