F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Wirth stracił funkcję dyrektora technicznego w Virgin Racing

Zespół zamierza teraz prowadzić program rozwojowy w CFD oraz tunelu aerodynamicznym.
Nataniel Piórkowski, 2 czerwca 2011, wyświetlenia: 3150<< | lista | T- | T+ | >>
Zespół Virgin Racing rozstał się z dyrektorem technicznym – Nickiem Wirthem po rozczarowującym początku sezonu.

Celem na ten rok miały być awanse do drugiej części kwalifikacji, ale jak do tej pory Virgin musi walczyć o awans do wyścigów z najsłabszym zespołem stawki – HRT. W rezultacie zarząd ekipy podjął decyzję o odsunięciu Wirtha od pełnionego stanowiska. Teraz rolę w tworzeniu bolidu na sezon 2012 może otrzymać Pat Symonds, który w zespole pełni funkcję konsultanta technicznego.

„Decyzja ta została podjęta, aby zespół mógł utrzymać kontrolę nad własnym losem” – powiedział dyrektor zarządzający Virgin Racing – Andy Webb. „Wierzę, że działania, jakie podejmujemy w zakresie naszego dyrektora technicznego i doskonałości operacyjnej zapewnią nam solidny fundament w celu osiągnięcia celów ustalonych na najbliższe lata. Są one odważne, ale pozytywne kroki pozwalają nam patrzyć z nadzieją naprzód”.

Oprócz zmiany na stanowisku dyrektora technicznego, Virgin przeprowadza również inne zmiany w kadrach, które mają zostać upubliczniane w ciągu kolejnych miesięcy, aby zniwelować stratę do Team Lotus. Zespół liczy również, że w ostatniej części trwającego sezonu MVR-02 nie będzie już tak odstawało od rywali po wprowadzeniu nowego pakietu poprawek do bolidu. „Udoskonalenia, jakie mamy zaplanowane na letnie wyścigi przechodzą teraz z fazy projektowania do etapu produkcji, ale też coraz bardziej skupiamy się na roku 2012” – zaznaczył Webb.

Portal AUTOSPORT uważa również, że zespół planuje stworzenie zaawansowanego ośrodka technicznego, którym miałby zostać były obiekt stajni Arrows i Super Aguri zlokalizowany w Leafield. Wczoraj pojawiły się również doniesienia mówiące o próbach nawiązania partnerstwa technicznego z McLarenem i Mercedesem. Podobnie sytuacja wyglądała w przypadku Force India i w ciągu trzydziestu miesięcy team Vijaya Mallyi przeniósł się z rywalizowania o przedostatnie miejsca do walki o małe punkty.

Virgin nie chce komentować szczegółowo nowo utworzonych struktur technicznych, ale potwierdził, że zmiany te były podyktowane pragnieniami rosyjskiego producenta samochodów sportowych – Marussia Motors, który wykupił w ubiegłym roku pakiet udziałów w zespole. „Celem Marussi pozostaje walka o podium w inauguracyjnym Grand Prix Rosji w roku 2014. Mając to na uwadze oczywistym jest, że zespół musi pojąć zdecydowane kroki w celu przyspieszenia tempa poprawy” – możemy dalej przeczytać w oświadczeniu.

Virgin jest obecnie nastawiony również na rezygnację z planów forsowanej przez Wirtha strategii rozwojowej z wykorzystaniem tylko systemu CFD (obliczeniowej dynamiki płynów). Teraz zespół ma rozpocząć program testów w tunelu aerodynamicznym, prowadzony równolegle do tego związanego z CFD. „Podtrzymujemy naszą absolutną wiarę w technologię CFD, zwłaszcza, że z każdym rokiem staje się ona coraz bardziej opłacalna. Oczywiście nadal będziemy wykorzystywać wszystkie środki, jakie mamy do dyspozycji, aby poprawić stronę aerodynamiczną naszego samochodu ze skutkiem natychmiastowym” – zaznaczył Webb.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.01.2012  Symonds: Ubiegłoroczny bolid był lepszy niż się wydawało
01.01.2012  Marussia zaprezentowała nowe logo
11.12.2011  Booth: Symonds gorąco wspiera prace Virgin Racing
27.11.2011  Charles Pic kierowcą Marussi w sezonie 2012
17.11.2011  Glock żartuje z Pica
Tagi:
Virgin

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
punksnotdead, 02.06.2011 10:15[!]
A więc virgin zaczyna brać się za siebie... Drobnymi krokami do celu. Jeśli jeszcze faktycznie do tego nawiążą współpracę z mercedesem, może niedługo zobaczymy jakikolwiek progres. Bo póki co od zeszłego roku począwszy virgin cały czas stoi w miejscu...
rentonB, 02.06.2011 10:42[!]
Dobra decyzja, tylko czemu tak pozno?
gpjano, 02.06.2011 10:43[!]
Zauważyliście, że na początku tego sezonu "sypią się głowy". Williams, Ferrari, w Force India też przetasowania a teraz jeszcze Virgin... Dużo tego jak na 4 miesiące sezonu.
SirKamil, 02.06.2011 10:59[!]
BINGO!
gogels, 02.06.2011 11:18[!]
Nurtuje mnie to pytanie - czy Wirth kiedykolwiek zaprojektował dobry bolid?
jpslotus72, 02.06.2011 11:39[!]
@gpjano
Po wiadomościach o planowanych przetasowaniach w kadrach Williamsa zastanawiałem się, czy i do F1 zawita "moda" znana przede wszystkim z futbolu - zwalniania trenerów albo ich asystentów (czasem i wyżej postawionych klubowych notabli) po nieudanym początku sezonu, lub jakiejś czarnej serii w późniejszej jego fazie... No i chyba mamy odpowiedź.

Posunięcie Virgina ogólnie raczej dobre - tylko spóźnione. Nawet w piłce nożnej trener, obejmujący drużynę w trakcie rozgrywek, ma czasem problem z wprowadzeniem tej "maszyny" na właściwe tory. Funkcjonowanie zespołu F1 jest "nieco" bardziej skomplikowane - i tutaj zmiany na tak "newralgicznych" stanowiskach w rozpoczętym już na dobre sezonie są wyjątkowo problematyczne. Na pocieszenie Virgin ma jednak mocny argument - gorzej już chyba być nie może... Mogą się tylko odbić od tego dna.

Swoją drogą - Wirth ma jednak wyjątkową siłę przekonywania, skoro tak skutecznie udało mu się wmówić zespołowi wiarę w magiczną siłę CFD:
Cytat :
Podtrzymujemy naszą absolutną wiarę w technologię CFD
Tak wiara - jak widać - gór nie przenosi. W każdym razie na pewno nie uda się to (na obecną chwilę) bez tunelu. Team Lotus zrozumiał to wcześniej.
benethor, 02.06.2011 11:46[!]
W końcu...

@Gogels:
1988-91: March/Leyton-House, najlepszy wynik w generalce: P7. Wirth projektował wozy dla Leyton razem z A. Neweyem
1992: Andrea Moda
1994-95: Simtek
1997-99: Benetton, upadek mistrzowskiego teamu po odpływie inżynierów do Maranello i zastąpeniu ich ludźmi Wirtha
2010-11: Virgin Racing...

To tylko okresy, gdy pracował jako główny projektant
archibaldi, 02.06.2011 11:55[!]
No wreszcie, alleluja!
Rosjanie się zniecierpliwili bo jedyna dynamika płynów jaką znają to wlewanie spitytusu w gardziel, innej technologii nie ufają.
Pitian, 02.06.2011 12:26[!]
@archibaldi

Hahaha, pozamiatałeś :) Nic dodać, nic ująć.
renegade, 02.06.2011 12:36[!]
@gogels Tak wiele, Acura vel HPD.
gogels, 02.06.2011 18:39[!]
@renegade - nie doprecyzowałem, chodzi mi o F1.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca