F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Massa prezentuje swój punkt widzenia na temat kolizji z Hamiltonem

Brazylijczyk zapewnia, że nie był temu winny i zaprzecza, że Lewis chciał złagodzić atmosferę.
Nataniel Piórkowski, 30 pa?dziernika 2011, wyświetlenia: 6008<< | lista | T- | T+ | >>
Dzisiejsza kolizja podczas GP Indii była już szóstym incydentem w tym roku pomiędzy Felipe Massą i Lewisem Hamiltonem.

O ile wcześniej to Brytyjczyk był winnym o tyle sędziowie uznali, że wina za dzisiejsze zdarzenie spoczywa na kierowcy Ferrari. Brazylijczyk nie zgadza się jednak z decyzją sędziów i nie rozumie dlaczego został ukarany.

Jaki jest twój punkt widzenia na incydent z Lewisem?
„Uważam, że byłem z przodu, zahamowałem później niż on, byłem na bardziej przyczepnym torze jazdy, a później zacząłem skręcać i nie widziałem go, gdy był z mojej lewej strony. Dotknął mojego tylnego koła. Właściwie nie wiem, za co dostałem karę. Naprawdę tego nie rozumiem”.

Między wami doszło do sześciu incydentów, to już otwarty spór?
„Może dla niego, ponieważ we wszystkich incydentach to on wjeżdżał w mój samochód. Tak więc ja nie zrobiłem nic złego. Kiedy zorientowałem się, że jego samochód jest obok mojego, to co miałem robić? Tor był w tym miejscu bardzo brudny, więc hamowałem po czystszej i bardziej przyczepnej stronie, hamowałem później od niego i zaczynałem skręcać, a on jechał za mną. Lewis czy nie Lewis – zrobiłbym tak samo. Miałem dobrą przyczepność. Ktokolwiek stara się wyprzedzać w tym miejscu – w porządku, zahamuje później ode mnie i nie mogę nic zrobić, ale w tym przypadku zahamowałem, byłem przed nim i on zahaczył mój tył, więc nie mogłem nic z tym zrobić, doszło do kontaktu”.

Lewis powiedział, że próbował załagodzić sytuację po minucie ciszy.
„Nie. Nie próbował. Nie próbował nic zrobić. Kiedy próbowałem z nim porozmawiać, przeszedł obok mnie. Nie patrzył na moją twarz, więc ja nie patrzyłem na jego. Po minucie ciszy stanął obok mnie, a później powiedział tylko «Powodzenia w wyścigu». To są starania? Powodzenia w wyścigu? Czy jest to przypadkiem jakaś część rozmowy czy czegokolwiek?”.

Mówisz, ze nie widziałeś Lewisa, ale na powtórkach wyraźnie widać, jak trzy razy spoglądasz w lusterko.
„Wiem, że był obok mnie. Ale to dohamowanie, bardzo ważne miejsce, to nie prosta. Kiedy hamowałem, nie był obok mnie. Tak, spojrzałem w lusterko, bo zahamowałem później od niego. Nie mogę zrozumieć, dlaczego miałbym odpuścić i pozwolić mu mnie wyprzedzić. Zahamowałem później. On był po brudnej stronie. Później skręciłem, a on mnie dotknął. Nie jechaliśmy koło w koło, nie był równo ze mną. Jeśli jechalibyśmy koło w koło, to nie próbowałbym zamykać mu drogi”.

Dlaczego udałeś się do sędziów?
„Wyjaśnienia, jakie otrzymałem sprowadzały się do tego: Lewis był z boku, ty skręciłeś w prawo, a ja powiedziałem im, że byłem po bardziej przyczepnej stronie toru. Powiedzieli mi tylko tyle, bo sami nie byli tego pewni”.

Za każdym razem, gdy pojawiają się incydenty z Lewisem, pojawia się oczywiste pytanie. Co można zrobić, aby temu zaradzić?
„Szczerze mówiąc, to ja nie mam tu nic do zrobienia. Kiedy poczułem, że tego jest już za wiele, on nie chciał rozmawiać. Więc z mojej strony – nic”.

Dlaczego jest między wami taka burza?
„Nie mam nic przeciwko niemu”.

Więc co powiedziałbyś w przypadku waszego spotkania?
„Gdyby do niego doszło, powiedziałbym mu to samo, co wam. Nie mam do niego żadnej urazy. Nie mam nic przeciwko niemu. Nic. Zero”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.03.2024  Massa pozywa F1, FIA i Berniego Ecclestone'a ws. sezonu 2008
18.12.2023  Todt: Massa może odnieść sukces w sprawie crashgate
17.09.2023  Wolff: Z uwagą śledzimy kroki prawne podejmowane przez Massę
06.09.2023  Massa liczy na wsparcie Ferrrari
25.08.2023  Hamilton: Nie myślę o tym, co wydarzyło się 15 lat temu
Tagi:
Massa F.
Hamilton L.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 4 5 6 7 8 Odśwież T- T+
Petron@s F1, 01.11.2011 15:26[!]
kovalf1, 01.11.2011 18:57[!]
Massa raczej wiedział, że nie ma szans na kontrę, jedynym jego ratunkiem była obrona przed Hamiltonem. A co do nie ukończenia wyścigu - kolizja z Hamiltonem nie miała na to wpływu. No chyba, że tak mocno uderzyła w psychikę Felipe, co doprowadziło do późniejszego błędu :)
Strony  •  < 1 2 3 4 5 6 7 8 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca