F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Domenicali: Jesteśmy w fazie rozwiązywania problemów z F2012

Alonso pokłada nadzieję w poprawkach przygotowywanych na rundy w Chinach i Bahrajnie.
Nataniel Piórkowski, 19 marca 2012, wyświetlenia: 3127<< | lista | T- | T+ | >>
Ferrari uważa, że Grand Prix Australii powinno stanowić bodziec do szybkiego rozwiązania wszystkich problemów.

Po fatalnych kwalifikacjach, podczas których żaden z reprezentantów włoskiej stajni nie awansował nawet do Q3, wyścig nie okazał się wcale tak tragiczny jak się spodziewano i Fernando Alonso był w stanie dojechać do mety na piątej lokacie, która po pechowym występie Felipe Massy zasiliła konto zespołu cennymi dziesięcioma punktami.

Pomimo tego Stefano Domenicali wezwał swych podopiecznych do spotęgowania starań nad przywróceniem Scuderii jej dawnej świetności. „Biorąc pod uwagę poziom osiągów, piąte miejsce było czymś bardzo istotnym. Patrząc jednak na całe mistrzostwa ważne jest, że pomimo tak dużych problemów udało się nam zdobyć te punkty. Powiedziałbym, że dokonaliśmy postępu z samochodem, ale nie oszukujmy się, nie jesteśmy zadowoleni z jego wydajności. Konsultuję się z moimi inżynierami, aby rozwiązać te problemy, które ich zdaniem są teraz dużo bardziej czytelne. Zrozumieliśmy, w czym tkwi sęk. Po zrozumieniu problemu trzeba go tylko rozwiązać, najlepiej tak szybko, jak to możliwe”.

Media sugerowały, że problemy Ferrari biorą się ze zbyt agresywnego podejścia przy projektowaniu tegorocznego F2012 i sprowadzają się do podwozia, lub radykalnej koncepcji zawieszenia, jednak Włoch zdementował te pogłoski. „Nie, jeśli chodzi o podwozie, to w tym obszarze nie mamy sobie nic do zarzucenia. Jest tak jednak w kwestii rozwoju. Musimy poprawić mnóstwo rzeczy, ponieważ jak pokazały to kwalifikacje, cierpimy na podstawowe problemy. Jednym z nich jest prędkość, a drugim trakcja. To dwie fundamentalne kwestie, nad którymi będziemy teraz ciężko pracować”.

Co zrozumiałe Ferrari nie planuje wprowadzać do swych samochodów żadnych poprawek już podczas rozpoczynającego się w piątek Grand Prix Malezji, jednak Fernando Alonso nadzieje pokłada w pakietach przygotowywanych na rundy w Chinach i Bahrajnie. „Oczywiście w Malezji będziemy dysponować identycznym samochodem, ponieważ to Grand Prix rozpoczyna się w ten weekend, ale postaramy się popracować nad ustawieniami, aby pasowały one do charakterystyki toru. Chiny, Bahrajn i kolejne rundy zaowocują poprawkami. Mam nadzieję, że będzie już tylko lepiej”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.05.2024  Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami
03.05.2024  Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em
01.05.2024  LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami
01.05.2024  Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami
01.05.2024  LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie
Tagi:
Ferrari
Domenicali S.
Alonso F.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Smola, 19.03.2012 12:05[!]
Liczę na ich progres.
jpslotus72, 19.03.2012 12:24[!]
Cytat :
Fernando Alonso był w stanie dojechać do mety na piątej lokacie, która po pechowym występie Felipe Massy zasiliła konto zespołu cennymi dziesięcioma punktami.
"Pechowy występ" miał wczoraj raczej Schumacher... W przypadku Massy to Ferrari ma "pecha", że trzyma tak długo "feralny numer 2" w bolidzie. Oczywiście problem samego bolidu to osobna sprawa - ale przy okazji trzeba by w końcu znaleźć kierowcę, który nie byłby "kulą u nogi" zespołu z Maranello.

Na marginesie - nie robiłbym na razie tyle hałasu w sprawie angażu Pereza na miejsce Brazylijczyka (jak to było we wczorajszych komentarzach). Owszem, Sergio prezentuje się przyzwoicie i obiecująco, ale trzeba jeszcze trochę poczekać z ostateczną oceną. W zeszłym roku bardzo dobre wrażenie na starcie sezonu robił di Resta i zdaniem wielu (do którego i ja się przychylałem) był już "jedną nogą w Mercedesie". Później jednak było różnie i Paul już tak nie błyszczał - wczoraj też, mimo punktów, był jakiś "niewyraźny" i na ewentualnej drodze do Mercedesa może mu jeszcze stanąć (w przyszłości) Hulkenberg. Co do potrzeby wymiany Massy panuje chyba powszechna zgoda - ale co konkretnego następcy to się jeszcze zobaczy...
kemot, 19.03.2012 12:46[!]
Forma Ferrari jest naprawdę tragiczna...
Gdyby nie pech Groszka, Schumachera, błąd Raikkonena w kwalifikacjach i dziwna jazda Rosberga, to Alonso być może wywalczyłby max 7 - 8 miejsce.
Ale to oczywiście tylko gdybanie.
adnowseb, 19.03.2012 13:13[!]
@jpslotus72
Cytat :
Na marginesie - nie robiłbym na razie tyle hałasu w sprawie angażu Pereza na miejsce Brazylijczyka (jak to było we wczorajszych komentarzach).Owszem, Sergio prezentuje się przyzwoicie i obiecująco, ale trzeba jeszcze trochę poczekać z ostateczną oceną.

Tu nie ma na co czekac.Perez juz w tamtym sezonie udowodnił iz jest utalentowanym zawodnikiem.
Miał trochę kłopotów z równą jazdą po wypadku w Monaco,ale szybko się otrząsnął i prezentował dobry poziom.Myślę ze lepiej by się spisywał od Massy.
Pamiętasz testy Pereza w Ferrari,bardzo udane.(symulator)więc nie wiem dlaczego jeszcze nie jezdzi w tym teamie, skoro tak go chwalono.
(Szkółka Ferrari wykonała dobrą'' robotę'')
jpslotus72, 19.03.2012 14:21[!]
@adnowseb
I tak chyba przyjdzie nam poczekać na zamianę. Może mam słabą pamięć, ale nie wiem (ktoś pamięta?) kiedy Ferrari ostatnio zmieniło kierowcę w trakcie sezonu wyłącznie z powodu kiepskich osiągów (nie liczę zatem wypadku Massy, czy dawniejszego zastępstwa Salo za Schumachera) - tak jak np. BMW w 2006 czy choćby LRGP w 2011?... Był w ogóle taki przypadek (jakoś nie zwróciłem na to specjalnej uwagi)?
(W 1985 i 1991-92 mają na liście po 3 kierowców, ale nie kojarzę jak dochodziło do zmiany - w 1982, niestety, wiadomo... W "czasach nowożytnych" nie ma chyba jednak takiego precedensu. Co nie było może być?...)
gpjano, 19.03.2012 14:33[!]
@jpslotus72
Luca Badoer -> zastępujący Massę po kolizji ze sprężyną na Węgrzech ze względu na swoje osiągi stracił fotel. Chociaż to była specyficzna systuacja, ni to kierowca, ni zastępstwo... Zresztą chyba tego przypadku nie liczysz :)
adnowseb, 19.03.2012 14:50[!]
No właśnie,zawsze jest ten pierwszy raz.
Arya, 19.03.2012 15:30[!]
Ciekawe, jak będzie z tempem i rozwojem Ferrari w trakcie sezonu. W tej chwili na pewno są przed nimi RBR i McLaren, a po kwalifikacjach Grosjeana i tempie Kimiego na czystym torze sądzę, że także i Lotus. Sam Kimi powiedział, że mogą mieć szansę na walkę o podium w Malezji, więc chyba coś jest na rzeczy, wcześniej się bardziej wzbraniali przed komentowaniem swej formy. Trudno ocenić formę Mercedesa, Schumi szybko odpadł, a Rosberg jakoś niemrawo, oni też mogą być blisko SF. Tak więc interesujące, jak pójdzie im wspinanie się. Czyżby sezon a'la 2009? To by był potężny policzek dla Ferrari, gdyby znów zarzucili robotę w połowie sezonu. Ale może podźwigną się szybciej.

W WCC szczególnie będzie marnie. Niektórzy mówią, że Massa wyleci w połowie sezonu i zastąpi go np. Perez. Ale to Felipe musiałby chyba naprawdę fatalnie jeździć. Bo historia wskazuje, że wchodzenie do bolidu w środku sezonu niekiedy jest ryzykowne. Np. Fisico w 2009: w FI potrafił zakwalifikować się na PP i dowieźć 2. miejsce, a po przesiadce do F60 oglądał ogon stawki nie gorzej niż Badoer. Alguesuari czy Grosjean również wsiadali w połowie sezonu, bez testów i kiepsko im szło, choć oni w dodatku byli debiutantami. Niemniej, Grosjean to moim zdaniem pachołek jakiś nie jest, a radził sobie wtedy słabo. Na dodatek F2012 jest ponoć "agresywnym" bolidem, może dosyć trudnym, wymagającym. Tak więc sądzę, że SF dwa razy się zastanowi nad zastępstwem, które niekoniecznie musi pomóc.
jpslotus72, 19.03.2012 15:45[!]
@gpjano
Tak - nie o to mi chodziło... :) Sprawa zastępstwa za Massę to była doraźna improwizacja - gdyby sezon trwał dłużej, może i Fisichella przekazałby komuś kierownicę w "sztafecie zastępców"... :)

@Arya
Cytat Arya :
Bo historia wskazuje, że wchodzenie do bolidu w środku sezonu niekiedy jest ryzykowne.
Czasem jest to klasyczne "zamienił stryjek siekierkę na kijek" (można też przy tym "spalić" debiutanta) - ale czasem takie posunięcie przynosi pozytywne efekty. LRGP na wymianie Heidfelda na Sennę w sferze sportowej niczego nie zyskało. Ale w BMW w 2006 to zadziałało - Robert od początku spisywał się solidnie (ale do tego trzeba jego talentu). Dla Ferrari byłoby to z jednej strony ryzyko - bo nie mają doświadczeń na tym polu (adaptacja nowego kierowcy w trakcie sezonu), ale z drugiej strony, w osobie Massy niewiele chyba już mają do stracenia... Więc jakiejś roszady w lecie tak do końca wykluczyć chyba się nie da - tym bardziej, jeśli Felipe będzie kontynuował swoją "passę" z Melbourne...
Simi, 19.03.2012 16:51[!]
Nie zapominajmy, że gdyby Perez miał zastąpić Massę, i tak utrzymuje formę, poprzez jazdę w Sauberze. Ok, przypadek Fisichelli jasno pokazuje, że to nie wystarcza, ale z Sergio mogłoby być inaczej.
Ale generalnie - Felipe dokończy sezon. Jestem tego pewny. Dali mu rok 2012 na odbudowę formy, więc znając Ferrari (które dało już zbyt dużo szans Massie) pozwolą mu dokończyć sezon. No, bo a nuż nagle zabłyśnie formą... ech... ja tam w to nie wierzę, ale Ferrari - na pewno. Poza tym - dochodzą problemy kontraktów. Kogo zatrudniłby Sauber? Massę? Być może, ale na pewno byłby to problem dla obu zespołów. Według mnie, dla Sergio, najkorzystniejsze będzie dokończenie sezonu w Sauberze, a ewentualnie przejście do Ferrari najlepiej odłożyć na przyszły sezon. Scuderia i tak ma małe szanse na tytuły (chociaż mi jako ich fanowi wypada w to wierzyc), więc można przeżyć zmagania Massy jeszcze przez ten rok. Ale fakt - na miejscu Ferrari, już teraz dokładnie rozpatrywałbym wszelkich kandydatów na drugi fotel Ferrari - na Massę nie mogą już liczyć. Może i głupio, że stwierdzam to po pierwszym wyścigu nowego sezonu, ale swoje zdanie buduję także na podstawie poprzednich dwóch lat.
fernandof1, 19.03.2012 16:53[!]
Ja na miejscu Ferrari posłuchał bym Flavio (oczywiście wypowiedzi z przed roku) i rzucił bym ten projekt do kosza i już by mogli pracować nad nowym bolidem w wrześniu przejść testy zderzeniowe i testować do końca sezonu
Arya, 19.03.2012 17:01[!]
@jpslotus72
Tylko tutaj jest istotne to, że Kubica nie wsiadł sobie spontanicznie do tego bolidu, był z nim całkiem obeznany - miał za sobą sporo jazdy w piątki.
Falarek, 19.03.2012 17:34[!]
Te "problemy" będą rozwiązywać przez cały sezon tak jak było w 2011 i pewnie nic z tego nie wyjdzie. Skompromitowali się pracując tyle czasu nad tym samochodem by w ostateczności być w tym samym punkcie co w ubiegłym sezonie a nawet gorzej. Gdyby nie mieli Alonso to by byli w głębokiej d.... Potrzebują kogoś z jajami jak Flavio i jakiegoś drugiego szybkiego kierowcę bo na jazdę Massy już nie mogę patrzeć.
rvs, 19.03.2012 19:06[!]
@jpslotus72 W 91 chyba Prost za krytykę zespołu i nazwanie bolidu czołgiem wyleciał z hukiem:) a przecież to nie był byle kto:)
temal, 19.03.2012 21:10[!]
Zastanawia mnie co ten massa ma w sobie że po poprzednim sezonie jeszcze tu fotel zajmuje? Obawiam sie że nawet Nick Haidfeld byłby wstanie z łatwościa z nim konkurować... Ferrari nie stac aby Massę wyrzucić?? To pierwszy wyścig ale takie echo już poszło że trudno będzie mu sie podnieść szefostwo bedzie musiało zareagować... Ludzie ich zjedza a to chyba nie zgodne z polityką Ferrari.
Simi, 19.03.2012 22:00[!]
Wiesz, Ferrari stara się być tolerancyjne i wiecznie dają mu szanse. Ale myślę, że po tym sezonie miarka się przebierze i będzie koniec Massy w Ferrari.
sebas, 19.03.2012 22:16[!]
A mnie się wydaje, że bolid jest wybitnie na siłę robiony pod Alonso. Idzie im to strasznie kulawo. Od trzech lat to kupa złomu bez szans na poprawę. Oni nie mają żadnego pomysłu na poprawę osiągów, a to dopiero początek sezonu. Wystarczy zrobić minimalne zmiany w regulaminie na kolejny sezon i Ferrari sobie nie radzi. Dlaczego MCL nie ma takich problemów?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca