F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Leimer przyznał, że zapłacił za test z Sauberem

"Taki jest już los w Formule 1, ale najpierw musisz stworzyć możliwość, aby się tam dostać".
Nataniel Piórkowski, 25 pa?dziernika 2011, wyświetlenia: 1955<< | lista | T- | T+ | >>
Fabio Leimer będzie musiał zapłacić za możliwość testów z zespołem Sauber, które odbędą się w połowie listopada na torze Yas Marina.

W ubiegłym tygodniu, zespół z bazą w Hinwil ujawnił, iż 22-letni Szwajcar zasiądzie na jeden dzień za kierownicą tegorocznego modelu C30 podczas tradycyjnych testów młodych kierowców, które odbędą się bezpośrednio po zakończeniu Grand Prix Abu Zabi.

„Cieszymy się, że możemy zaoferować Fabio tę okazję” – powiedziała wtedy szefowa zespołu, Monisha Kaltenborn. Tymczasem według szwajcarskiego tabloidu Blick, na konto Saubera mogą wpłynąć z tego tytułu setki tysięcy euro. Leimer odwiedził w poniedziałek fabrykę w Hinwil, aby dokonać dopasowania fotela, gdzie przyznał, że musiał zapłacić za możliwość jazdy w bolidzie F1. „Tak, musieliśmy zapłacić za ten test. Taki jest już los w Formule 1, aczkolwiek najpierw musisz w ogóle stworzyć możliwość, aby się tam dostać”.

Szwajcar nie chciał powiedzieć, ile będzie kosztować go jazda Sauberem, ale Blick zauważył, że na podobny krok zdecydowało się szefostwo Toro Rosso, które najprawdopodobniej zapewniło możliwość testów Charlesowi Picowi, za około 200 tysięcy euro. Łącząc oba fakty gazeta podsumowała, że w przypadku Leimera kwota ta również liczona jest w setkach tysięcy euro.

Źródło: onestopstrategy.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.03.2024  Bloomberg: Audi zamierza nabyć 100% udziałów w Sauberze
19.02.2024  Sainz: Nie czuję, abym musiał cokolwiek udowadniać
08.02.2024  Sauber nie jest zaniepokojony zastrzeżeniami do nazwy zespołu
05.02.2024  Stake F1 Team zaprezentował samochód na sezon 2024
31.01.2024  Zane Maloney kierowcą rezerwowym zespołu Kick Sauber
Tagi:
Sauber

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Mahilda111, 25.10.2011 13:59[!]
Szczerze mówiąc, to po Sauberze bym się tego w życiu nie spodziewał.
rolnik sam w dolinie, 25.10.2011 14:25[!]
@Mahilda111
bo Perez to bez sponsorów przyszedł do Saubera...
a że Sauber trafił na zdolnego z kasą to tylko jego zasługa
noofaq, 25.10.2011 14:25[!]
sauber ma dwóch obiecujących kierowców i moze sobie na to pozwolić..

do tego jest to szwajcar wiec pewnie dlatego mial szansę dostać taka okazję.
dacek, 25.10.2011 15:28[!]
Jakoś nie jestem tą wiadomością zdziwiony. Sauber jest prywatnym zespołem i każde pieniądze od kierowcy się przydadzą.
Adakar, 25.10.2011 17:27[!]
Normalnie by śmigał Gutierez ... ale, że ktoś chciał zapłacić... to czemu nie. Wg mnie cena za test w Sauberze jest jednak wyższa i to kwota blisko 300 tys Euro
SirKamil, 26.10.2011 00:09[!]
HELLLOŁ jak rzecz śliwka z pewnej reklamy- jak może kogokolwiek dziwić pobieranie opłata za testy? Takie mamy czasy. Moge was zapewnić, że te pieniądze zostaną szybko spożytkowane i nic nie zostanie;)

Dlatego- tutaj będę monotematyczny- musimy ciąć! ciąć! ciąć! wstrętne koszty. Dawać czapy budżetowe! Nikt młody nie ma teraz szans zasiąść w samochodzie bez walizki pieniędzy nawet na jednorazową rundkę.
Prozacson, 26.10.2011 07:00[!]
Cytat SirKamil :
Dlatego- tutaj będę monotematyczny- musimy ciąć! ciąć! ciąć! wstrętne koszty. Dawać czapy budżetowe! Nikt młody nie ma teraz szans zasiąść w samochodzie bez walizki pieniędzy nawet na jednorazową rundkę.

Co ty chcesz ciąć ? Wiesz ile kosztuje bolid F1 ? Jaka jest żywotność części. Jeśli zespół nie jest bogaty nie stać go na dodatkowe koszty operacyjne związane z dodatkową eksploatacją bolidów. (w czasie testów często pokonuje się spore dystanse. Dlatego kierowca często płaci za udostępnienie sprzętu. A to nie dotyczy tylko F1. Jak chcesz pograć ze znajomymi na hali to co idziesz i mówisz że macie talent to muszą wam hale za darmo udostępnić ? zawsze płacisz tak samo jest w F1. A taka opłata a potem możliwość pokazania się daje szanse na uzyskanie jakiegoś kontraktu a nawet jeśli nie w F1 to pomaga to w niższych seriach (łatwiej przyciągnąć kolejnych sponsorów)
Kajt, 26.10.2011 16:17[!]
Kilkaset tysięcy euro to chyba i tak niewiele. Wystarczy pomyśleć ile benzyny pali bolid, ile kosztują rachunki za prąd w garażu, wodę, ludziom pracującym przy bolidzie też trzeba zapłacić, do tego części, jednorazowe nakrętki na koła po 1000 dolarów każda (tak jest w McLarenie, może Sauber ma tańsze), koszty transportu, fotela kierowcy, stroju. Z jakiej racji prywatny zespół miałby to sponsorować? Ok, gdyby miał kogoś na oku, kogo chce w najbliższym czasie zatrudnić. Wątpię jednak, by Sauber miał zamiar zmieniać skład kierowców, którzy zapewniają mu w miarę solidne wyniki (na miarę auta), a także sponsorów. Myślę raczej, że testy młodych kierowców traktują raczej jako idealną okazję do przyrobienia, albo wyjścia na zero przy pokazaniu się (reklam na bolidzie) fotoreporterom, co też niesie oczywiście profity. Czemu nie Guttierez? Może Ferrari nie chciało posypać, bo to chyba wychowanek szkoły Ferrari, prawda?
Prozacson, 26.10.2011 17:07[!]
@Kajt
Koszt jednego dnia testów to około 200-290 tyś $ zależnie od tego czy testujemy jakieś części czy tylko jeździmy po za wyjściem na 0 daje to zespołom możliwość pozyskania dodatkowych informacji
Ziele, 26.10.2011 17:12[!]
@Prozacson ,@Kajt ,@Prozacson - macie dużo racji w tym co piszecie. Może w końcu otworzą się oczy tych wszystkich, którzy znają F1 z opowiadań pt Bajki o F1 według S i G.
Prozacson, 26.10.2011 19:35[!]
@Ziele
A kim jest S i G ? Jeszcze chyba ich nie poznałem. Często bawią mnie relacje F1 w Polsacie bo czasem zdarzy mi się w Polsce obejrzeć. No ale na szczęście na co dzień mam wartościowe relacje telewizji Brytyjskiej i Niemieckiej. Jeśli mogę wam polecić i znacie Angielski lub Niemiecki i macie dostęp to nie oglądajcie komentarzy ze studia Polsatu. I mądrości Redaktora Andrzeja...
SirKamil, 26.10.2011 23:43[!]
Fajnie sobie tutaj bzdurzycie- paliwo, woda, gaz, nakrętki, hala... ja dodam do tego jeszcze pasztet, oliwę z oliwek i pościel z peruwiańskiej kozy. ROTFL ! Koszty budowy samochód i części to roczny koszt zamykający się kwotą kilku procent budżetów.

Dam wam małą podpowiedź- przychody zdyscyplinowanego zespołu F1 średniej wielkości finansującego się z FOM i sponsorów to ok 150 milionów dolarów rocznie (odsyłam do sprawozdania finansowego Williamsa). Obecnie taki zespół wydaje ile ma, aby utrzymać w zasięgu wzroku wydające 250 mln ekipy czołówki (hipotetycznie, tyle mniej więcej wydają) a że ma za mało, musi sterydować się opłatami od młodych zawodników za wszystko, od kasy za fotel po testy na prostej. W momencie ucięcia kosztów- a jest co ciąć wbrew wypisanym wyżej bzdurom- i ustalenia ich na poziomie 100 mln dolarów, średniej wielkości zespół, ma 50 milionów nadwyżki- zysku. W dużym uroszczeniu. Co to oznacza? W jednej wspomnianej sferze zawodników? Że paydriving sensu stricte (płacący leszcz) odchodzi do historii, zaś ekipy mogą sobie pozwolić na rodzaj finansowania wychowanków lub po prostu... dawania szansy testów zawodnikom bez wywrotki pieniędzy.

Skąd wzięły się największe talenty ostatniej dekady? Hamilton, Alonso, Raikkonen, Kubica, Button, Vettel? Z tego, że zespoły mogły sobie pozwolić na ich wychowanie, sprawdzenie, poprowadzenie kariery z nadzieję na to, że będą świetni, a nie dlatego że za to zapłacili.
Zaręczam, że nie płacili rachunków za nakrętki i wodę w garażu :D !
Kajt, 27.10.2011 02:22[!]
SirKamil -> Z Twojego wywodu nie za bardzo można zrozumieć do czego pijesz. Jakie ograniczenia budżetów? Z tego co mi wiadomo ograniczenia na takim poziomie nie przeszły. Nadwyżka 50 milionów zysku, no fajnie, ciekawe, że zespoły takie jak Williams czy Sauber muszą zatrudniać zawodników, którzy ciągną za sobą sponsorów.

Skąd się wzięli wymienieni przez Ciebie zawodnicy? Z programów Renault, BMW, Ferrari, McLareana, Red Bulla, które działają na większej ilości rynków samochodowych (i nie tylko), niż F1. Ich stać na takie wydatki, gdyż mają o wiele więcej sfer budżetowych.

Nie słyszałem jednak jakoś o szkole Saubera czy Williamsa. Może istnieją, ale zastanawiam się skąd biorą na to fundusze, jak nie z kontraktów związanych z F1.

Rozumiem, że według Ciebie nakrętki i wodę w garażu dostają za darmo.
Prozacson, 27.10.2011 07:19[!]
@SirKamil
Jedziemy po całości właśnie zapoznałem się z sprawozdaniem Wiliams-a I zacznijmy od jednego... To sprawozdanie nie dotyczy tylko zespołu i zawiera dochody dodatkowe np. 2,4 mil euro rocznie od Porsche za doradztwo w zakresie ich własnego rozwojowego systemu KERS (umowa na 10 lat o łącznej wartości 24 mil euro płatne w rocznych ratach) Sprawozdanie na które się powołujesz informuje o działaniu WILIAMS GRAND PRIX HOLDINGS i zyskach i wydatkach wszystkich departamentów spółki w skład której wchodzą:
1. Wiliams Hybrid Power Limited
2. Wiliams Technology Centre in Qatar
Czytam te zestawienia i te twoje 150 mil to obroty spółki i nie 100 tylko 91 mil.
A same wydatki administracyjne pochłaniają 15 mil. zespół wyszedł na czysto na około 4 mil. co jest wynikiem o około 15% gorszym niż w roku 2009 (91 mil to dane za 2010 gdy Wiliams zają 6 miejsce w tabeli) Dziwne jest to że Wiliams podaje Obroty mniejsze niż dochody podane przez ciebie w ogóle. Ale jest jeszcze jeden fakt świadczący o twojej nie wiedzy Wiliams od dłuższego czasu ma problemy z złożeniem budżetu do kupy. A ty uważasz że mają do wydania 150 mil ? No możesz żyć takim przekonaniem.
SirKamil, 27.10.2011 13:37[!]
Wypisujesz bzdury. Zapoznaj się z właściwym sprawozdaniem i rozróżnij euro od funtów i dolarów. Zyski wynikające z WHP to promil.

Kajt, twoje czytanie ze zrozumieniem jest żenujące:( Nie ma teraz 50 milionów zysku, ale mogło by być. A nie ma bo taki zespół musi wydawać wszystko co ma aby nie utracić z oczu czołówki poza mininalnym zyskiem operacyjnym. To wszystko jest tam napisane. Nie słyszałeś o "szkole saubera" to pewnie i nie słyszałeś o Raikkonenie. Nieźle.
Prozacson, 27.10.2011 19:00[!]
@SirKamil
Skoro to nie problem to podaj link do tego sprawozdania.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca