F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Coulthard: Vettel nie musi już nic udowadniać

Szkot nie zgadza się z ostatnimi słowami Rossa Brawna.
Igor Szmidt, 20 pa?dziernika 2011, wyświetlenia: 1955<< | lista | T- | T+ | >>
Według Davida Coultharda, wbrew powszechnej opinii, Sebastian Vettel udowodnił już, że potrafi bardzo dobrze poradzić sobie, nie siedząc za kierownicą najlepszego bolidu w stawce.

Szef zespołu Mercedes, Ross Brawn powiedział w zeszłym tygodniu, że prawdziwy test umiejętności Vettela nadejdzie w momencie, gdy nie dostanie najlepszego bolidu w stawce, który ma do dyspozycji od ponad dwóch lat.

„Dla Sebastiana, interesujący moment w jego karierze nadejdzie w chwili, gdy nie dostanie najlepszego samochodu” – powiedział Brytyjczyk. „Ciekawie będzie zobaczyć rolę Sebastiana, jego wpływ i pozycję, gdy być może nie będzie miał najszybszego bolidu, będzie musiał takim go uczynić, będzie musiał go stworzyć”.

Jednakże Coulthard uważa, że Vettel pokazał już umiejętność dobrego poprowadzenia zespołu w 2008, kiedy doprowadził Toro Rosso do ich pierwszego w historii zwycięstwa na torze Monza. „Mam ogromny szacunek dla Rossa Brawna, jednak to, co Seb osiągnął w Toro Rosso, pokazało już, że jest liderem zespołu” – Szkot powiedział podczas imprezy medialnej zorganizowanej w siedzibie zespołu w Milton Keynes z okazji przypieczętowania tytułów mistrzowskich.

„Kto mógłby pomyśleć, że oni wygrają grand prix? Jednak on był w stanie zdobyć pole position na mokrym torze i następnie wygrać, co było zupełnie nadzwyczajne. Już to zrobił, kończąc dwoma mistrzostwami. Myślę, że to co jest ważne, to sposób w jaki radzi sobie z nieuchronnym rozczarowaniem, kiedy jego samochód z różnych przyczyn nie jest najlepszy”.

Coulthard sądzi również, że kierowca Ferrari – Fernando Alonso byłby dobrym punktem odniesienia dla Vettela, gdyby dostał konkurencyjny bolid. „Alonso zdobył dwa mistrzostwa, kiedy Michael był u szczytu kariery. Od tego czasu nie dostał najlepszego bolidu, jeśli jednak tak się stanie, będzie go bardzo ciężko pokonać. Wszystko, co możesz zrobić, to spojrzeć wstecz na historię sportu, potrzebne jest odniesienie do drugiego kierowcy. Mark Webber nie jest ciamajdą, jest fantastycznym kierowcą, a Seb w tym roku potężnie go zdominował, trzeba o tym wspomnieć. Nie uważam, że posuwamy się za daleko w mówieniu o tym, jak dobry mógłby być – jego walka o zwycięstwo, gdy nie musiał tego robić, wyprzedzenie Lewisa Hamiltona w Korei, do tego trzeba mieć jaja”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.12.2021  Coulthard: To Hamilton mógł być winny kolizji z Verstappenem
01.11.2021  Coulthard liczy na pozostanie Giovinazziego w Alfie Romeo
21.09.2021  Coulthard: Kariera Tsunody w F1 dobiegnie końca w 2022 roku
24.05.2021  Coulthard: Bottas mógł już usłyszeć, że nie zostanie w Mercedesie
04.05.2021  Coulthard: Stroll chce budować markę syna, a nie Astona
Tagi:
Vettel S.
Coulthard D.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
jpslotus72, 20.10.2011 12:44[!]
Cytat :
podczas imprezy medialnej zorganizowanej w siedzibie zespołu w Milton Keynes z okazji przypieczętowania tytułów mistrzowskich
Nie wypada mówić inaczej... :)

Można w nieskończoność dyskutować i oceniać poszczególnych kierowców - a najbardziej ostrzeliwany opiniami będzie zawsze ten "na świeczniku"... Jak dla mnie - jeśli jeszcze na początku tego sezonu można było (od biedy) się zastanawiać, czy Vettel swoją pozycję zawdzięcza bardziej bolidowi niż swoim umiejętnościom (punkt krytyczny nastąpił w Kanadzie, gdzie młody mistrz został przyłapany "na gorącym uczynku" - czyli na pierwszym poważniejszym błędzie) - to teraz nie ma już raczej wątpliwości co do tego, że ten "chłopak" jeździć potrafi.. Miał swoje lepsze i gorsze dni (tych pierwszych więcej niż drugich), szybsze i wolniejsze okrążenia - ale (nie umniejszając nic bolidowi!) na ten tytuł naprawdę zasłużył.
Gangster, 20.10.2011 12:44[!]
Co oni tak do tej Monzy 2008 nawiązują?? To był czysty przypadek, że padało i zespół trafił z ustawieniami. LH, FA, KR, FM mieli problemy w kwalifikacjach co przełożyło się na wyścig i nie byli w stanie walczyć o zwycięstwo. To z kim miał walczyć?? Z drugim kierowcą MCL co jest o 2 klasuy niższy od seba??
To tak samo jak wygrana JB na Węgrzech czy 2-gie miejsce JF w spa. Kilka zbiegów okoliczności + szczęście z odpadającymi rywalami.
jpslotus72, 20.10.2011 12:47[!]
@Gangster
Wg mądrości ludowej - "Szczęście sprzyja lepszym"... Choć oczywiście nie jest to "matematyczny pewnik". :)
vommbath, 20.10.2011 13:49[!]
heheh, no pewnie nic by nie pokazał w nie-dominującym bolidzie, nie to co Alonso od 2007 w górę ;D
pepsi-opc, 20.10.2011 13:49[!]
Jak Robert wygrał też był czysty przypadek, że Hamilton wjechał w Raikkonena...
Kamikadze2000, 20.10.2011 14:30[!]
@Gandgster - nie tyle słabszym kierowcą, co kierowcą jeżdżącym w gorzej przygotowanym pojeździe od lidera McL. ;) Ale nie można powiedziec, że Seba nie pokazał wtedy swojego talentu. Przypomnij sobie także inne wyścigi. Chocby Brazylia - przyjechał przed Hamiltonem, będącym w lepszym bolidzie (pomijam już wszystkie sprawy). Zanim trafił do RBR, już pokazał, iż jest bardzo szybki. Sam wtedy na niego psioczyłem. Nawet w 2010 nie chciałem widziec w nim mistrza. Ale teraz jestem do niego przekonany. Bo pokazał, że jest świetnym kierowcą, który w pełni zasłużył na angaż w RBR. Teraz pokazuje, że jest "drugim MSC" - dominujący i konsekwentny! :))
ZenekGP, 20.10.2011 14:44[!]
Cytat Gangster :
Co oni tak do tej Monzy 2008 nawiązują?? To był czysty przypadek

Nie tylko przypadek- ważniejsze były chyba ustawienia bolidu. To samo zrobił w ubiegłym roku Hulk w Brazylii. W kwalifikacjach "na mokro" zdeklasował przecież całą stawke (łącznie z Vettelem w superbolidzie) i zdobył PP. Tyle ze juz w niedziele swieciło słoneczko ... Gdyby nie to-wygrałby wyścig, a forumowe lamy okrzyknęłyby go geniuszem jak Sebka...;)
IceMan11, 20.10.2011 15:48[!]
@ZenekGP
Miał ustawienia na mokro, ale to nie przeszkadza dobrze wystartować, a Hulkenberg zrypał start i już po 1-szym zakręcie był drugi, a dalej było jeszcze gorzej.
Co do Monzy '08. Pamiętajcie, że McLaren ustawił Heikkiego pod deszcz, a Seba w gorszym bolidzie spoooro mu odjechał. Bo nie łudźmy się. Porównywać na tamten czas TR z McLarenem?
Simi, 20.10.2011 16:11[!]
"heheh, no pewnie nic by nie pokazał w nie-dominującym bolidzie, nie to co Alonso od 2007 w górę ;D"

Autorze tego komentarza - nie zauważyłeś, że Alonso od 2008 miażdży kolegę z zespołu i znakomicie prowadzi zespół wyciskając z niego ósme poty?

Co do Vettela - tak jak pisałem - zasłużył na tytuł, ponieważ popełnił mało błędów w najlepszym bolidzie w stawce. Moim zdaniem jednak nie udowodnił jeszcze wszystkiego. Toro Rosso w 2008? Ok, ale za partnera miał wtedy Bourdaisa, który totalnie się nie spisał, dodatkowo przyniósł przyzwyczajenia z American Open Wheel. Od 2009, Sebastian miał świetny, albo wręcz dominujący bolid, co mocno fałszuje jego notowania.
ZenekGP, 20.10.2011 17:21[!]
Cytat IceMan11 :
Miał ustawienia na mokro, ale to nie przeszkadza dobrze wystartować, a Hulkenberg zrypał start i już po 1-szym zakręcie był drugi, a dalej było jeszcze gorzej.

Tego nie zamierzam w ogóle komentować, ponieważ to co napisałeś jest kompletnie bez sensu...
Cytat IceMan11 :
o do Monzy '08. Pamiętajcie, że McLaren ustawił Heikkiego pod deszcz, a Seba w gorszym bolidzie spoooro mu odjechał. Bo nie łudźmy się. Porównywać na tamten czas TR z McLarenem?

Znowu bzdura. To Hamilton a nie Koval miał ustawienia "stricte na deszcz" w czasie wyscigu. Wtedy były trochę inne przepisy i tylko pierwsza dziesiątka po kwalifikacjach miała bolidy zabierane do "parku zamkniętego". Ale to i tak nieważne, bo podczas startu wyścigu "na mokro" (nieważne czy za SC czy nie)-tylko jeden kierowca "widzi gdzie jedzie", a cała reszta jest zalewana fontannami wody z poprzedzających bolidów. Mam nadzieje, że wiesz który to kierowca i co to oznacza..;)

Ps Ice, nie zmyślaj, nie wymyślaj i nie kłóć sie ze mną, bo za chwile znowu skoczymy sobie do gardeł jak ostatnio. My po prostu nie mozemy ze soba rozmawiać -tak to czasem jest...;) B.O.*

*BO- bez odbioru
IceMan11, 20.10.2011 19:12[!]
@ZenekGP
Deszczowa chmura wydobywająca się spod kół bolidu chyba nie przeszkadza kierowcy jadącemu ponad 10s za tym z przodu no nie? A taka była różnica po pewnym czasie między tymi dwoma kierowcami i cały czas się powiększała. Skoro Heikki nie miał już żadnej "szprycy" to dlaczego non stop przewaga Vettela rosła? Poza tym to właśnie na deszczu dochodzi to najczęstszych wyprzedzeń, a nie na sucho, więc jeśli Heikki byłby szybszy to po prostu wyprzedziłby go lecz tak się nie stało. Jestem ciekaw dlaczego...
Trochę mnie to bawi jak ludzie umniejszają zwycięstwo w deszczu tłumacząc to tym, że miał czystą drogę. Jeśli jest się wolniejszym (wieeeele razy tak się działo) od tych z tyłu to żadna czysta droga nam nie pomoże.
Co do startu Hulka. Chodziło mi przede wszystkim o to, że Nico nie był jeszcze gotowy na walkę w czołówce i spalił start. To tyle.
Prozacson, 21.10.2011 08:05[!]
Cytat IceMan11 :
Deszczowa chmura wydobywająca się spod kół bolidu chyba nie przeszkadza kierowcy jadącemu ponad 10s za tym z przodu no nie?

Zakładając że masz prawo jazdy lub kiedykolwiek jechałeś skuterem to chyba przeżyłeś jazdę nawet i 20-30 m w deszczu nawet lekkim za pojazdem ciężarowym lub autobusem to co można umownie powiedzieć rosi z jego dachu przypomina efekt ściany wody bo to że faktycznie jak oglądasz transmisje to ta biała chmurka się rozrzedza ale to nie znaczy że znika i jak wjedziesz w nią przy 250 km/h nie znajdzie się na wizjerze twojego kasku co spowoduje że znowu nic nie widzisz.
Cytat IceMan11 :
Skoro Heikki nie miał już żadnej "szprycy" to dlaczego non stop przewaga Vettela rosła? Poza tym to właśnie na deszczu dochodzi to najczęstszych wyprzedzeń, a nie na sucho, więc jeśli Heikki byłby szybszy to po prostu wyprzedziłby go lecz tak się nie stało. Jestem ciekaw dlaczego...

Tu odpowiedzą może być tylko obecne porównanie ich pracodawców RBR i Lotus co jak można łatwo wnioskować Heikki jest słabym kierowcą... jak na warunki F1 stąd jeździ w jednym ze słabszych zespołów
ZenekGP, 21.10.2011 09:25[!]
Cytat IceMan11 :
Deszczowa chmura wydobywająca się spod kół bolidu chyba nie przeszkadza kierowcy jadącemu ponad 10s za tym z przodu no nie?

Opony deszczowe w każdej sekundzie "wypompowują" i wyrzucają w powietrze dziesiątki (jesli nie setki) litrów wody-po 10 sekundach chciałbys mieć już kryształowo czyste powietrze? No ale oddajmy głos samemu Sebastianowi: "Bycie na przedzie bez problemów z widocznością było kluczem i mogłem dzięki temu zbudować solidną przewagę nad Heikkim"
Cytat IceMan11 :
[...]nie przeszkadza kierowcy jadącemu ponad 10s za tym z przodu no nie? A taka była różnica po pewnym czasie między tymi dwoma kierowcami i cały czas się powiększała
Powiększała się, powiększała i powiększała, aż z 10 sekund powiększyła sie do 12...;D
Cytat Prozacson :
Trochę mnie to bawi jak ludzie umniejszają zwycięstwo w deszczu tłumacząc to tym, że miał czystą drogę.
Jakbys widział co zrobił Ayrton w 1984r w Monako Tolemanem, to bawiliby Cie ludzie zachwycajacy sie tym zwyciestwem Sebastiana. Bo przy tamtym wyścigu, ta świetna jazda (przyznaje) Sebka na Monzy 2008r, wydaje sie spacerkiem, gdzie jego podstawową zasługa był fakt, iz "nie wywrócił sie na prostej drodze potykajac o własdne nogi"...

EDYTA:
Cytat Prozacson :
Zakładając że masz prawo jazdy lub kiedykolwiek jechałeś skuterem

On nie ma prawa jazdy, co od razu widac po Jego wypowiedziach...;) Za to wiele gra "w wyscigi" z bratem na kompie haha;)
Prozacson, 21.10.2011 20:47[!]
Cytat ZenekGP :
Trochę mnie to bawi jak ludzie umniejszają zwycięstwo w deszczu tłumacząc to tym, że miał czystą drogę.
Tak drogą uwagi to nie cytat ze mnie tylko z IceMan-a :D ale nie chodzi o to że mam coś przeciw ;-) spoko lubię dyskusję z ludźmi którzy wiedzą co mówią :-) Co do Ayrtona to patrząc przez pryzmat obecnej stawki to gdyby nagle jakimś cudownym sposobem mieli jeździć bolidami z tamtych lat wtedy stawka wyglądała by zupełnie odmiennie bo przecież pojęcie o jeździe takimi bolidami na dobrą sprawę ma tylko dwóch kierowców w stawce (Michael, Rubens). Wracając do tego wyścigu w Monaco to irytujące jest zachowanie Prosta który wymusił zatrzymanie wyścigu. Szkoda Ayrtona :-/
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca