|
|
|
|
|
|
Molina zdobywa pierwsze pole position w DTM |
Hiszpan na torze Oschersleben pokonał Bruno Spenglera o 0,001 s. |
|
•Michał Sulej, 17 wrze?nia 2011, wyświetlenia: 3472 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Miguel Molina zdobył swoje pierwsze pole position w karierze w serii DTM z najmniejszą możliwą przewagą, pokonując na torze Oschersleben Bruno Spenglera o zaledwie jedną tysięczną sekundy.
Hiszpan, który jak dotychczas nie zdobył nawet pojedynczego punktu w DTM, podczas swoich poprzednich występów w niemieckiej serii startował maksymalnie z czwartej pozycji, jednakże podczas dzisiejszych kwalifikacji doprowadził swoje Audi A4 w starej specyfikacji na najwyższą lokatę z czasem 1:22,317 s.
Spengler pomimo problemów z zapłonem w Q3, do finałowej części czasówki zakwalifikował się z najszybszym czasem, o 9 tysięcznych sekundy lepszym od wyniku Moliny. W Q4 Kanadyjczyk wyjechał na tor jako ostatni zawodnik ustanawiający czas i był w pierwszym sektorze wolniejszy od Moliny, lecz podczas pozostałej części okrążenia zdołał zniwelować niemal całą stratę, poza wspomnianym ułamkiem sekundy. Czołową czwórkę uzupełnili Oliver Jarvis i Mattias Ekstrom.
Lider klasyfikacji generalnej – Martin Tomczyk zaliczył kompletnie nieudane popołudnie i nie zdołał zakwalifikować się do Q2 – do wyjścia z Q1 i kontynuowania rywalizacji zabrakło mu nieco ponad 0,1 sekundy. Niemiec do jutrzejszego wyścigu ruszy dopiero z czternastej lokaty – o jedną wyżej niż jego kwalifikacyjny rezultat, co spowodowane jest karą przesunięcia o pięć miejsc na starcie nałożoną na Christiana Vietorisa za incydent podczas ostatniego wyścigu na Brands Hatch.
Gary Paffett z powodu problemów z silnikiem nie zdołał przejechać mierzonego okrążenia i przed jutrzejszą rywalizacją ustawi się na siedemnastym polu startowym, awansując o jedną lokatę – podobnie jak Tomczyk i pozostali zawodnicy od 14 miejsca wzwyż – za sprawą kary Vietorisa.
•Wyniki kwalifikacji na torze Oschersleben | | | | | P. | Kierowca | Zespół | Czas okr. | Strata (Q4) |
|
1. | Miguel Molina | Abt Audi | 1:22,371 | |
2. | Bruno Spengler | HWA Mercedes | 1:22,372 | + 0,001s |
3. | Oliver Jarvis | Abt Audi | 1:22,517 | + 0,146s |
4. | Mattias Ekstrom | Abt Audi | 1:22,687 | + 0,316s |
|
Q3 | |
5. | Timo Scheider | Abt Audi | 1:22,090 | |
6. | Jamie Green | HWA Mercedes | 1:22,111 | |
7. | Ralf Schumacher | HWA Mercedes | 1:22,149 | |
8. | Edoardo Mortara | Rosberg Audi | 1:22,818 | |
|
Q2 | |
9. | Maro Engel | Mucke Mercedes | 1:22,333 | |
10. | Mike Rockenfeller | Abt Audi | 1:22,339 | |
11. | Filipe Albuquerque | Rosberg Audi | 1:22,348 | |
12. | David Coulthard | Mucke Mercedes | 1:22,426 | |
13. | Christian Vietoris | Persson Mercedes | 1:22,507 | |
14. | Renger van der Zande | Persson Mercedes | 1:22,518 | |
|
Q1 | |
15. | Martin Tomczyk | Phoenix Audi | 1:22,978 | |
16. | Susie Stoddart | Persson Mercedes | 1:23,275 | |
17. | Rahel Frey | Phoenix Audi | 1:23,314 | |
18. | Gary Paffett | HWA Mercedes | | |
| |
|
|
Źródło: autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|