F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Red Bull Racing pragnie nadal korzystać z silników Renault

Mateschitz: "Renault jest naszym pierwszym wyborem na rok 2013 i kolejne".
Nataniel Piórkowski, 28 czerwca 2011, wyświetlenia: 2582<< | lista | T- | T+ | >>
Red Bull Racing skupia się nad nową umową na dostawy jednostek napędowych od firmy Renault. Dodatkowo czołowe osobistości stajni ujawniły, że zanim doszło do zmiany planów dotyczących nowego silnika, który ma obowiązywać w F1 od roku 2014, podpisanie nowego kontraktu było już na wyciągniecie ręki.

Współpraca Red Bulla i Renault została zwieńczona w ubiegłym sezonie dwoma mistrzowskimi tytułami, a teraz gołym okiem można zauważyć dominację RB7 nad resztą stawki. Jednakże pomimo odnoszonych sukcesów, team z Milton Keynes nie zawsze był zadowolony z osiągów francuskiej jednostki napędowej, a dwa lata temu, po serii pamiętnych awarii, w padoku mówiło się nawet o zmianie silników na te oferowane przez Mercedesa.

Teraz Red Bull potwierdził w końcu, że jego priorytetem jest odnowienie umowy z Renault, która wygasa po roku 2012. Właściciel stajni Dietrich Mateschitz powiedział: „Zawsze staraliśmy się być związani z dużym producentem. Renault jest naszym pierwszym wyborem na rok 2013 i kolejne”.

Helmut Marko, który w zespole pełni funkcję konsultanta, dodał: „Rozmowy z Renault na temat umowy na sezon 2013 i dalsze postępowały bardzo dobrze, mając na myśli 1,6-litrowy, czterocylindrowy silnik turbo. Rozszerzenie naszej umowy było już bardzo bliskie aż do momentu, w którym sytuacja uległa zmianie. Teraz chodzi o turbodoładowane V6 obowiązujące od 2014 roku i otrzymaliśmy pozytywne sygnały z Renault, ale nawet pomimo ich musimy szczegółowo omówić naszą sytuację”.

Od niedawna spekuluje się, że Red Bull może wciąż rozważać skonstruowanie w przyszłości własnej jednostki napędowej, a potencjalnym partnerem technologicznym zespołu mogłaby tym samym zostać austriacka firma AVL List. Mateschitz stanowczo zaprzeczył tym pogłoskom mówiąc, że podejście takie zostanie obrane tylko w „ekstremalnych okolicznościach, gdy nie będą dostępni żadni inni dostawcy jednostek napędowych”. Marko zasugerował z kolei, że „AVL jest zdolne zbudować silnik F1, ale tylko przy współpracy z innymi firmami w wielu dziedzinach”.

Celem Renault postawionym na przyszłość jest współpraca z czterema zespołami. Obecnie jest ona prowadzona ze stajniami Lotus Renault GP, Red Bull Racing oraz Team Lotus. Jako kolejny zespół, który mógłby korzystać z jednostek napędowych francuskiej firmy, na ustach wielu obserwatorów często przewija się nazwa Williams i nie jest wykluczone, że już niedługo dojdzie do odnowienia sentymentalnej więzi z ekipą Sir Franka.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.05.2024  The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu
01.05.2024  Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a
30.04.2024  Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu
26.04.2024  Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku
25.04.2024  Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla
Tagi:
Renault
Red Bull

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 28.06.2011 16:22[!]
A wielu "dawała sobie ręke uciąc", sądząc że RBR będzie chciał jak najszybciej zmienic dostawcę na Merca. Mam nadzieje, że w przyszłości o tytuł z RBR powalczy LRGP z Robertem w składzie - i oby skutecznie!!! :))
Q_be_2, 28.06.2011 17:02[!]
Red Bull w końcu się zorientował, że tak jak Renault to im nikt nie dogodzi. I tak trzymac :) .
SirKamil, 28.06.2011 18:20[!]
no popatrzcie a takie kiepskie te silniki Renault... a bez nadmuchu spalin to bezużyteczny złom i wszyscy chcą je podobno zamieniać na Coswortha.. to ci dopiero ambaras.
Lolkoski, 28.06.2011 21:05[!]
Zobaczymy co bedzie jak VW się na F1 zdecyduje
bombka, 28.06.2011 21:10[!]
No a brak tych 30 koni już nie przeszkadza???:)
SirKamil, 28.06.2011 21:25[!]
chyba w zagrodzie ich brak;)
dan193t, 28.06.2011 21:37[!]
@Lolkoski

Nie zdecyduje sie bo VW wchodzi do WRC
Czechoslowak, 29.06.2011 09:36[!]
No dobrze, ale jakie Red Bull ma alternatywy? Przecież Ferrari i Mercedes(McLaren) nie dadzą swoim największym rywalom własnych silników. Cosworth? Nawet Virgin "przebąkuje" że chętnie przesiadłby się na inne jednostki. Zbudowanie własnego silnika to czysta mrzonka - raz, że kosztowałoby to Red Bulla krocie, a dwa, że konkurencyjność takiego silnika byłaby mocno wątpliwa. W sytuacji, gdy na horyzoncie nie ma żadnego poważnego gracza, który chciałby wejść do F1 (VW wybrało WRC, Toyota, Honda i BMW niedawno opuścili ten okręt i raczej prędko tu nie wrócą, a Amerykanie zwyczajnie nie są F1 zainteresowani), Renault jest jedynym logicznym wyborem.
Q_be_2, 29.06.2011 17:17[!]
Ferrari już mieli. Czy Mercedes nie chce, raczej Mclaren nie chce, ale jakby RBR się uparł i Mercedes się uparł to wszystko jest możliwe bo Vettel jest coraz większą gwiazdą i marketingowo dla Merca to niezły ruch. RBR jednak zamiast płakac jak to mają źle (co mieli w zwyczaju) wprost zaczeli mówic, że Renault jest cacy.
A VW to niby co? Jakaś potęga silników f1?
NEO86, 30.06.2011 23:31[!]
A kilka miesięcy temu narzekali na te silniki
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca