F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Wywiad z Erikiem Boullierem

Szef LRGP wraca myślami do GP Monako i mówi też o zbliżającym się GP Kanady.
Inf. prasowa, 4 czerwca 2011, wyświetlenia: 2734<< | lista | T- | T+ | >>
Niespełna tydzień po pełnym emocji Grand Prix Monako, szef Lotus Renault GP – Eric Boullier opowiada o swoich prognozach na GP Kanady, które jest jego zdaniem jednym z najważniejszych wydarzeń w sportowym kalendarzu.

Tegoroczne Grand Prix Monako obfitowało w wydarzenia. Jak oceniasz wyścig z perspektywy tygodnia?
„Przede wszystkim odetchnąłem z ulgą, kiedy dowiedziałem się, że Witalij nie odniósł podczas wypadku żadnych obrażeń i nie wykryto u niego złamania. Przeżyliśmy w niedzielę chwilę grozy, ale finalnie okazało się, że nie było to nic poważnego. Potem dopiero przyszło rozczarowanie, bo pomimo dobrych widoków nie udało się nam zdobyć dodatkowych punktów. Witalij jechał na mocnej pozycji i miał duże szanse wywalczyć miejsce w pierwszej trójce lub czwórce. Jest to więc dla nas stracona szansa. Musimy teraz skupić się na kwalifikacjach, aby podczas każdego wyścigu startować z dobrego miejsca”.

Po serii niedzielnych wypadków, część kierowców (w tym Jenson Button) zaapelowała o podniesienie bezpieczeństwa podczas GP Monako. Co o tym sądzisz?
„Rozumiem argumenty niektórych kierowców, którzy byli świadkami dramatycznych wypadków na torze w Monako. Myślę, jednak, że musimy zachować w tej sprawie zdrowy rozsądek. Uprawianie naszej dyscypliny, a także każdej innej, w której zawodnicy osiągają duże prędkości, niesie ze sobą ryzyko. Chciałbym podkreślić, że wszystkie wypadki na torze były poważne, ale większość kierowców nie odniosła w nich żadnych obrażeń. Fakt ten dobrze pokazuje, że nasz sport jest dość bezpieczną dyscypliną. W ciągu ostatnich 12 miesięcy, Formuła 1 oraz FIA zrobiły wiele, aby zapewnić jeszcze większego bezpieczeństwo – podjęto prace nad udoskonaleniem układu torów oraz podniesieniem bezpieczeństwa bolidów. Powinniśmy raczej zajmować się konkretnymi miejscami na trasie wyścigów – np. wyjazdem z tunelu w Monako. Dzięki temu możemy uniknąć tragicznych wypadków w przyszłości”.

W ubiegłym roku Robert ukończył GP Kanady jako ósmy, a Witalij dojechał na metę z 14. lokatą . Jak oceniasz tegoroczne szanse zespołu?
„GP Kanady jest bardzo szczególnym wyścigiem, głównie dlatego, że jest rozgrywane na torze o niskiej sile docisku. Poza tym, jest to kolejny obiekt uliczny. Spodziewamy się, że Witalij osiągnie lepszy wynik niż w zeszłym roku, bo bardzo poprawił się w tym sezonie. Znamy już specyfikę Grand Prix Kanady – mieliśmy okazję poznać tor w ubiegłym roku. Jestem pewien, że oba nasze bolidy znajdą się w pierwszej ósemce”.

Wspomniałeś, że zespół pracuje nad podniesieniem wyników uzyskiwanych podczas kwalifikacji – co można zrobić, aby zapewnić sobie na starcie lepsze miejsce?
„James Allison i członkowie zespołu wyścigowego bardzo poważnie zajmują się tą kwestią. Analizują różne aspekty i są na dobrej drodze, by określić, co należy poprawić. Mamy szybki, a czasem nawet bardzo szybki bolid. Jestem pewien, że jeśli uda się nam wszystko zgrać, zaczniemy wysoko punktować podczas kwalifikacji. Ponieważ nie mamy magicznej różdżki, czekają nas długie godziny pracy w tunelu aerodynamicznym, które pozwolą nam zdobywać wyniki na miarę naszych oczekiwań”.

Grand Prix Kanady jest jedną z najważniejszych imprez w kalendarzu Formuły 1. Dlaczego jest to tak ważny wyścig?
„GP Kanady jest bardzo ważnym wydarzeniem, bo jest to jedyny wyścig rozgrywany w Ameryce Północnej. Na miejscu panuje niesamowita atmosfera, a przebieg imprezy ogląda tłum widzów, o jakim organizatorzy innych wyścigów mogą tylko pomarzyć. Wszyscy z nich z zapałem kibicują kierowcom. Bardzo cieszę się, że wracamy do tego magicznego miejsca, głównie dlatego, że możemy liczyć na doping wszystkich mieszkańców Montrealu”.

Źródło: Informacja prasowa lotusrenaultgp.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
28.01.2020  Pierwszy sektor toru Paul Ricard zostanie zmodyfikowany
25.03.2019  Boullier: Od początku wiedziałem, że współpraca McLarena i Hondy nie uda się
06.07.2018  Alonso: Nie miałem wpływu na zmiany w kierownictwie McLarena
04.07.2018  Boullier ustąpił ze stanowiska dyrektora wyścigowego McLarena
27.06.2018  Boullier: Aby walczyć o tytuły potrzebujesz statusu fabrycznego zespołu
Tagi:
Boullier E.
Renault
Wywiady

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
jpslotus72, 04.06.2011 10:56[!]
Cytat :
Witalij jechał na mocnej pozycji i miał duże szanse wywalczyć miejsce w pierwszej trójce lub czwórce.
Musiałem coś przegapić, bo ja nie widziałem takiej szansy dla Pietrowa.

Co do bezpieczeństwa w Monako - trzeba poprawić i nawierzchnię przy wyjeździe z tunelu i przesunąć tę szykanę. Poza tym - czy w końcówce tunelu musi być tyle pyłu na asfalcie? Za bolidami kurzyło się tak, że wyglądało jakby dym szedł z silników. Nie ma też co pocieszać się tym, że wszystkie wypadki kończą się bez poważnych konsekwencji - oby dalej tak było! - ale np. na Hungaroringu 2009 wystarczyło kilka centymetrów i zamiast rykoszetu mogliśmy mieć tragedię. Więc lepiej dmuchać na zimne - ryzyko zawsze będzie, ale jeśli kilka wozów rozbija się w podobny sposób w tym samym miejscu, to już wyraźny znak, że coś z tym trzeba zrobić.

Cytat :
Jestem pewien, że oba nasze bolidy znajdą się w pierwszej ósemce.
I znowu ktoś jest czegoś "pewien"... Trzymamy za słowo!
temal, 04.06.2011 11:13[!]
Cytat :
Cytat :
Witalij jechał na mocnej pozycji i miał duże szanse wywalczyć miejsce w pierwszej trójce lub czwórce.
Musiałem coś przegapić, bo ja nie widziałem takiej szansy dla Pietrowa.


Koleś ma troche długi język ciekawe czy te spekulacje na temat kontraktu kubicy są prawdziwe... Mam cichą nadzieję że zamieni się z massą w ferrari hehe
Simi, 04.06.2011 11:13[!]
Myslę, że pierwsza ósemka jest dla nich realna, ale w przeciwieństwie do niektórych, nie liczę na jakis wielki wynik.
Q_be_2, 04.06.2011 11:42[!]
Ja tam zawsze liczę na jakiś wielki wynik dla Renault, nawet jak nie ma ku temu przesłanek :) . Tu przewrotnie powiem, że jednak są bo nikt nie wie jak pojadą asy LRGP. Gdyby to Kubica dojeżdżał 8 to można by śmiało powiedziec taki jest limit bolidu i basta. Przy obecnym składzie nawet oni nie wiedzą czy będą w czubie czy będą w tyle, choc Heidfeld nawet przy przeciętnej jeździe bez wpadek powinien byc na 8 bądź 9 pozycji.
jpslotus72, 04.06.2011 12:49[!]
Różne rzeczy mogą się wydarzyć - ja nie twierdzę, że Renówki nie będą w ósemce (przy sprzyjających okolicznościach może być i podium - tak samo jak np. dla Mercedesa...) - swoją drogą, ta "ósemka" już oznacza, że LRGP powoli schodzi z obłoków na asfalt. Chodzi mi tylko o tę "pewność" Boulliera - później trochę głupio wychodzi, kiedy zostają z niej "nici" (jak w Monako, przed którym Eric zapowiadał nawet możliwość walki o zwycięstwo). Zawsze przecież można powiedzieć "mam nadzieję, że...", "wierzę, że...", "chcielibyśmy, żeby..." - byłoby to bardziej realistyczne. Ale PR, jak widać, wymaga "niewzruszonej pewności".
Masio, 09.06.2011 11:40[!]
W zeszłym roku Kubica był 7.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca