|
|
|
|
|
|
Scott Dixon najszybszy w kwalifikacjach IndyCar na Motegi |
Power po raz kolejny przegrał z Dixonem na torze drogowym. |
|
•Igor Szmidt, 17 wrze?nia 2011, wyświetlenia: 2894 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Scott Dixon odebrał Willowi Powerowi pole position przed kolejną rundą serii IndyCar na torze Motegi. Lider klasyfikacji, Dario Franchitti zajął dopiero dziewiąte miejsce.
Zaledwie drugi raz w tym sezonie Power został pokonany w kwalifikacjach na torze drogowym. Pierwszy raz zdarzył się podczas rundy w Lexington, kiedy to ponownie Dixon był najszybszy.
Power odpuścił nieco na początku ostatniej sesji kwalifikacyjnej. Początkowo najszybszy był Graham Rahal z czasem 1:38,5946s. Dixon pobił jego czas przejeżdżając jedno okrążenie w 1:38,4027, w tym samym czasie Power rozpoczął swój przejazd, jednak 1:38,4194 w wykonaniu Australijczyka okazało się za słabe. Dixon jeszcze bardziej podkręcił tempo i czasem 1:38,3918s zagwarantował sobie pierwsze pole startowe.
Wszyscy trzej kierowcy Penske dostali się do finałowego segmentu. Ryan Briscoe i Helio Castroneves wystartują odpowiednio z czwartego i szóstego miejsca, pomiędzy nimi znalazł się debiutujący James Hinchcliffe. Dziewiąte miejsce Franchittiego było jego najgorszym wynikiem od wyścigu na Long Beach w kwietniu zeszłego roku – choć brakowało mu tylko nieco ponad dziesiątej sekundy, aby dostać się do czołowej szóstki.
Lider klasyfikacji wystartuje za zajmowanym przez debiutantów czwartym rzędem, jako że Charlie Kimball i James Jakes ustanowili swoje najlepsze kwalifikacyjne rezultaty, zajmując kolejno siódme i ósme miejsce. Sebastien Bourdais został wypchnięty z czołowej dwunastki przez Marco Andrettiego po błędzie na swoim ostatnim okrążeniu. Andretti, który zakwalifikował się na dziesiątej pozycji, był jedynym kierowcą Andretti Autosport, który awansował do Q2, kiedy Ryan Hunter-Reay, Mike Conway i Danica Patrick zakończyli kwalifikacje odpowiednio na 17, 20 i 23 miejscu.
Najlepszym z kierowców KV był Takuma Sato, który zdobył 11 miejsce przed swoją publicznością. Będzie dzielił szósty rząd z "lokalnym" kierowcą, ponieważ gwiazda Formuły Nippon, Joao Paulo de Oliveira, nie przestaje zaskakiwać w swoim debiucie w IndyCar, kończąc kwalifikacje w czołowej dwunastce.
•Wyniki kwalifikacji w Motegi | | | | | P. | Kierowca | Zespół | Czas okr. | Strata/sesja | |
|
1. | Scott Dixon | Ganassi | 1:38,3918 | | |
2. | Will Power | Penske | 1:38,4194 | +0,0276s | |
3. | Graham Rahal | Ganassi | 1:38,5946 | +0,2028s | |
4. | Ryan Briscoe | Penske | 1:38,7082 | +0,3164s | |
5. | James Hinchcliffe | Newman/Haas | 1:38,9226 | +0,5308s | |
6. | Helio Castroneves | Penske | 1:38,9743 | +0,5825s | |
7. | Charlie Kimball | Ganassi | 1:38,7911 | Q2 | |
8. | James Jakes | Dale Coyne | 1:38,8198 | Q2 | |
9. | Dario Franchitti | Ganassi | 1:38,8738 | Q2 | |
10. | Marco Andretti | Andretti | 1:38,9058 | Q2 | |
11. | Takuma Sato | KV | 1:38,9194 | Q2 | |
12. | Joao Paulo de Oliveira | Conquest | 1:39,0009 | Q2 | |
13. | EJ Viso | KV | 1:38,9562 | Q1 | |
14. | Sebastien Bourdais | Dale Coyne | 1:38,7495 | Q1 | |
15. | Alex Tagliani | Sam Schmidt | 1:39,0409 | Q1 | |
16. | Oriol Servia | Newman/Haas | 1:38,7719 | Q1 | |
17. | Ryan Hunter-Reay | Andretti | 1:39,0750 | Q1 | |
18. | Giorgio Pantano | Dreyer & Reinbold | 1:38,8588 | Q1 | |
19. | JR Hildebrand | Panther | 1:39,2650 | Q1 | |
20. | Mike Conway | Andretti | 1:38,9371 | Q1 | |
21. | Ana Beatriz | Dreyer & Reinbold | 1:39,4724 | Q1 | |
22. | Hideki Mutoh | AFS/Sam Schmidt | 1:38,9407 | Q1 | |
23. | Danica Patrick | Andretti | 1:39,4789 | Q1 | |
24. | Vitor Meira | Foyt | 1:39,3269 | Q1 | |
25. | Tony Kanaan | KV | 1:39,5004 | Q1 | |
26. | Simona de Silvestro | HVM | 1:39,3440 | Q1 | |
| |
|
|
Źródło: autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|