F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

04.05.2024

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Webber: Incydent w szykanie spowodował niezły bałagan

Hamilton i Schumacher nie zdołali rozpocząć swych ostatnich pomiarowych kółek.
Nataniel Piórkowski, 8 pa?dziernika 2011, wyświetlenia: 2737<< | lista | T- | T+ | >>
Mark Webber opisał incydent w ostatnim segmencie kwalifikacji, w którym brał udział on sam, Lewis Hamilton oraz Michael Schumacher, jako nieszczęśliwy zbieg okoliczności przyznając, że nikt nie jest mu winny.

Wszystkie trzy samochody desperacko próbowały przekroczyć linię startu/mety, aby rozpocząć swe ostatnie okrążenie przed wywieszeniem flagi w szachownicę. Na dojeździe do szykany Casio Triangle, Webber i Schumacher natrafili na Hamiltona, który nie znajdował się w dalekiej odległości od swego partnera z McLarena – Jensona Buttona.

Mistrz świata z sezonu 2008 zwolnił, w rezultacie czego Australijczyk i Niemiec wyprzedzili go po obu stronach, przy czym kierowca Mercedesa musiał ratować się ścięciem szykany i przejazdem po sztucznej trawie.

Ostatecznie Hamilton i Schumacher nie zdołali rozpocząć ostatnich pomiarowych okrążeń. Choć pierwsze kółko pozwoliło Brytyjczykowi na utrzymanie trzeciej pozycji, to Webber będzie musiał zadowolić się jutro szóstym polem startowym, a Schumacher dopiero ósmym, w ogóle nie ustanawiając czasu okrążenia.

„Nie chciałem nawet wyprzedzać Hamiltona. Nie chciałem się w to w ogóle angażować” – przyznał Webber. „Ale zespół mówił w radiu «Dalej, dalej, weź go, inaczej nie będziemy w stanie rozpocząć okrążenia, musisz go wyprzedzić w ostatniej szykanie». Oczywiście Lewis chciał stworzyć lukę do Jensona, a z tyłu zbliżał się Michael. Pomyślałem «Nie jest tak źle, Michael nie jest tak blisko mnie, więc chłopaki zostawili jakiś margines», ale wtedy dojechaliśmy do szykany i Lewis prawie się w niej zatrzymał. Wszyscy chcieliśmy rozpocząć okrążenie, ale trzech z nas nie mogło tego zrobić. Doszło więc do niezłego bałaganu”.

„Lewis starał się nas zablokować, a następnie jechać dalej, ponieważ najnormalniej nie chciał, bym go wyprzedził. Udało mi się przejechać obok niego, ale bardzo blisko. To była beznadziejna sytuacja dla nas wszystkich. Wszyscy chcieliśmy po prostu rozpocząć okrążenie pomiarowe, ale sesja kończy się po 10 minutach, a każdy z nas był wstrzymywany. Lewis myślał o swoich trzech sekundach do Jensona, ja myślałem o trzech sekundach do Lewisa” – wyjaśniał kierowca Red Bulla.

Australijczyk przyznał, że incydent w szykanie był tylko ułamkiem z jego wielu problemów, które połączone poskutkowały jego spadkiem o trzy pozycje. „Rozpocząłem okrążenie mając na oponach trochę brudu, co od razu odbiło się na pierwszym sektorze. Później zrobiłem mały błąd w nawrocie i nie otworzyłem tylnego skrzydła na dojeździe do zakrętu Spoon (DRS nie działa, jeśli przepustnica nie jest otwarta w 100 procentach). Nie wiem, ile straciłem przez to czasu. Na pewno mi to nie pomogło” – komentował Webber.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.12.2023  Webber: McLaren dobrze postąpił, rezygnując z Ricciardo
26.07.2023  Jordan: Piastri powinien zastąpić Pereza w Red Bullu
16.07.2023  Vettel: Zwolnienie de Vriesa z AlphaTauri było brutalne
16.01.2023  Webber: Ricciardo potrzebuje przerwy od ścigania w F1
05.09.2022  Ricciardo: Webber przeprosił mnie za okoliczności związane z Piastrim
Tagi:
Webber M.
Hamilton L.
Schumacher Mich.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
archibaldi, 08.10.2011 12:57[!]
Lewis znowu nabałaganił :P
Chciałbym to zobaczyć, ma ktoś linka?
al_bundy_tm, 08.10.2011 13:58[!]
Co tu ogladac, bylo - minelo :P

Ale jak ktos ma niech wrzuci szybko bo w domu musze juz 4 raz historie opowiadac bo jako jedyny rano wstalem
i co nieco z tej badz co badz niesamowitej historii widzialem :)

http://www.youtub.../watch?v=rSMQM4ASGRg

PS mnie sie od razu przypomnial Schumi vs Hakkinen w GP Belgii na Spa 2000 - ciekawe czy podobnie sie dzis czul Hamilton jak wtedy R.Zonta
IceMan11, 08.10.2011 15:41[!]
Pozwólcie, że zacytuję:
"Hamilton wyprzedza na okrążeniu wyjazdowym: w porządku. Wyprzedzają Hamiltona na okrążeniu wyjazdowym: to niebezpieczne!"
badyl, 08.10.2011 17:22[!]
Wyprzedzanie na okrążeniu wyjazdowym nie jest niebezpieczne. Niebezpieczna była cała sytuacja, gdzie spotkało się 3 kierowców w wyjątkowych okolicznościach, a jednego z nich Hamilton w ogóle nie widział (obserwował Webbera).
A że była niebezpieczna świadczy o tym chociażby fakt, że Schumacher musiał uciekać poza tor, żeby nie uderzyć w Hamiltona.
martyna, 08.10.2011 19:37[!]
Ma ktoś może linka do tej sytuacji ?
LH85, 08.10.2011 22:13[!]
yaper, 08.10.2011 22:16[!]
Teraz wszystko jasne, dlaczego Hamilton nie poprawił swojego najlepszego okrążenia w Q3, Webber jest również poniekąd usprawiedliwiony za tak odległe miejsce. Jedno tylko mnie nurtuje - w Q2 Schumacher był wyżej od Kobayashiego, teraz okazuje się, że jednak przejechał kółko wyjazdowe, czyli tak samo jak KOB, a mimo to jest jutro pozycję niżej od Japończyka. Why?

edit: Chyba już wiem. Wygląda na to, że MSC zjechał od razu do boksów zaraz po tym niefortunnym wyjeździe poza tor po próbie wyprzedzenia Hamiltona - w takim razie wszystko jasne i MSC, SEN i PET zostali ustawieni wedle numerów startowych.
Kamikadze2000, 08.10.2011 23:00[!]
Cóż, pechowo chłopaki... Na pewno dla Marka była szansa na lepszy wynik. Może wystrzeli ze startem!? Australijczyk z mniejszym obciążeniem lepiej startuje. :)
katinka, 09.10.2011 00:16[!]
Ale pech Hamiltona, no szkoda, bo dzisiaj byl najszybszy z tej trojki i PP bylo tak blisko. Nie wiem co tam caly czas majstrowal na kierownicy, ale troche chyba skolowali go jak nie wiem tym mijaniem, Webber z prawej, Schumi z lewej, ehh jak nie urok to przemarsz wojska :(
Kamikadze2000, 09.10.2011 01:21[!]
@katinka - wiedział już, że po ptakach...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca