F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA sprawdzi podczas GP Korei dokładniejsze zapisy ws. wyprzedzania

Federacja analizuje również system kar nakładanych na kierowców za incydenty na torze.
Nataniel Piórkowski, 15 pa?dziernika 2011, wyświetlenia: 2302<< | lista | T- | T+ | >>
Podczas Grand Prix Korei kierowcy będą musieli stosować się do bardziej rygorystycznej definicji jednej zmiany toru jazdy podczas obrony. Jest to część procesu, którego zwieńczeniem może być formalne dodanie zapisu do przyszłorocznych regulaminów Formuły 1.

Nie ma bowiem jednoznacznej definicji poprawnego manewru obrony. Obecnie sytuację reguluje artykuł 16.1 Regulaminu Sportowego, który mówi, że kierowca może zostać ukarany za spowodowanie incydentu, uniemożliwiając przeprowadzenie uzasadnionego manewru wyprzedzania przez kierowcę. Pomimo tego, że zapisy wspominają o jednej, dozwolonej zmianie linii jazdy, nikt tak właściwie nie wie, co oznacza to sformułowanie – nie wiadomo na przykład, co może zrobić kierowca po wykorzystaniu jednokrotnej szansy na zmianę toru.

Istnieje jednak niepisana zasada, że jeśli kierowca powraca na linię wyścigową po zablokowaniu wewnętrznego toru zakrętu, musi zostawić dla rywala wystarczająco dużo miejsca po zewnętrznej. Choć obecne zasady funkcjonowały w Formule 1 przez wiele lat, sprawa została nagłośniona po Grand Prix Włoch, w którym Michael Schumacher zdecydowanie odpierał ataki Lewisa Hamiltona. Po wydarzeniach na Monzy dokonano ponownej analizy zapisu o jednej dozwolonej zmianie linii jazdy, a ta została zatwierdzona przez Sportową Grupę Roboczą FIA i wkrótce powinna stać się częścią regulaminu.

Okazuje się, że kierowcy są usatysfakcjonowani ze zmian, a jedno ze źródeł podało nawet, że zapis zostanie przedstawiony Światowej Radzie Sportów Motorowych FIA, aby mógł zostać wprowadzony do Regulaminu Sportowego Formuły 1 na sezon 2012. Poprawiony punkt regulaminu mówi, że kierowca może wykonać tylko jeden ruch, aby bronić swej pozycji oraz musi zostawić dystans co najmniej pełnej szerokości bolidu (nie obejmuje ona krawężnika), jeśli powraca do optymalnej linii jazdy.

Sędziowie w Korei przypomnieli również, że mogą nakładać wszelkie rodzaje kar podczas wyścigów. Po niedawno lawinowo zasądzanych przejazdach przez aleję serwisową dla Lewisa Hamiltona, FIA zastrzegła sobie prawo do dodawania reprymend do kar, jeśli sędziowie uznaliby przypadek złamania regulaminu za szczególnie nieusprawiedliwiony. W F1 pojawiłby się system trzech ostrzeżeń, w którym kierowcy otrzymywaliby kary cofnięcia na starcie po przekroczeniu granicy trzech reprymend. Oznacza to, że kierowcy seryjnie łamiący przepisy musieliby liczyć się z dalszymi konsekwencjami swych występów na torze.

Dyskusja na temat dodatkowych reprymend pojawiła się podczas rozmów Sportowej Grupy Roboczej, która analizowała również możliwość wprowadzenia systemu punktów karnych, w którym kierowcy mogliby utracić Superlicencję, jeśli dopuściliby się zbyt wielu wykroczeń. Pomysł ten nie zebrał jednak dużej aprobaty, ale w przyszłości będzie jeszcze dokładniej omawiany.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
Tagi:
FIA
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Gilles, 15.10.2011 09:30[!]
Nie trawie tego "sportu" coraz bardziej :(
Kid, 15.10.2011 10:16[!]
@Gilles, to po cholerę go oglądasz i piszesz posty?
Gilles, 15.10.2011 10:26[!]
Ponieważ wyścigi to... można powiedzieć miłość mojego życia... i nie da się od tak porzucić tego wszystkiego... ale coraz bardziej denerwują mnie wszystkie te "ulepszenia"...
pawlos, 15.10.2011 10:38[!]
Popieram dążenie FIA. Obrona Szumachera przed Hamiltonem była nie fair i tyle. Jeśli broniący będzie mógł sobie robić co chce, to w ogóle nie będzie wyprzedzeń.
Amnesiac, 15.10.2011 11:02[!]
@ pawlos / Polecam wyścig Monaco 1992 i emocje związane z próbami wyprzedzenia Senny przez Mansella...przy aktualnych zasadach emocje bardzo szybko by się skończyły...

Zgadzam się z wszelkimi zapisami podnoszącymi bezpieczeństwo na torach, ale kierowca powinien mieć prawo bronienia swojej pozycji - jeżeli robi to niebezpiecznie, to wówczas sędziowie interweniują...
al_bundy_tm, 15.10.2011 11:10[!]
A co mozna by powiedziec o ostatnim manewrze obronnym Vettela na starcie GP Japonii,
szef MacLarena mowil dla BBC ze bylo to na granicy i ze zostawil Buttonowi wystarczajaco miejsca, na co Eddie Jordan go wysmial i spytal gdzie mu to miejsce zostawil jak Button musial polowa bolidu pedzic po trawie :)
Moim skromnym zdaniem, mimo wszystko poki nie ma z tego powodu wypadku bym kar nie nakladal, te 2 walki byly rewalacyjne i kazdy z nich (kierowcow) i nas kibicow bedzie o nich pamietal bardzo dlugo jak nie zawsze. Karac trzeba jazde niebezpieczna, trudna to przewidzenia, Hamilton jak i Button ostatnio wiedzieli ze latwo skory Vettel i Shumi nie sprzedadza i dlatego ich walka choc ostra nie byla niebezpieczna.
Dla mnie bardziej niebezpieczne bylo to co sie stalo Webberowi w tamtym a Schumacherowi w tym roku, kiedy to przy wyprzezdaniu kierowcow ktorzy sie wcale nie bronili, wylecieli w powietrze, gdyz swiatel hamowania bolidy nie maja, a tam nie trzebabylo hamowac, wystarczy ze zdjeli goscie noge z gazu i mamy samolot :(
Dante, 15.10.2011 11:53[!]
@al_bundy_tm - Twoim zdaniem to wina Pereza, że Schumi jechał 10 centymetrów za jego kołem? Miło wiedzieć, że to przez "brawurę" Pereza, Schumacher zakończył występ na ścianie...
@Gilles - Albo to akceptujesz i nie narzekasz albo dajesz sobie spokój.
A co do samego newsa - przynajmniej nie będzie już wątpliwości czy ukarać Hamiltona. ;)
pepsi-opc, 15.10.2011 14:29[!]
Schumacher się bronił jak na 7-krotnego mistrza przystało.A to że McLaren ustawił bolid Hamiltona na kwalifikacje, a nie na wyścig to ich problem.
Aeromis, 15.10.2011 16:40[!]
Spychanie przy zazębiających się kołach bolidów mogłoby być karane (Vettel-BUtton), reszta podchodzi pod niańczenie dzidzi, a taka walka Szumi-Lewis bezcenna.
al_bundy_tm, 16.10.2011 17:12[!]
Cytat Dante :
@al_bundy_tm - Twoim zdaniem to wina Pereza, że Schumi jechał 10 centymetrów za jego kołem? Miło wiedzieć, że to przez "brawurę" Pereza, Schumacher zakończył występ na ścianie...

Nie szukam jego winy, nie chodzi o niego lecz o sytuacje - taka jaka miala miejsce miedzy nimi jest bardziej niebezpieczna niz to co sie dzialo miedzy Schumim a Hamiltonem.

Schumi jechal na limicie i za to zaplacil, ale jakby Perez jechal na maksa takze nie bylo by klopotu, przeszli by ten zakret sposobem w jakim jak ja jem bulke z maslem :)

Swoja droga odlegolsc nie ma znaczenia miedzy kierowcami, dzis Pietrov skasowal Schumiego z dystansu z jakiego ludzie oddaja strzaly z broni :P
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca