F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2005
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Decyzje podjęte przez Światową Radę Sportów Motorowych

Nowe kwalifikacje i powrót wymiany opon oficjalnie zatwierdzone, skrzydło CDG od 2008 roku.
Marek Roczniak, 26 pa?dziernika 2005, zmieniony 26.10.2005 20:57, wyświetlenia: 1006<< | lista | T- | T+ | >>
Światowa Rada Sportów Motorowych FIA (WMSC) zebrała się dzisiaj w Rzymie, by zatwierdzić zaproponowane przez Komisję Formuły 1 zmiany w przepisach dotyczące zarówno sezonu 2006, jak i pierwszego sezonu po wygaśnięciu obecnego porozumienia Concorde Agreement (2008).

Zgodnie z przewidywaniami WMSC zatwierdziła przywrócenie możliwości wymiany opon w trakcie wyścigu od przyszłego sezonu. Każdy kierowca w trakcie każdego weekendu Grand Prix będzie miał do dyspozycji siedem zestawów opon na suchą nawierzchnię. Wszystkie opony użyte zarówno w trakcie kwalifikacji, jak i w wyścigu muszą być w takiej samej specyfikacji.

Kwalifikacje oparte na systemie shoot-out także zostały zatwierdzone od przyszłego sezonu. W trakcie godzinnej sesji kwalifikacyjnej wszyscy kierowcy będą mogli być na raz obecni na torze, czyli tak jak to miało miejsce do 2002 roku włącznie. Po upływie pierwszych 15 minut pięciu najwolniejszych kierowców zostanie wykluczonych z dalszego udziału w kwalifikacjach – przypadną im pozycje startowe od 16 do 20.

Czasy pozostałych kierowców zostaną wyzerowane i rozpocznie się drugi blok 15-minutowy, po którym znowu odrzuconych zostanie pięciu najwolniejszych kierowców – przypadną im pozycje startowe od 11 do 15. Czasy pozostałych kierowców znowu zostaną wyzerowane i rozpocznie się ostatni, 20-minutowy blok, w trakcie którego o czołowe pozycje startowe będzie walczyła najszybsza dziesiątka.

W trakcie całej sesji kwalifikacyjnej bolidy będą pozostawały w warunkach parku maszyn (parc ferme), tak więc zespoły nie będą mogły dokonywać przy nich zbyt wielu zmian. Wymiana opon i tankowanie paliwa nie będą już jednak stanowiły części przepisów dotyczących parc ferme. Przez pierwsze 40 minut zespoły będą mogły dolewać dowolną ilość paliwa, a odrzucona po dwóch 15-minutowych blokach najwolniejsza dziesiątka będzie miała możliwość zatankowania dowolnej ilości aż do otwarcia boksów przed rozpoczęciem wyścigu.

Tymczasem najszybsza dziesiątka do ostatniego bloku kwalifikacyjnego będzie musiała przystąpić z taką ilością paliwa, z jaką zamierza rozpocząć wyścig, przy czym zużyta ilość paliwa w trakcie ostatnich 20 minut kwalifikacji będzie mogła być uzupełniona przed rozpoczęciem wyścigu.

Jeśli do danej Grand Prix przystąpią 22 bolidy, po każdym 15-minutowym bloku odrzucanych będzie po sześciu najwolniejszych kierowców, tak aby w ostatnim bloku udział wzięła tylko najszybsza dziesiątka. Jeśli jednak będzie aż 24 uczestników kwalifikacji (maksymalna dopuszczalna ilość), to wówczas po odrzuceniu w sumie 12 najwolniejszych kierowców po dwóch 15-minutowych blokach, o pole position będzie na koniec walczyła najszybsza dwunastka.

Tak skomplikowanych kwalifikacji nie ma chyba żadna inna seria wyścigowa i pozostaje tylko mieć nadzieję, że takie rozwiązanie spodoba się większości fanów. Jeśli nie, to w 2007 roku będzie nas czekała kolejna zmiana systemu kwalifikacji.

Tymczasem jeśli chodzi o zaproponowane przez FIA rozdwojone skrzydło CDG (skrzydło centralnej strugi powietrza), to zostało ono wraz z oponami typu slick i tylko jednym dostawcą opon zatwierdzone jako część przepisów na sezon 2008. Wprowadzenie tych zmian już w 2007 roku będzie możliwe tylko wtedy, gdy do końca grudnia tego roku 80% członków Technicznej Grupy Roboczej wyrazi na to zgodę.

Źródło: FIA
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
Tagi:
FIA
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
mateusz, 26.10.2005 18:19[!]
Te zmiany mogliby już od sezon 2007 wprowadzić :) Mam na myśli CDG i slicki.

Co do kwalifikacji... Gdyby nie paliwo na wyścig w ostatniej części były by ok.
Pieczar, 26.10.2005 18:33[!]
Nie no super. Już gorszych kwalifikacji nie mogli wymyślić. Jak tu się połapać o co chodzi. Nie mówiąc już o tłoku jaki będzie panował na torze w pierwszej sesji (15 minut, 20 zawodników). Masakra.
rafaello85, 26.10.2005 19:18[!]
Wymiana opon to wspaniałał wiadomość:) Dość eksperymentowania! Nie wiem po co wprowadzili w tym roku zakaz zmiany ogumienia? Ale poszli chyba w końcu po rozum do głowy. Nowe kwalifikacje i tak będą o niebo lepsze niż obecne. Fakt - przez pierwsze 15 minut będzie przerąbane, zwłaszcza na takich obiektach jak Monte Carlo, bo jeden będzie blokował drugiego! Ale nareszcie znowu kierowcy będą ze sobą rywalizować podczas czasówki, a na tym najbardziej zależało dużej częsci kibiców. A tłok czy wzajemne blokowania tylko będą zawodników nakręcać do uzyskiwania dawania z siebie jeszcze więcej.
W, 26.10.2005 21:10[!]
HaHaHa...!
Ciekawe, co pili, kiedy wymyślali system kwalifikacji...
Corvi78, 26.10.2005 21:11[!]
moim zdaniem obecne kwalifikacje sa najlepsze, a to co bedzie sie dzialo w przyszlym sezonie podczas kwalifikacji to bedzie paranoja... juz teraz ludzie mieli pretensje do Fisichelli o blokowanie podczas wyscigu... wlasciwie to jeszcze przed wyscigiem bedzie mozna "uwalic" w ten sposob przeciwnika.
dejacek, 26.10.2005 21:40[!]
no dobra a jeżeli pan x-montoya wjedzie w zadek panu y-szumacherowi i obaj wypadną z toru w czasie 1 kwadransa- to co . Pamiętacie że kiedyś gdy na pierwszym wirażu była duża kraksa to wyścig restartowano i można było startować w zapasowym aucie? Wg mnie to było fair. Ogónie popieram zmiany - wykluczają wpływ deszczu który nieraz wywracał kwalifikacje ,zmiana opon wykluczy "amerykańki cyrk" . Mam jeszcze jedno zastrzeżenie 15 minut to trochę przykrótko na jedną sesję może się okazać (na dłuższych torach) że przydałoby się ze 25 ale to "wyjdzie w praniu" i pewnie sobie szybko poradzą.
McMarcin, 28.10.2005 09:09[!]
Może niech FIA nie kombinuje! Zabijają tylko ten sport. Kwalifikacje powinny zostać po staremu - jedno okrążenie dla każdego. Raczej niech pomyślą, jak wyrównać szanse "ogona" stawki, tak abyśmy mogli znowu oglądać ostrą rywalizacje 5-6 teamów, a nie dominację Ferrari czy Renault ;-)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca