F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

W bolidach F1 pojawią się przednie pałąki bezpieczeństwa?

Rozwiązanie to miałoby chronić głowę kierowcy przed uderzeniami ciał obcych.
Nataniel Piórkowski, 26 kwietnia 2012, wyświetlenia: 4923<< | lista | T- | T+ | >>
W przyszłości bolidy Formuły 1 mogą być wyposażone w przednie pałąki bezpieczeństwa, które pomogłyby zwiększyć bezpieczeństwo kierowcy w kokpicie i jednocześnie nie zakłócać osiągów.

Po niefortunnych wypadkach Felipe Massy oraz Henry'ego Surteesa, Instytut FIA sprawdzał już możliwość zamontowania poliwęglanowej szyby, która zagwarantowałaby lepszą ochronę kierowcy przed szybko poruszającymi się ciałami obcymi.

Ostatnie testy ograniczyły się jednak do sprawdzenia przedniego pałąka bezpieczeństwa skonstruowanego przez Lotusa, w który uderzyło rozpędzone do 225 km/h koło bolidu, które waży około 20 kilogramów, jednak w przeciwieństwie poliwęglanowej szyby, koncepcja ta pozwoliła na uzyskanie bardziej obiecujących wyników.

W najnowszym magazynie FIA IQ, doradca techniczny Instytutu FIA, Andy Mellor powiedział: „Ogólnie przedni pałąk wykonał spełnia bardzo dobrze swą rolę. Był w stanie utrzymać koło z dala od głowy kierowcy. Wypróbowaliśmy tę ewentualność poprzez czołowe jak również boczne uderzenie koła. Uderzenie przebiło oponę w obu testach. Sądzimy że to dobra rzecz. Oznacza to, że koło nie będzie się już więcej odbijać. Jeśli zejdzie z niego powietrze, zatrzyma się znacznie szybciej”.

Pomimo obiecujących rezultatów Mellor podkreśla, że przed wprowadzeniem rozwiązania do F1 jeszcze długa droga. „Na tym etapie to czyste testy, dzięki którym chcieliśmy zrozumieć, co dzieje się w przypadku takich uderzeń. Nasza praca miała charakter badań i zaczynamy już rozumieć mechanizmy mające na celu ochronę głowy kierowcy podczas takich incydentów. To kolejny krok w bardzo szczegółowym procesie”.

Kiedy Instytut FIA będzie zadowolony ze swych testów i dojdzie do wniosku, że sprawdzane przez niego rozwiązanie jest w stanie poprawić bezpieczeństwo kierowcy, przedstawi swą ideę pod obrady Technicznej Grupy Roboczej Formuły 1 (TWG).



Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
Tagi:
FIA

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
nygga, 26.04.2012 22:39[!]
@IceMan11
każdy kierowca będzie wyposażony w parasol otwierany pirotechnicznie.
ważnym elementem będzie wsiadanie do kokpitu tak aby nie przysiąść tyłkiem parasola gdyż może dojść do poważnego otwarcia w......

P.S. tak w ogóle to FIA powinna wprowadzić zamiast przedniego skrzydła lemiesz do przepychania maruderów.
oxiplegatz, 27.04.2012 04:13[!]
Bezpieczeństwo kierowców jest bardzo ważne, ale to rozwiązanie ma wiele wad. Myślę że nie uchroniłoby Henry Surteesa od obrażeń głowy, gdyż tam uderzenie koła było górno-boczne. Z kolei w wypadku Massy też nie jestem pewien czy byłoby to rozwiązanie skuteczne. Owiewka poliwęglanowa z kolei poprawiła by widoczność, ale ma takie same wady ja wyżej wspomniany pałąk. Reasumując ciężko coś odkrywczego wymyślić, bo trzeba mieć na uwadze możliwość szybkiej ewakuacji kierowcy z kokpitu.
sneer, 27.04.2012 11:34[!]
Proponuję obowiązkowe fotele katapultowane :)
kabans, 27.04.2012 14:54[!]
jeden pałąk po środku, bliżej głowy kierowcy
maroo, 28.04.2012 16:15[!]
Panowie - owiewka poliwęglanowa wydaje się lepszą opcją ale jest pewne ale. Bolidy F1 wyrzucają sporo oleju ze spalinami, sporo innych zanieczyszczeń, opony "plują" drobinkami miękkiej często mocno nadtopionej gumy. Taka owiewka szybko była by bardzo niekomfortowa dla kierowcy. Jedyna opcja to tak jak w kaskach, zdemowane warstwy folii - musieli by zaprojektować taki mechanizm (pewnie do zrobienia). Wtedy też myślę że owiewka była by lepsza.

Co do ochrony od góry - wypadek H.S. był baaardzo nieprawdopodobny i nietypowy, myślę że już coś od przodu bardzo mocno zminimalizuje szanse na uszkodzenia kierowcy. Pamiętajmy jak swego czasu jakiś bolid o mało nie przemodelował facjaty Marka Webbera (o ile dobrze pamiętam). Tutaj taki pałąk jest świetnym zabezpieczeniem.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca