F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Cosworth pragnie jasności w kwestii nowych silników

Gallagher: "Urosło to do dużego problemu, gdyż nowe przepisy nie ograniczają kosztów".
Nataniel Piórkowski, 21 czerwca 2011, wyświetlenia: 1256<< | lista | T- | T+ | >>
Jedna z firm dostarczająca silniki zespołom Formuły 1 – Cosworth zwróciła uwagę na brak jasności w kwestii zmian jednostek napędowych w sezonie 2013.

Plany FIA zakładają zmianę jednostek napędowych z obecnych V8, na czterocylindrowe o pojemności 1,6 litra z turbodoładowaniem. Choć sprawa nie jest jeszcze przesądzona, to jednak Cosworth obawia się kosztów, jakie może pociągnąć za sobą taka zmiana.

„Chcemy jasności” – powiedział szef firmy Mak Gallagher w internetowym magazynie GP Week. „Jeśli ma być to silnik 1,6 to dobrze, niech tak będzie. Jeśli ten plan się nie powiedzie, to mamy V8 i możemy kontynuować ściganie się korzystając z nich. Jesteśmy agnostykami. Nie musimy mieć V8, V12 lub czterocylindrowych jednostek. Jeśli przepisy F1 będą wymagały jednocylindrowego, dwusuwowego silnika, to taki zrobimy”.

„Szef FIA (Jean Todt) powiedział, że słucha i rozmawia o wszystkich propozycjach. Chcemy tylko jasności. Po naszej stronie urosło to do dużego problemu, gdyż nowe przepisy nie ograniczają kosztów ponoszonych przy produkcji silników. Tak więc producenci mogą wydawać ogromną ilość pieniędzy, co doprowadzi do dużych różnic wokół nowej formuły silnika, a to nie było naszym zamiarem. Wszyscy zgodzili się, że nie było to zamierzone, ale niestety tak właśnie się stało”.

„W takim wypadku zwróciliśmy uwagę FIA, że opóźnienie ich wprowadzenia może być dobra rzeczą. Myślę, że wszystkie zespoły – nie tylko te, którym oferujemy nasze produkty – nie chcą wydawać więcej pieniędzy na cele związane z technologią silników. Nie chcemy zawiązania się otwartego konfliktu, nie chcemy korzystać z mediów, aby otwierać konflikt, ale na dzień dzisiejszy jesteśmy w martwej strefie”.

Kryzys może pogłębiać dodatkowo fakt, że firma Renault dostarczająca jednostki napędowe zespołom Lotus Renault GP, Red Bull Racing oraz Team Lotus dała niedawno jasno do zrozumienia, iż wycofa się ze sportu, jeśli plany dotyczące nowych silników nie wejdą w życie wraz ze startem sezonu 2013.

Źródło: gpupdate.net
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
08.02.2023  Cosworth nie jest zainteresowany wejściem do F1
25.02.2021  Tost: Nowe przepisy powinny pozwolić na powrót Coswortha
26.01.2018  Aston Martin zainteresowany współpracą z Cosworthem przy projekcie F1
19.07.2017  Cosworth rozważa powrót do F1
30.03.2017  Stefano Domenicali będzie reprezentował VW na spotkaniu w Paryżu
Tagi:
Cosworth

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
GroM, 21.06.2011 11:28[!]
"Jeśli przepisy F1 będą wymagały jednocylindrowego, dwusuwowego silnika, to taki zrobimy” - tak powinna wyglądać F1, to jest najlepsza propozycja. Po co co 3 lata zmieniać silnik, odrazu lepiej zrobić taki i do 2025 nie będzie trzeba już silników zmieniać. F1 już dawno powinna wprowadzić diesle tak jak to jest w Lemans, jeżeli chcą ekologi albo drastyczniej silniki elektryczne, a nie bawić się.
Yurek, 21.06.2011 11:57[!]
Dla mnie w ogóle w samochodach F1 nie powinno być silników, one powinny być na pedały.
monako, 21.06.2011 13:54[!]
Cytat :
Tak więc producenci mogą wydawać ogromną ilość pieniędzy, co doprowadzi do dużych różnic wokół nowej formuły silnika, a to nie było naszym zamiarem. Wszyscy zgodzili się, że nie było to zamierzone, ale niestety tak właśnie się stało

Czyżby miał na myśli Renault? Wnioskuję z tego że Renault jest daleko w przodzie w projektowaniu nowego silnika w porównaniu z innymi producentami, a co za tym idzie chcą jak najszybszego wprowadzenia nowych jednostek do sportu w celu wykluczenia konkurencji. Niestety ich problem polega na tym, że są sami, peleton został z tyłu, a w tym przypadku większość decyduje
tivi92, 21.06.2011 16:02[!]
@GroM samochody sa na benzyne albo lpg, na olej napedowy to jezdza traktory a nie wyscigowki, le mans to zupelnie inne wyzwania i tam po prostu z dieslem jest wygodniej, a i brzmienie tego silnika jest podobne do takich starych odkurzaczy.. jednak wole r4 z turbo
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca