F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2005
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Toyota przedstawia bolid TF106

Dosyć niespodziewanie Toyota już dzisiaj zaprezentowała swój nowy bolid na sezon 2006.
Marek Roczniak, 28 listopada 2005, zmieniony 15.01.2006 11:53, wyświetlenia: 1633<< | lista | T- | T+ | >>
Dosyć niespodziewanie zespół Panasonic Toyota Racing już dzisiaj zaprezentował swój nowy bolid na sezon 2006. Tym samym japońska stajnia zdecydowanie wyprzedziła swoich rywali, jako pierwsza prezentując nowe auto i to już pod koniec listopada, czyli ponad trzy miesiące przed rozpoczęciem sezonu 2006, co nastąpi 12 marca w Bahrajnie.

Prace nad TF106 rozpoczęły się już pod koniec 2004 roku, a przedstawienie samochodu już w tak wczesnej fazie przygotowań do nowego sezonu jest według dyrektora technicznego Toyoty ds. bolidu, Mike'a Gascoyne'a dowodem na to, iż zespół jest w stanie rozwijać się w tempie umożliwiającym konkurowanie z czołówką Formuły 1.

Najważniejsze zmiany w TF106 to zupełnie nowy tył bolidu, dostosowany do konstrukcji najnowszej specyfikacji silnika V8. Nieco mniejszym zmianom uległa konstrukcja skorupowa samochodu (ang. monocoque), a także przednie zawieszenie bolidu TF105B, dzięki któremu Ralf Schumacher stanął na podium w ostatnim wyścigu sezonu 2005. Nowe auto na torze zadebiutuje już podczas przeprowadzanych w tym tygodniu testów pod Barceloną, a konkretnie we wtorek.

„Wersja TF106, jaka będzie użyta podczas testów w Barcelonie, oznacza pierwszą fazę programu rozwojowego tego auta, która potrwa do pierwszego wyścigu sezonu”, mówi Gascoyne. „Zaadoptowaliśmy podobny harmonogram jak w zeszłym sezonie, przeprowadzając pierwsze testy samochodu dosyć wcześnie. Umożliwi nam to drobiazgowe dopracowanie mechanicznej strony auta, zanim wprowadzimy nowy pakiet aerodynamiczny przed pierwszym wyścigiem. Taka strategia zapewniła nam niezmiernie udany początek sezonu 2005 i jesteśmy pewni, że to samo stanie się w 2006”.

Jednym z najistotniejszych elementów TF106 jest oczywiście nowy silnik RVX-06 V8. Przy jego konstruowaniu ekipa techniczna pod dowodzeniem Luki Marmoriniego (dyrektor techniczny ds. silnika) oparła się na doświadczeniach nabytych przy pracy nad jednostkami napędowymi V10. Na 19 rozegranych wyścigów w sezonie 2005 tylko raz przyczyną odpadnięcia z walki kierowcy Toyoty była awaria silnika i to pomimo wprowadzenia w życie zasady jeden silnik na dwa weekendy Grand Prix.

„Przy tak wymagających przepisach dotyczących wytrzymałości nie możemy pozwolić sobie na stąpanie po omacku”, wyjaśnia Marmorini. „Nie możemy poświęcać osiągów silnika, więc musimy się skoncentrować się na zredukowaniu straty. Mamy silną ekipę inżynierów pracujących nad silnikami w Toyocie, budowaną już od sześciu lat. Tak roznamiętniona praca zespołowa daje nam przewagę i jest jedną z naszych najmocniejszych stron”.

Nowy silnik Toyota RVX-06 V8 po raz pierwszy został przetestowany na dynamometrze 21 marca 2005 roku, czyli dzień po wywalczeniu pierwszego podium dla japońskiej stajni przez Jarno Trullego w Grand Prix Malezji. Od pierwszego sprawdzenia na torze pod koniec lipca, V8 przejechał 291 okrążeń podczas ośmiu oddzielnych dni testowych, co przekłada się na dystans 2143 km. Dzięki temu udało się wyeliminować wiele charakterystycznych dla wstępnej fazy rozwojowej problemów i na początku tego miesiąca silnik RVX-06 po raz pierwszy wytrzymał na dynamometrze dystans dwóch pełnych weekendów wyścigowych. Toyota zimowe testy rozpoczyna więc z silnikiem nadającym się już do startów w wyścigach i może skupić się na poprawie jego osiągów.

Kolejna dosyć istotna zmiana po przesiadce z 10 na 8 cylindrów, to nowy dostawca opon, którym od przyszłego sezonu będzie japońska firma Bridgestone. Zaplanowane na ten tydzień czterodniowe testy w Barcelonie będą dla Toyoty pierwszą okazją do sprawdzenia opon tego producenta. Przez pierwsze cztery sezony od debiutu w 2002 roku zespół korzystał z opon firmy Michelin.

Prezydent Toyota Motorsport, John Howett: „Porozumienie z Bridgestone zostało zawarte dopiero niedawno i jest bardzo ważne, abyśmy jak najszybciej rozpoczęli techniczną współpracę partnerską i razem pracowali nad rozwojem bolidu oraz opon Potenza w ramach przygotowań do sezonu 2006. Fakt, że możemy już testować nowy pakiet techniczny i zawieszenie wraz z silnikiem V8 i ogumieniem Bridgestone z pewnością przyniesie nam korzyści. Na razie jest jeszcze za wcześnie na ocenę naszej relatywnej konkurencyjności w stosunku do rywali, jednakże podczas rozwoju TF106 będziemy dążyli do uzyskania jak najlepszych osiągów w myśl naszej maksymy – aby być zawsze z przodu przed innymi”.

Jutro podczas oficjalnego debiutu na torze Catalunya TF106 jako pierwsi poprowadzą główni kierowcy Toyoty, Ralf Schumacher i Jarno Trulli. Przy okazji japońska stajnia potwierdziła, że jej kierowcami testowymi w przyszłym roku nadal będą Ricardo Zonta i Olivier Panis. Po testach w Barcelonie Toyota zaliczy w tym roku jeszcze dwie serie jazd próbnych, ale już na innym hiszpańskim torze, Jerez.

Źródło: Toyota-F1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.11.2023  Iltalehti: Toyota może przejąć realizację programu Audi
25.09.2023  Toyota dementuje plotki o powrocie do Formuły 1 z McLarenem
20.07.2019  Valtteri Bottas przetestował Toyotę Yaris WRC
01.05.2019  Alonso zakończy starty w WEC z Toyotą po tegorocznym Le Mans
17.06.2018  Toyota #8 odniosła zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans
Tagi:
Toyota
Prezentacje

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Szakall, 28.11.2005 11:41[!]
hmm.. TOYOTA dość pewnie i odważnie wstępuje w nowy sezon... :)
falconf1, 28.11.2005 12:06[!]
Wydaje mi się, że bolid TF105B, który pojechał w Japonii i Chinach był już prawie nowym TF106, bo tak wczesna prezentacja to trochę zaskoczenie.
Mariusz, 28.11.2005 13:38[!]
falconf1 chyba masz rację! poza tym prawdopodobnie, skoro już tak wcześnie pokazali nowy samochód, to gdzieś w połowie roku 2005 pewnie będzie nowy bolid.
RENO, 28.11.2005 17:49[!]
Nio zapowiadam się ciekawie Toyota może zamieszać albo i nie.
McMarcin, 28.11.2005 20:14[!]
pewnie jakaś lekka modyfikacja TF105B. Zobaczymy czy po pierwszych czterech wyścigach nie pojawi się TF106B ;-)
hide, 29.11.2005 11:29[!]
Nie wydaje mi sie by to byl pelny pakiet na sezon 2006. DO rozpoczecia sezonu jest jeszcze 3 miesiace i bolid pewnie niejednokrotnie poddany zostanie modyfikacjom. Zeby czasem sie nie rozczarowali po kilku wyscigach sezonu.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca