|
|
|
|
|
|
Sauber zaprezentował C31 |
Nowe dzieło inżynierów z Hinwil także posiada "nos dziobaka". |
|
•Nataniel Piórkowski, 6 lutego 2012, wyświetlenia: 8910 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Dziś na torze Jerez de la Frontera odbyła się prezentacja tegorocznego bolidu Saubera – C31, który został określony mianem „radykalnej ewolucji”.
W ubiegłym sezonie szwajcarska stajnia pokazała się z zachęcającej strony, choć w kilku ostatnich Grand Prix notowała rezultaty gorsze od spodziewanych, co nie pozwoliło na obronę szóstej pozycji w klasyfikacji konstruktorów przed niezwykle konkurencyjnymi bolidami Sahara Force India.
Za rozwój C31 odpowiadał w dużej mierze dyrektor techniczny – James Key, jednak w ubiegłym tygodniu Sauber i Brytyjczyk ogłosili zakończenie współpracy, która pozwoliła ugruntować pewną pozycję zespołu w środku stawki. Za formę zespołu odpowiadają także poniekąd doskonale wyposażona fabryka oraz wsparcie finansowe meksykańskiego biznesmena – Carlosa Slima, który od lat wspiera karierę Sergio Pereza. Wzorem lat ubiegłych, także w tym roku Sauber będzie korzystał z jednostek napędowych oraz systemu KERS Ferrari.
Podobnie jak w ubiegłym roku, barwy zespołu Petera Saubera będą reprezentować Kamui Kobayashi i Sergio Perez. „Naszym celem są regularne finisze na punktowanych pozycjach tak, aby znaleźć się w znacznie lepszym położeniu w mistrzostwach świata. Z niecierpliwością czekamy na kolejny sezon naszych młodych i utalentowanych kierowców. Dla Kamuiego będzie to trzeci pełny sezon w Formule 1. W ubiegłym roku poprosiliśmy go o podjęcie odpowiedzialności liderowania zespołowi i urósł do tej roli. Z kolei Sergio po swoim debiutanckim sezonie, zbliża się do drugiego roku, który jest bardzo często najtrudniejszym dla kierowcy Formuły 1. Obaj nasi zawodnicy dysponują ogromnym potencjałem i będą pracować z tymi samymi inżynierami wyścigowymi co w 2011 roku, aby dalej rozwijać pokładane w nich nadzieje” – prognozował szef zespołu z Hinwil.
W przeciwieństwie do C30, tylne zawieszenie nowego Saubera pracuje w trybie pull-rod (najlepszym przykładem jego zastosowania są bolidy Red Bull Racing), co pozwoliło na lepsze upakowanie tylnych sprężyn i elementów przepustnicy.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|