|
|
|
|
|
|
Debiut Krzemińskiego w Formule Renault 2.0 |
"To były naprawdę niezwykle ważne 2 tygodnie dla mojej kariery". |
|
•Łukasz Godula, 23 listopada 2011, wyświetlenia: 4737 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Zaledwie tydzień po ostatnim starcie w F4, Tomasz Krzemiński zadebiutował w Formule Renault 2.0.
Na dwa pierwsze weekendy listopada do Anglii przyjechało ponad 30 najlepszych młodych kierowców wyścigowych, z przyszłością bardzo realnie łączoną z Formułą 1. W ramach „2011 Protyre Formula Renault Series Finals” odbyły się cztery wyścigi na Snetterton Racing Circuit oraz dwa na Rockingham Motor Speedway. Wśród faworytów wymieniano przede wszystkim jednego z juniorów Red Bulla – Daniila Kwiata, juniora McLarena – Oli Rowlanda oraz syna byłego mistrza świata F1, Damona Hilla – Josha Hilla. W stawce 32 zawodników nie brakowało talentów z całego świata, chcących powtórzyć dobre wyniki w tej serii takich kierowców jak: Kimi Raikkonen, Lewis Hamilton, Heikki Kovalainen czy Paul di Resta.
Pierwsze cztery wyścigi na torze Snetterton pokazały bardzo wyraźny progres w poczynaniach Krzemińskiego – od dwudziestego miejsca w pierwszym wyścigu, do jedenastej pozycji w wyścigu czwartym. „W ciągu ostatniego tygodnia przejechałem więcej kilometrów za kierownicą wyścigowego bolidu, niż podczas całego sezonu w Mistrzostwach Francji F4. To były bardzo ciężko przepracowane dni, ale poczynione postępy są znakomitą rekompensatą” – podkreśla Krzemiński. „Konkurencja jest niesamowita i ma ogromne doświadczenie, ale chłopaki nie są nie do pokonania i dzięki ciężkiej pracy można ich dogonić i wyprzedzić”.
Wyścigi na Rockingham Motor Speedway pokazały jakby odmienionego Krzemińskiego. Już od pierwszych okrążeń na nowym torze, osiągał czasy zbliżone do czołówki. Progres poczyniony w tak krótkim czasie został oceniony przez głównego inżyniera zespołu – Andy'ego Millera, kiedyś pracującego m.in. z Rubensem Barrichello za czasów Stewart F1 Team – jako „niesamowity”.
Po udanych treningach nadeszła pora na czasówkę, w której liczyły się dwa najlepsze czasy zawodnika. Pierwszy ustalał kolejność wyścigu pierwszego, a drugi wyścigu drugiego. Krzemiński w stawce 32 zawodników zajął odpowiednio 11 i 10 miejsca, a gdyby nie blokujący go na ostatnim szybkim kółku Jake Dennis, Polak zapewne stanąłby w jednym z trzech pierwszych rzędów na polach startowych obydwu wyścigów. Wywalczone miejsca były jednak i tak świetnym wynikiem, patrząc na bardzo małe doświadczenie za kierownicą bolidu, a fakt, że Polak wyprzedził jednego z juniorów Red Bulla – Stefana Wackerbauera oraz wspomnianego wcześniej Mistrza Świata U18 w kartingu, Jake'a Dennisa, bardzo dobrze rokuje na przyszłość.
„Czasówka była bardzo trudna, tor był mokry, a temperatura bardzo niska, więc było wyjątkowo ślisko. Sesję, tylko 20-minutową, przerywała jeszcze czerwona flaga, więc ciężko było przejechać czyste kółko. 11 i 10 miejsca są jednak dobrym wynikiem, chociaż niedosyt pozostał, bo istniała szansa nawet na pierwszą piątkę” – komentował Krzemiński. Wyścig pierwszy nie poszedł po myśli Krzemińskiego, a defekt skrzyni biegów spowodował wypadnięcie z toru i koniec szans na walkę z czołówką. Polak dojechał do mety, ale na odległej pozycji. Wyścig drugi zaczął się znakomicie, Krzemiński tuż po starcie awansował na 8 miejsce, ale już na drugim okrążeniu został uderzony przez próbującego go wyprzedzać przy żółtej fladze Shahana Engineera i w ten sposób zakończył ściganie.
Postawa Polaka pozwala oczekiwać walki o najwyższe lokaty w przyszłorocznych Mistrzostwach Anglii Formuły Renault 2.0. „To były naprawdę niezwykle ważne 2 tygodnie dla mojej kariery. Wreszcie miałem okazję spędzić wystarczająco dużo czasu w wyścigowym bolidzie, czego tak bardzo brakowało mi podczas startów w F4. Oczywiście dalej trzeba mocno pracować i jak najwięcej czasu spędzać za kierownicą, ale wiem już na pewno, że jestem w stanie walczyć z najlepszymi młodymi kandydatami do F1” – podsumował Tomasz Krzemiński.
Źródło: Informacja prasowa Open Communication
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|