F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.05.2024

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA będzie nadal eksperymentować z dwoma strefami DRS

Whiting: "Zautomatyzowanie tego nie jest łatwą sprawą. Dyskutujemy więc nad tym".
Nataniel Piórkowski, 24 czerwca 2011, wyświetlenia: 2084<< | lista | T- | T+ | >>
FIA planuje dalej eksperymentować z podwójną strefą użycia DRS w wyścigach aż do końca sezonu – nawet jeśli w Kanadzie system ten nie do końca spełnił pokładane w nim oczekiwania.

Charlie Whiting, który pełni funkcję dyrektora wyścigów powiedział dziś, że zarówno on sam, jak i kierowcy nie byli przekonani, że druga strefa DRS w Kanadzie okazała się sukcesem, gdyż dawała ona zbyt duże korzyści dla kierowcy, który zdołał wyprzedzić rywala już w pierwszej strefie.

Whiting przyznał jednocześnie, że trudnym byłoby stworzenie systemu, który automatycznie uniemożliwiałby kierowcy aktywację DRS w drugiej strefie, jeśli już w pierwszej zdołałby się uporać ze swoim rywalem. „Zdawaliśmy sobie z tego sprawę i odbyliśmy tylko rozmowy z kierowcami. Oni czują, że nie powinno się go używać drugi raz, jednak zautomatyzowanie tego nie jest łatwą sprawą. Dyskutujemy więc nad tym. Chcemy spróbować użyć tego w dwóch sektorach więcej”.

Brytyjczyk pytany przez dziennikarzy o możliwość stworzenia dwóch odrębnych stref pomiaru i aktywacji DRS odpowiedział: „Potrzebujemy dwóch punktów pomiaru, dwóch punktów, w których wydawane byłoby powiadomienie o różnicy w czasie oraz dwa punkty aktywacji – tworzymy tym samym podwójną szansę, że coś pójdzie nie tak, jak powinno. Mieliśmy z tym kilka problemów, ponieważ wiąże się to z sygnalizatorami przy torze i jest to jedyna rzecz, o którą się martwię”.

„Pomysł pojawił się po wyścigu w Australii, ponieważ pierwsza ze stref aktywacji nie była wystarczająco długa, nieprawdaż? Jeśliby do tego doszło, kierowcy mogliby być bliżej siebie i spróbować ataku jeszcze raz na zakręcie nr 3. W Kanadzie pierwsza strefa była wystarczająco długa – druga stanowiła bonus. Moglibyśmy popracować tam nad dwoma przemyślanymi strefami pomiaru”.

Whiting potwierdził również, ze na torze Silverstone strefa DRS będzie ulokowana na prostej Wellington, a druga przebiegać będzie wzdłuż prostej startowej pomiędzy zakrętami Club i Abbey. Z koeli na Nurburgring, będzie biegła po przełamanej prostej przed szykaną NGK.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
Tagi:
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Yurek, 24.06.2011 20:09[!]
Problemem jest to, że FIA przesadnie i za często eksperymentuje z całą Formułą 1. Można sobie w łeb strzelić przez DRS, przecież Formuła 1 to wyścigi, a nie zabawa dla panienek. ZAWSZE było tak, że w celu wyprzedzenia należało wykazać trochę inicjatywy, a teraz? Śmiech na sali.
jpslotus72, 24.06.2011 20:21[!]
Ja już nie wiem, jak to komentować... Już słyszę te podpowiedzi - "więc zamilcz". Ale nie o to chodzi - czasem zwrot "nie wiem, co na to powiedzieć" mówi więcej, niż dzielenie włosa na czworo. Na razie więc tylko tyle i aż tyle mam do powiedzenia (napisania) w sprawie tych eksperymentów. I już milczę.
IceMan11, 24.06.2011 20:29[!]
Porąbani. Może Panowie jakiś proteścik?
Maraz, 24.06.2011 20:35[!]
Sprawa wydaje się bardzo prosta i nie wiem po co to całe gadanie i ustalanie: dwie strefy DRS są potrzebne np. w Melbourne i wystarczy nawet z jednym punktem pomiaru. Nie rozumiem natomiast dodawania drugiej strefy tam, gdzie są długie proste. Wypróbowali w Kanadzie, nie sprawdziło się, więc powinni wycofać się z dwóch stref w Walencji, zwłaszcza że tu bolidy jeżdżą z większym dociskiem i efekt DRS będzie tu nawet większy. Eksperymentują, zbierają wnioski, ale ich nie uwzględniają - o co biega?
jednooki_cyklop, 24.06.2011 22:04[!]
Na początku podobał mi się DRS, ale muszę przyznać, że od wyścigu w Turcji jestem przeciwnikiem tego systemu, przynajmniej w obecnej formie. Myślę, że byłoby dobrze, gdyby strefa była jedna, dużo krótsza i znajdowała się w miejscu, które nie jest najlepszym miejscem do wyprzedzania na torze. DRS powinien lekko ułatwiać manewr wyprzedzania (np. prawie zrównując się z przeciwnikiem przed zakrętem), a nie tak jak teraz odwalać całą robotę za kierowcę. System działał dobrze według mnie właśnie w Australii i Barcelonie - pomagał podgonić przeciwnika, ale sam manewr nie był zwykłą formalnością.
yaper, 24.06.2011 22:18[!]
Czasami wydaje się, że kanapowi znawcy F1 wiedzą lepiej niż FIA - piszę to z powagą, a nie ironią wymierzoną w fanów tego sportu. Oczywistym jest stosowanie tylko jednej strefy aktywacji na torach, gdzie są długie proste i DRS za dużo daje. Co innego takie obiekty jak Catalunya, gdzie nawet DRS nie pomógł w walce o zwycięstwo.
svt, 24.06.2011 22:18[!]
"Whiting przyznał jednocześnie, że trudnym byłoby stworzenie systemu, który automatycznie uniemożliwiałby kierowcy aktywację DRS w drugiej strefie, jeśli już w pierwszej zdołałby się uporać ze swoim rywalem."
No to ja zapytam, czy panowie zatrudniają tam samych idiotów bez wyobraźni? Bo po takim oświadczeniu niestety nic innego nie można stwierdzić.
Aeromis, 24.06.2011 22:37[!]
Cytat :
Whiting przyznał jednocześnie, że trudnym byłoby stworzenie systemu, który automatycznie uniemożliwiałby kierowcy aktywację DRS w drugiej strefie, jeśli(...)

Kompletnie w to nie wierzę i wierzyć nie polecam ;)
jpslotus72, 24.06.2011 23:11[!]
- Nie wszyscy mogą być mądrzy, panie oberlejtant - rzekł Szwejk tonem głębokiego przekonania. - Głupi muszą stanowić wyjątek, bo gdyby wszyscy ludzie byli mądrzy, to na świecie było by tyle rozumu, że co drugi człowiek zgłupiał by z tego.

Jaroslav Hasek - Przygody dobrego wojaka Szwejka


Coś mi się zdaje, że w FIA przez lata nazbierało się za dużo rozumu...
Sir Wolf, 25.06.2011 09:04[!]
Cytat :
zwłaszcza że tu bolidy jeżdżą z większym dociskiem

Z mniejszym dociskiem, podobnie jak w Kanadzie.
monako, 25.06.2011 12:41[!]
Wrócę do mojej wypowiedzi z innego newsa - dajcie się wykazać samym oponom bez pomocy DRS - jeżeli nie zdadzą egzaminu to będziecie mieli pełne poparcie dla DRSu. A poza tym to, że wprowadziliście to urządzenie to nie znaczy, że musi być używane na każdym torze. Są tory gdzie wyprzedzanie i bez tego jest możliwe!
Ja mam wrażenie że w tym FIA pracują same osły - tacy uparci
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca