F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA wprowadza nowy zakaz dotyczący mapowania silników

Ma on wyeliminować możliwość użycia specjalnych ustawień silników w kwalifikacjach.
Marek Roczniak, 21 czerwca 2011, zmieniony 21.06.2011 11:46, wyświetlenia: 5298<< | lista | T- | T+ | >>
Jak informuje AUTOSPORT, już od najbliższego weekendu grand prix w Walencji wejdzie w życie nowy zakaz FIA dotyczący mapowania silników w Formule 1, mający wyeliminować możliwość użycia specjalnych ustawień jednostek napędowych w kwalifikacjach.

Ciało zarządzające sportem wykazało tym samym swoją dużą determinację w dążeniu do rozwiązania kwestii związanych z używaniem gazów z układu wydechowego do zmiany właściwości aerodynamicznych bolidów nawet wtedy, gdy kierowca nie wciska pedału gazu.

Już w Hiszpanii zespoły wykorzystujące w agresywny sposób dmuchane dyfuzory stracą więc częściowo swoją przewagę w kwalifikacjach, zanim począwszy od Grand Prix Wielkiej Brytanii wejdzie w życie ogólny zakaz regulujący, jak dużo może być otwarta przepustnica, gdy samochód nie przyspiesza. Innymi słowy rola dmuchanych dyfuzorów ulegnie wyraźnemu zmniejszeniu, a w sezonie 2012 powinny one całkowicie zniknąć z F1.

Pierwszym zespołem, który przychodzi na myśl, jeśli chodzi o używanie specjalnych mapowań silnika na kwalifikacje jest naturalnie Red Bull, który jak dotychczas może pochwalić się stuprocentową skutecznością zdobywania pole position w tym sezonie i w dodatku potrafi w Q3 wyraźnie podkręcić tempo RB7. Ponieważ takie ustawienia niosą za sobą ryzyko uszkodzenia silnika lub zużycia zbyt dużej ilości paliwa, na wyścig wybierane są już inne ustawienia.

FIA postanowiła teraz wykluczyć taką możliwość. Przekazana zespołom nowa dyrektywa oznacza, że jakiekolwiek mapowanie silnika użyte w kwalifikacjach będzie musiało być wykorzystane także na starcie wyścigu. Pierwszą okazją do jego zmiany mógłby być teraz pierwszy pitstop w wyścigu, kiedy możliwe jest podłączenia komputera do samochodu, jednak szybkość dzisiejszych postojów oznacza, że byłoby to zbyt niepraktyczne.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
Fani F1
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
IceMan11, 22.06.2011 13:53[!]
@mbwrobel - gdzieś czytałem, że Twój pomysł był wprowadzony w życie i nie skończyło się to najlepiej. Jeśli się mylę to mnie poprawcie :)
__kamil__, 22.06.2011 18:26[!]
NEO i tak w takiej grupie kierowców musiał by być jakiś sędzia czy założyciel który później też by mógł robić takie cyrki
Huckleberry, 22.06.2011 18:42[!]
Powiem wam że mam przeczucie, że jeszcze wszyscy się zdziwią i bez dmuchanego dyfuzora przewaga RBR będzie jeszcze większa :P
Bo mam wrażenie że w Red Bullu są teraz tak wściekli, że chodzą po ścianach teraz żeby pokazać kto jest najlepszy.
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca