F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Wymarzona Formuła Jeden - Heikki Kovalainen

Fin chciałby m.in. przejechać się RB7, czy zrobić nowy tor uliczny w Helsinkach.
Mateusz Szymkiewicz, 20 pa?dziernika 2011, wyświetlenia: 2471<< | lista | T- | T+ | >>
Heikki Kovalainen zadebiutował w Formule 1 w sezonie 2007. Przed debiutem w tej serii, Heikki zdobył mistrzostwo w World Series by Nissan oraz wygrał Race Of Champions, pokonując takich kierowców jak Michael Schumacher czy Sebastien Loeb. Obecnie Fin może się pochwalić takimi osiągnięciami jak jedno zdobyte pole position, zwycięstwo w wyścigu i 105 zdobytych punktów podczas dotychczasowych startów. Aktualnie Fin ściga się dla dziesiątego zespołu w stawce, Team Lotus. Teraz nadeszła kolej na Kovalainena, aby podzielił się z nami marzeniami odnośnie Formuły 1.

Gdybyś miał wybrać miejsce dla nowego toru ulicznego, to w jakim mieście z całego świata byś go ulokował i dlaczego?
„Helsinki, definitywnie. Ale zanim to powiesz, nie ma to nic wspólnego z tym, że pochodzę z Finlandii. Myślę, że to wielkie i międzynarodowe miasto. To pewnie byłby niesamowity wyścig, a imprezy byłyby lepsze niż gdziekolwiek na świecie. Upewniłbym się, że muzyka byłaby z gatunku metal, w tym Nightwish. Może nie byłaby to imprezowa muzyka, ale rozegrałoby się to w okresie zimowym. Na oponach z kolcami”.

Gdybyś miał wybrać jednego z byłych mistrzów świata jako kolegę zespołowego, kogo byś wybrał i dlaczego?
„Kimi (Raikkonen). Myślę, że ja i Kimi dobrze byśmy się bawili, na torze, jak i poza nim. Moglibyśmy rozmawiać ze sobą w języku fińskim, więc inżynierowie nie wiedzieliby, o czym rozmawiamy. To naprawdę mogłoby być zabawne”.

Innowacje związane z dawną Formułą 1 – efekt przyziemienia, aktywne zawieszenie, turbodoładowanie, sześć kół – lista jest długa. Jeśli miałbyś przywrócić jedną z dawnych innowacji, co by to było i dlaczego?
„Silniki V10. Nie przejmuję się innymi innowacjami, ale dźwięk V10 na pełnych obrotach byłby mega, więc chciałbym zobaczyć je z powrotem”.

Jakie nowości chciałbyś w przyszłości zobaczyć w F1?
„Nie uważam, że musimy zmieniać to, co mamy teraz. Jako kierowca zawsze chcesz mieć więcej mocy i przyczepności. Naprawdę nie obchodzi mnie, skąd się to bierze, ale chcę tego więcej. Dajcie mi coś, co to zagwarantuje, a będę szczęśliwy”.

Załóżmy, że możesz jeździć tylko na jednym torze przez resztę swojego życia. Który z torów całego świata wybierzesz i dlaczego?
„Biorę Suzukę. Jest to właściwy tor do testowania kierowców i samochodów. Pierwszy sektor od zakrętu numer jeden do siedem są moimi ulubionymi sekwencjami w całym sezonie. Ma to, co powinien mieć prawdziwy tor: zmiany nachylenia, szybkie zakręty, świetnych fanów”.

Maserati, Alfa Romeo, Tyrrell i March – to tylko niektóre z zespołów, które odeszły z tego sportu. W jakim byłym zespole chciałbyś się ścigać i dlaczego?
„Jestem w jednym z zespołów dla którego tylko chciałbym się ścigać! Jednak szczerze mówiąc, nie chodzi o nazwę zespołu, tylko jak zespół przygotowuje się do wyścigów i myślę, że my to dobrze robimy”.

Projektujesz nowy tor wyścigowy Formuły 1, łącząc wszystkie ulubione zakręty z obiektów całego świata. Jakie trzy zakręty są na szczycie twojej listy i dlaczego?
„Nie mogę po prostu wybrać trzech zakrętów. Ale powiedziałbym, że „eski” z Suzuki, Becketts z Silverstone i prawdopodobnie Eau Rouge. Eau Rouge nie jest już takim wyzwaniem jak kiedyś, lecz Suzuka i Becketts są nadal hardcorowe, więc na pewno one”.

Możesz podróżować w czasie i konkurować w każdej dekadzie Formuły 1, od 1950 do 1990. Jakie lata byś wybrał i dlaczego?
„Generalnie preferuję nowoczesne rzeczy, tak więc obecne. Nie chodzi o bezpieczeństwo, atrakcyjność, czy coś w tym stylu, ale fakt, że dzisiejsze samochody są szybkie i wymagają wiele zaangażowania, aby być najlepszym ze wszystkich. One wciąż są niebezpieczne, mimo że z zagrożeniem radzą sobie lepiej. Brzmią niesamowicie i są fajne w prowadzeniu”.

Co w obecnych przepisach chciałbyś zmienić i dlaczego?
„Kompletnie nic nie chciałbym zmienić. Zasady odpowiadają czasom, w których jesteśmy, więc myślę, że są całkiem odpowiednie”.

Gdybyś miał wybrać dwóch mistrzów świata Formuły 1 z różnych epok, aby obejrzeć ich ścigających się między sobą, to kto by to był?
„Ponownie Mika Hakkinen i Ayrton Senna. Wiem, że ścigali się ze sobą, ale nie walczyli ze sobą łeb w łeb o szczyty. Myślę, że za swoich dni Mika pasowałby do Ayrtona i zdumiewająco by było to zobaczyć”.

Gdybyś był szefem zespołu, kogo z obecnej stawki kierowców F1 wybrałbyś na pierwszego w swojej ekipie?
„Wziąłbym Fernando Alonso”.

Tylko 19 z wszystkich torów wyścigowych na świecie jest w bieżącym kalendarzu F1. Możesz dodać jeszcze jeden. Który tor byś wybrał i dlaczego?
„Ahvenisto w Finlandii i Kemora również w Finlandii. Pozwolę ci odkryć dlaczego! Jeśli nie te dwa to Outlon Park lub dłuższa pętla Brands Hatch. Tak naprawdę, byłby to Outlon Park. To byłoby szaleństwo. Nie jestem pewien, czy jazda tam współczesnym samochodem F1 to dobry pomysł. Byłoby bardzo niebezpiecznie, ale jazda od zakrętu Druid do Lodge byłaby hardcorowa. Gdybyś tam wypadł to byłbyś w tarapatach, lecz warte byłoby to zobaczenia”.

Urządzasz przyjęcie przy obiedzie i możesz zaprosić cztery osoby ze świata sportów motorowych przeszłości lub czasów obecnych. Kogo zaprosisz?
„Na pewno Kimiego. Bez niego nie byłoby imprezy. Jeśli chcę mieć Raikkonena to też musi tam być Eddie Irvine. Na pewno też byłby Tony Fernandes. Ci trzej wzięliby w niej udział, nikt inny nie
byłby tam potrzebny. A czwarty? Moja dziewczyna Catherine (Hyde)”
.

Masz szansę poprowadzenia dowolnego legendarnego samochodu Formuły 1 z przeszłości (z wyłączeniem tych skonstruowanych przez twój obecny zespół). Który z bolidów byś wybrał?
„Tegoroczny samochód Red Bulla (śmiech)”.

Basen na dachu, kręgielnia, obrotowy bar sushi – to tylko niektóre z rzeczy, których nie posiadają motorhome'y. Jeśli miałbyś dodać jedną rzecz do siedziby swojego zespołu na torze, to co by to było?
„Sauna oczywiście. Czego innego jeszcze Fin mógłby chcieć?”

Wyobraź sobie, że właśnie zdobyłeś tytuł mistrza świata. Gdzie zjadłbyś posiłek dla uczczenia tego faktu i co wybrałbyś z menu?
„Udałbym się do północnej Finlandii i zrobiłbym prawdziwą imprezę, w środku lasu w zimę. To byłoby świętowanie”.

Źródło: formula1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.05.2020  Kovalainen: Osiągnięcia Nico Rosberga są niedoceniane
18.01.2017  Kovalainen kontaktował się z Williamsem w sprawie posady na sezon 2017
30.04.2015  Kovalainen: Byłem zbyt lojalny wobec Caterhama
29.08.2014  Heikki Kovalainen przetestował BMW M4 DTM
25.08.2014  Kovalainen przetestuje samochód DTM
Tagi:
Wywiady
Kovalainen H.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Yurek, 20.10.2011 19:37[!]
@Mahilda111 - a on brał ślub z Lotusem?
MairJ23, 20.10.2011 19:47[!]
@patgaw chyba bardziej chodzilo ze ponownie Fin :) - ja tak to zrozumialem
Mahilda111, 20.10.2011 19:50[!]
@Yurek

On tak naprawdę nie ma się gdzie wybić, Lotus jedyną opcją.
Yurek, 20.10.2011 20:10[!]
Dni Buttona też wydawały się policzone... Nigdy nie mów nigdy.
edit
@patgaw - chodziło mu o to, że w teorii Hakkinen i Senna byli w jednym zespole, ale przez aż 3 GP, gdy Hakkinen zaczynał, a Senna zmagał się ze słabymi silnikami Forda.
Kamikadze2000, 20.10.2011 22:07[!]
@Mahilda111 - na pewno możliwe. Uwierzyłbyś w to, że Jenson Button, bliski niemal końca kariery, w 2009 roku zostanie mistrzem świata!? Sport jest nieprzewidywalny. Mam nadzieje, że Heikki doczeka się sezonu, w którym pokaże, na co go stac. :))
kusza, 21.10.2011 00:18[!]
...i upewnilbym sie czy gra metal... - i tak ma byc!
KryS, 21.10.2011 10:01[!]
Cytat :
„Tegoroczny samochód Red Bulla (śmiech)”.

Hahaha ładnie im tam "gul" skacze jak ich redbulle dublują xD
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca