F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Debiut Krzemińskiego w Formule Renault 2.0

"To były naprawdę niezwykle ważne 2 tygodnie dla mojej kariery".
Łukasz Godula, 23 listopada 2011, wyświetlenia: 4737<< | lista | T- | T+ | >>
Zaledwie tydzień po ostatnim starcie w F4, Tomasz Krzemiński zadebiutował w Formule Renault 2.0.

Na dwa pierwsze weekendy listopada do Anglii przyjechało ponad 30 najlepszych młodych kierowców wyścigowych, z przyszłością bardzo realnie łączoną z Formułą 1. W ramach „2011 Protyre Formula Renault Series Finals” odbyły się cztery wyścigi na Snetterton Racing Circuit oraz dwa na Rockingham Motor Speedway. Wśród faworytów wymieniano przede wszystkim jednego z juniorów Red Bulla – Daniila Kwiata, juniora McLarena – Oli Rowlanda oraz syna byłego mistrza świata F1, Damona Hilla – Josha Hilla. W stawce 32 zawodników nie brakowało talentów z całego świata, chcących powtórzyć dobre wyniki w tej serii takich kierowców jak: Kimi Raikkonen, Lewis Hamilton, Heikki Kovalainen czy Paul di Resta.

Pierwsze cztery wyścigi na torze Snetterton pokazały bardzo wyraźny progres w poczynaniach Krzemińskiego – od dwudziestego miejsca w pierwszym wyścigu, do jedenastej pozycji w wyścigu czwartym. „W ciągu ostatniego tygodnia przejechałem więcej kilometrów za kierownicą wyścigowego bolidu, niż podczas całego sezonu w Mistrzostwach Francji F4. To były bardzo ciężko przepracowane dni, ale poczynione postępy są znakomitą rekompensatą” – podkreśla Krzemiński. „Konkurencja jest niesamowita i ma ogromne doświadczenie, ale chłopaki nie są nie do pokonania i dzięki ciężkiej pracy można ich dogonić i wyprzedzić”.

Wyścigi na Rockingham Motor Speedway pokazały jakby odmienionego Krzemińskiego. Już od pierwszych okrążeń na nowym torze, osiągał czasy zbliżone do czołówki. Progres poczyniony w tak krótkim czasie został oceniony przez głównego inżyniera zespołu – Andy'ego Millera, kiedyś pracującego m.in. z Rubensem Barrichello za czasów Stewart F1 Team – jako „niesamowity”.

Po udanych treningach nadeszła pora na czasówkę, w której liczyły się dwa najlepsze czasy zawodnika. Pierwszy ustalał kolejność wyścigu pierwszego, a drugi wyścigu drugiego. Krzemiński w stawce 32 zawodników zajął odpowiednio 11 i 10 miejsca, a gdyby nie blokujący go na ostatnim szybkim kółku Jake Dennis, Polak zapewne stanąłby w jednym z trzech pierwszych rzędów na polach startowych obydwu wyścigów. Wywalczone miejsca były jednak i tak świetnym wynikiem, patrząc na bardzo małe doświadczenie za kierownicą bolidu, a fakt, że Polak wyprzedził jednego z juniorów Red Bulla – Stefana Wackerbauera oraz wspomnianego wcześniej Mistrza Świata U18 w kartingu, Jake'a Dennisa, bardzo dobrze rokuje na przyszłość.

„Czasówka była bardzo trudna, tor był mokry, a temperatura bardzo niska, więc było wyjątkowo ślisko. Sesję, tylko 20-minutową, przerywała jeszcze czerwona flaga, więc ciężko było przejechać czyste kółko. 11 i 10 miejsca są jednak dobrym wynikiem, chociaż niedosyt pozostał, bo istniała szansa nawet na pierwszą piątkę” – komentował Krzemiński. Wyścig pierwszy nie poszedł po myśli Krzemińskiego, a defekt skrzyni biegów spowodował wypadnięcie z toru i koniec szans na walkę z czołówką. Polak dojechał do mety, ale na odległej pozycji. Wyścig drugi zaczął się znakomicie, Krzemiński tuż po starcie awansował na 8 miejsce, ale już na drugim okrążeniu został uderzony przez próbującego go wyprzedzać przy żółtej fladze Shahana Engineera i w ten sposób zakończył ściganie.

Postawa Polaka pozwala oczekiwać walki o najwyższe lokaty w przyszłorocznych Mistrzostwach Anglii Formuły Renault 2.0. „To były naprawdę niezwykle ważne 2 tygodnie dla mojej kariery. Wreszcie miałem okazję spędzić wystarczająco dużo czasu w wyścigowym bolidzie, czego tak bardzo brakowało mi podczas startów w F4. Oczywiście dalej trzeba mocno pracować i jak najwięcej czasu spędzać za kierownicą, ale wiem już na pewno, że jestem w stanie walczyć z najlepszymi młodymi kandydatami do F1” – podsumował Tomasz Krzemiński.

Źródło: Informacja prasowa Open Communication
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
03.08.2015  Mirecki zadowolony po rundzie w Assen
03.06.2015  Silverstone z BM Racing Team - przygoda życia
26.05.2015  Galeria: Formula Renault 2.0 NEC - Silverstone
03.04.2015  Mirecki gotowy na pierwszy wyścig w FR 2.0 NEC
11.01.2015  Renault chce rozmawiać z FIA na temat punktów dot. superlicencji
Tagi:
FR 2.0

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
renegade, 23.11.2011 15:09[!]
W dobrym zespole pojechal. Ta FR2.0UK wcale nie jest latwa a Burdett Motorsport wcale nie jest tam czolowym zespolem. Bedzie ciezko, zycze jednak powodzenia. Tam powinien jezdzic tam Szcerbinski
konradosf1, 23.11.2011 15:23[!]
Własnie, ciekawe co dalej z Patrykiem. Troche cicho o nim w ostatnim czasie.
gornik, 23.11.2011 15:32[!]
Normalny okres między sezonowy. Od Patryka cicho jak i od Mateusza.
renegade, 23.11.2011 16:10[!]
Moze dlatego ze sie nie lansuja jak Giermaziak.
latak, 23.11.2011 16:44[!]
@ renegade Przyciąganie na siebie uwagi innych sponsorów niż tylko orlen nazywasz lansowaniem? Później będzie biadolenie że nie wyłożyli mu kasy na gp2 i takie tam. A niech będzie nawet i w konserwach jak da mu to możliwość startu w gp2.
renegade, 23.11.2011 17:41[!]
Moze inaczej rozumiem pojecie lansu...
Karol26, 23.11.2011 18:35[!]
Powodzenia Tomek. Widać pojawiają się młodzi i zdolni ;) Ciekawe właśnie jak z Patrykiem :) Oby kariery ich szły w dobrym kierunku :)
pawel92setter, 23.11.2011 19:09[!]
Zaczyna się niewielki wysyp polskich kierowców na europejskich torach ;) To dobrze. Może nie będzie trzeba czekać kolejnych 50 lat na kolejnego Polaka w F1.
Kamikadze2000, 23.11.2011 21:12[!]
To zdecydowanie indywidualności. Jeden szuka szansy w UK, drugi we Francji (zaczynał). Myślę, że Brytyjska Formuła Renault będzie dobrym krokiem. :)
yaper, 24.11.2011 16:18[!]
Jake Dennis wymiatał w Intersteps, a tutaj w czasówce za Krzemińskim, ciekawe.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca