|
|
|
|
|
|
Zmiany w regulaminie techniczym i sportowym na rok 2002 |
|
•Marek Roczniak, 4 pa?dziernika 2001, wyświetlenia: 1099 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Podczas ostatnich obrad Światowej Rady Sportów Motorowych dyskutowane były zmiany w regulaminie technicznym na przyszły sezon, dotyczące głównie względów bezpieczeństwa. W związku z ostatnimi wypadkami (Grand Prix Włoch 2000 i Grand Prix Australii 2001), podczas których trafieni odłamkami bolidów zostali śmiertelnie ranni dwaj członkowie obsługi toru, o 20% zostaną powiększone kewlarowe pęta, mające zapobiegać odrywaniu się kół. Zwiększeniu o 20% mają również ulec wsteczne lusterka, natomiast tylne światło używane podczas złych warunków pogodowych zostanie powiększone o 50%. Ostatnia zmiana w regulaminie technicznym dotycząca względów bezpieczeństwa polega na poddaniu tylnej części bolidu bardziej rygorystycznym testom na wytrzymałość podczas zderzenia.
Pozostałe zmiany w regulaminie technicznym dotyczą zakazu używania systemu pozwalającego na wykrycie startu wyścigu i elektronicznie kontrolowanego układu wspomagania kierownicy. Jeśli chodzi o regulamin sportowy, to od przyszłego sezonu możliwa będzie dwukierunkowa wymiana danych drogą radiową pomiędzy bolidem i boksami, natomiast ilość testów odbywana przez zespoły nie będzie już ograniczona.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|