F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Brawn obawia się luk w przepisach dot. dmuchanych dyfuzorów

Jego zdaniem regulamin nie jest jeszcze wystarczająco zwięzły.
Michał Sulej, 20 pa?dziernika 2011, wyświetlenia: 2408<< | lista | T- | T+ | >>
Szef Mercedes GP – Ross Brawn ma obawy, że próba całkowitego zakazania tzw. dmuchanych dyfuzorów może nie być wystarczająco skuteczna i zespoły mogą wykorzystywać potencjalne luki w przepisach, nadal czerpiąc korzyści z gazów wylotowych.

Kwestia ta ma być omawiana na najbliższym spotkaniu Technicznej Grupy Roboczej FIA, które odbędzie się w tym tygodniu. Brawn sądzi, że restrykcje obligujące zespoły do stosowania pionowych końcówek układu wydechowego mogą nie być wystarczająco zwięzłe, umożliwiając pewną swobodę w ich interpretacji. „Nie wydaje mi się, by było to w stu procentach załatwione i w tej sprawie odbędzie się kolejne spotkanie Technicznej Grupy Roboczej” – powiedział Brytyjczyk.

„Myślę, że wszyscy w miarę zapoznawania się z tą kwestią próbują zamknąć wszelkie luki, ale nie ma gwarancji, że ktoś czegoś nie wymyśli. Restrykcje są względnie dokładne, ale nie powiedziałbym, że w stu procentach. Ponadto kolejną trudnością jest fakt, że powoli zbliżamy się do punktu, w którym zespoły raczej wolałyby korzystać z pojawiających się możliwości, aniżeli modyfikować przepisy”.

„Zespoły przechodzą przez okres jak najlepszego interpretowania przepisów zgodnie z duchem rywalizacji i właściwymi intencjami, a następnie wchodzą w etap, gdzie kwestie regulaminowe mieszają się z intencjami odnoszenia największych korzyści. Jeśli inżynier opracuje niezłe rozwiązanie, musimy je rozważyć. W naszym przypadku wciąż jest to stosunkowo konwencjonalne rozwiązanie, ale musimy poczekać, by przekonać się, czy inni nie wymyślą czegoś radykalnego”.

„Muszę przyznać, iż nie jestem pewien, czy nie pojawi się jakiś innowacyjny projekt, ponieważ jeśli ktoś z nas wpadnie na jakiś pomysł, nie można już o nim zapomnieć. Wydajność płynąca z wydechu przy wykorzystywaniu energii gazów wylotowych jest znaczna, a wszyscy obecnie mają lepsze pojęcie na temat ograniczania efektów tego rozwiązania przy użyciu mapowania silnika” – wyjaśnił.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.11.2023  Brawn: Verstappen potrzebuje mocniejszego partnera zespołowego
29.09.2022  Brawn: Formuła 1 nie powróci do silników V10 czy V12
27.09.2022  Domenicali: Jestem jedynym, któremu zależy na powrocie GP Niemiec
10.03.2022  Brawn pod wrażeniem ekstremalnej koncepcji Mercedesa
21.01.2022  Brawn: Nowe bolidy nie będą wyglądały identycznie
Tagi:
Brawn R.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Patrick, 20.10.2011 14:15[!]
Czyżby Mercedesowi "dmuchany dyfuzor" nie dawał tyle korzyści co innym?
rno2, 20.10.2011 14:20[!]
Szkoda, że zakazują tego rozwiązania... jest limit silników, opon, skrzyń biegów, budżet itp. a zespoły powinny mieć pełną wolność techniczną, pod warunkiem, że nie zagraża życiu kogokolwiek. Ale co roku narzekamy że czegoś zakazują, a z początkiem następnego sezonu inyżnierowie znowu ukazują swoje nowe oryginalne pomysły i liczę, że będzie tak samo w 2012 r.
Vsene, 20.10.2011 14:23[!]
@Patrick: Albo może wręcz przeciwnie i Brawn chcąc uniknąć powtórki z 2009 roku, daje innym ostatnią szansę na doprecyzowanie przepisów. ;)
jpslotus72, 20.10.2011 14:25[!]
Cytat :
nie ma gwarancji, że ktoś czegoś nie wymyśli.
Ross chce gwarancji, że nikt nie będzie myślał? :)

Co nie jest zakazane - jest dozwolone. Jeśli są luki - to można je wykorzystać (kto wprowadził podwójny dyfuzor w 2009?). Ale do tego trzeba inwencji - komu jej brak, ten boi się jej u innych. Od oceny legalności rozwiązań technicznych jest odpowiednia "komórka" FIA.
Adakar, 20.10.2011 14:33[!]
@jpslotus72
JP, w 2009 też Ross ostrzegał, przed interpretacją przepisów i otwartymi lukami ... i wiemy co z tego wyszło. Może mamy do czynienia z Déjà vu ? :)
jpslotus72, 20.10.2011 15:33[!]
@Adakar
Jeśli chodzi o Rossa , to tym razem stawiałbym raczej na blef niż na Déjà vu... Chociaż, jak wiadomo, dobrym blefem też można sporo ugrać.
vermaden, 20.10.2011 15:57[!]
Ostatnio jak sie tak obawial, to zdobyli obydwa tytuly :)
konradosf1, 20.10.2011 16:47[!]
Ross to cwany lis. Możliwe, że ma coś w rękawie, np myślę tu o wzmiankach o ''przednim kanale f'', chociaż to też może być blef. Nie uważam jednak, że Mercedesy czymś zabłysną
ChickOne, 20.10.2011 17:03[!]
Zamiast marnowac czas na "walke z systemem" sam powinien poszukać dziury w przepisach ;)
Karol26, 20.10.2011 17:08[!]
Boi się sytuacji z 2009 gdzie również nawoływał do poprawy regulaminu technicznego :) Powtórka z rozrywki? :D
SilverX, 20.10.2011 17:38[!]
W sezonie 2010 napisałem bardzo głupi post o tym, że tylko Mercedes może pokonać Red Bulla. Może wcale nie był taki głupi ?
Kamikadze2000, 20.10.2011 18:09[!]
Najlepiej wprowadzic przepis "niemajstrowania przy dyfuzorze oraz nie wykorzystywac go do celów korzystnych" i problem rozwiązany... ;)
yaper, 22.10.2011 17:49[!]
Ja to tak odbieram, że nie mają raczej dobrych innowacyjnych pomysłów, więc starają się blokować wszystko co się da, zatem znowu będą w ciemnym lesie, czytaj: poza TOP3 w 2012.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca