F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

05.05.2024

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Kolles nie popiera klienckich bolidów

Ze zdaniem szefa HRT zgadza się Jenson Button.
Łukasz Godula, 3 listopada 2011, wyświetlenia: 2025<< | lista | T- | T+ | >>
Colin Kolles ujawnił, że nie popiera zalegalizowania klienckich bolidów w Formule 1. Dziś w Genewie Komisja F1 będzie debatowała nad zliberalizowaniem przyszłego porozumienia Concorde tak, by wymiana własności intelektualnej nie była tak restrykcyjnie kontrolowana.

Jednak szef HRT powiedział, że nie jest zainteresowany kupnem całego bolidu dla swojej ekipy. „Formuła 1 jest dziś tym czym jest z powodu nakazu posiadania przez każdy zespół swojej własności intelektualnej dotyczącej danego projektu” – stwierdził Kolles na łamach gazety O Estado de S. Paulo. „Błędem byłoby pozwolenie na użycie projektów innych zespołów”.

Kolles uważa, ze obecny system jest dobry dla małych zespołów. „Obecnie mamy na rynku kilka firm, które budują zamówione przez nas części, więc nie musimy utrzymywać autoklawów i tunelów aerodynamicznych, tak więc prowadzenie ekipy nie jest już tak drogie jak kiedyś”.

Jenson Button powiedział, że możliwość kupna bolidu znacznie utrudni życie małym ekipom, które chcą dalej budować własne konstrukcje. „Włożą cały swój wysiłek w projektowanie swojego bolidu, aż nagle przyjdzie im walczyć przeciwko przemalowanemu Red Bullowi czy McLarenowi” – stwierdził Anglik.

Źródło: onestopstrategy.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
30.03.2022  Kolles: Stroll pali swoje pieniądze w Formule 1
07.05.2021  Kolles: Rządy Strolla 'zdemoralizowały' zespół Astona Martina
18.08.2020  Kolles: Racing Point otrzymało dostęp do projektu W10
16.04.2015  Mercedes odpiera zarzuty dotyczące blokowania zmian w F1
15.04.2015  Kolles skrytykował FIA za obecne problemy Formuły 1
Tagi:
Kolles C.
Button J.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
jpslotus72, 03.11.2011 12:08[!]
Skoro nie chcą, to nie ma o czym mówić. Trzeba jednak ustalić dokładne regulacje w sprawie współpracy zespołów z czołówki z tymi z przeciwległego krańca stawki (takie programy ma, jak wiadomo, na przykład McLaren) - tak, żeby wszystko było przejrzyste i nie prowadziło do jakichś "technologicznych nadużyć".

Takie regulacje już oczywiści istnieją - ale skoro już się będzie rozmawiało na temat, zawsze można się sprawie przyjrzeć raz jeszcze - po kątem ewentualnych luk czy punktów spornych.
yaper, 03.11.2011 14:41[!]
Hipokryta. HRT ewidentnie nie ma kasy na zakup klienckiej podstawy do rozwijania, dlatego niczym pies ogrodnika woli zablokować taką możliwość wszystkim.

Rozumiem, że wielu z Was nie chce klientów, sam początkowo tak myślałem, ale po głębszych rozważaniach doszedłem do wniosku, że rywalizacja i widowisko jest najważniejsze, a udostępnienie klientom gotowych bolidów w specyfikacji 'zero' wcale nie musi oznaczać sytuacji kuriozalnych w wynikach końcowych kwalifikacji i wyścigów. Zresztą rozpisałem się o tym pod innym newsem i nie chcę powielać tego samego tutaj.
adnowseb, 03.11.2011 15:55[!]
@yaper
Ja też po wcześniejszej krytyce ,zaczynam się przekonywać ,że mogłoby to wiele wnieść do F1
SirKamil, 03.11.2011 18:12[!]
Ja na początku tak myślałem, potem po zastanowieniu również tak myślałem a po mega zastanowieniu nadal tak myślę. Brawa dla tych panów. Button podsumowaniem o przemalowaniu tego czy innego bolidu zamyka temat- w rywalizacji konstruktorów pomysł jest żałosny.
Anderis, 03.11.2011 19:16[!]
Zgadzam się z SirKamilem, Kollesem i Buttonem. Lubię różnorodność, wolę jak każdy robi swój bolid, nawet, jeżeli niektóre bolidy mają być do kitu.
katinka, 03.11.2011 19:40[!]
A ja do niedawna to nawet nie wiedzialam co to sa te bolidy klienckie, dopiero po przeczytaniu tego newsa i komentarzy, juz wiem. I teraz mysle podobnie jak Jenson, ktory nie owija w bawelne ;) Bo szkoda by bylo tych slabszych zespolow i ich pracy, ktora wlozyli w budowanie swych bolidow od podstaw, a potem przyszloby zmagac sie im na torze z kilkoma takimi prawie McLarenami czy Ferrari, tylko pod inna nazwa. Przeciez tak fajnie kibicuje sie i w wyscigu patrzy na te nawet male postepy takiego zespolu jak Team Lotus, ktory powoli zbliza sie do srodka stawki, a osiagneli to sami, bez niczyjej pomocy.
astonmartin, 03.11.2011 23:14[!]
Może F1 potrzebna jest rewolucja na miarę Moto2? W pewnym sensie to powrót do korzeni, prywatne zespoły, koncerny motoryzacyjne zepchnięte w cień. Sukces tego eksperymentu jest niezaprzeczalny - wyścigi są bardzo emocjonujące, koszty spadły. Powiedziałbym nawet, że prestiż królewskiej kategorii MotoGP nieco podupadł, najlepszym dowodem są przymiarki do przenoszenia pewnych rozwiązań z Moto2 do MotoGP.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca