F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2005
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Dwunastu kierowców F1 spotka się z Mosleyem 1 sierpnia

Marek Roczniak, 21 lipca 2005, wyświetlenia: 1077<< | lista | T- | T+ | >>
Po wydarzeniach na torze Indianapolis niemal wszyscy kierowcy Formuły 1 należący do organizacji Grand Prix Drivers Association (GPDA) zaczęli kwestionować podejście FIA do spraw związanych z bezpieczeństwem. Pierwotne stanowisko Federacji było takie, że pomimo zaleceń Michelina, zespoły korzystające z opon francuskiego producenta powinny były wziąć udział w wyścigu, dostosowując się do budzących wiele wątpliwości rozwiązań zaproponowanych przez FIA (wolniejsza jazda na Zakręcie 13, czy przejazd przez boksy na każdym okrążeniu). Tymczasem kierowcy opowiadali się za wstawieniem prowizorycznej szykany.

Ponadto członkowie GPDA są niezadowoleni z poziomu bezpieczeństwa na testach, który jest wyraźnie niższy niż podczas weekendów Grand Prix i także o tym chcieli porozmawiać z prezydentem FIA, Maxem Mosleyem, podczas zaplanowanego pierwotnie na 8 lipca spotkania na torze Silverstone. W międzyczasie jeden z szefów GPDA, David Coulthard, w wywiadzie udzielonym gazecie The Times skrytykował wprowadzone w ostatnich latach przez FIA nowe przepisy – jednookrążeniowe kwalifikacje, obniżanie pozycji startowej za wymianę silnika i jeden zestaw opon na cały wyścig. Prezydent Federacji odebrał to jako próbę wplecenia do porządku obrad dyskusji politycznej i odwołał spotkanie.

Decyzja Mosleya została oczywiście mocno skrytykowana przez kierowców F1 i w konsekwencji prezydent FIA zgodził się w końcu na przeniesienie spotkania z GPDA na 1 sierpnia do Cannes we Francji. Przedstawiciel FIA w rozmowie z serwisem pitpass.com potwierdził wczoraj, że udział w spotkaniu zadeklarowało 12 kierowców. „Dwunastu kierowców potwierdziło swój udział i chociaż poziom zainteresowania okazał się niezadowalający, to jednak FIA uważa, że bez względu na to spotkanie powinno się odbyć. Kierowcy, którzy wyrazili gotowość udziału w spotkaniu i chcą przedstawić swój pogląd na kwestię bezpieczeństwa, powinni zostać wysłuchani”.

Nie wiadomo, kto znalazł się w gronie tychże kierowców, jednak na pewno w spotkaniu tym nie wezmą kierowcy McLarena. Niska frekwencja z pewnością spowodowana jest wypadającą akurat w tym czasie trzytygodniową przerwą wakacyjną pomiędzy wyścigami o Grand Prix Węgier i Turcji, którą kierowcy chcą wykorzystać do zregenerowania swoich "baterii". Podczas dzisiejszej konferencji prasowej na torze Hockenheim Ralf Schumacher stwierdził jednak, że w spotkaniu tym nie muszą wziąć udział wszyscy kierowcy. „Ustaliliśmy w naszym gronie na czym nam najbardziej zależy i o czym powinniśmy porozmawiać – to powinno wystarczyć nawet gdyby tylko pięciu lub sześciu z nas było obecnych”, powiedział Niemiec.

Źródło: pitpass.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.09.2023  Albon: Pięciosekundowe kary niczego nie uczą kierowców
30.06.2023  Kierowcy proponują zmianę formatu czasówki na krótszych torach
08.02.2023  Domenicali: F1 nie będzie kneblować ust kierowcom
10.10.2022  Russell i Vettel wzywają do zmiany przepisów dot. dźwigów na torze
17.05.2022  Wurz popiera zakaz noszenia biżuterii przez kierowców
Tagi:
GPDA
FIA
Mosley M.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca