F1 20231  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

08.12.2023

Jakub Maciejewski najlepszy, duet Drago Racing na prowadzeniu w generalce

06.12.2023

Susie Wolff: W najostrzejszych słowach odrzucam oskarżenia

FIA wszczęła dochodzenie w sprawie Toto i Sussie Wolffów

05.12.2023

F1 wskazała tory, które zorganizują sprinty w sezonie 2024

04.12.2023

LGdS: Sainz może być opcją Red Bulla na sezon 2025

Sauber sugeruje przystąpienie do sezonu 2024 pod nazwą sponsora

01.12.2023

Russell wzywa do zmian odciążających personel zespołów

Lista startowa na sezon 2024

Williams zatrzymał Logana Sargeanta na sezon 2024

Saward: Nowa umowa Ricciardo przewiduje transfer do Red Bulla

30.11.2023

Vasseur: Straciliśmy więcej punktów od najbliższych rywali

Alpine otwarte na współpracę z Andrettim

Wolff: Wymienimy niemal każdą część bolidu przed sezonem 2024

29.11.2023

Druga runda PESCP już dzisiaj! (na żywo o 20:00)

Orlen przedłużył współpracę z Robertem Kubicą

Bin Sulayem: Masi przeszedł przez piekło

28.11.2023

Mercedes dementuje plotki o negocjacjach Vestiego z Williamsem

Magnussen: Nie zamierzam krytykować Haasa

Vowles: Decyzja ws. kierowcy zapadnie w najbliższych tygodniach

Ocon najszybszy podczas testów opon Pirelli

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2023  |  2022  |  2021  |  2020
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Toyota dementuje plotki o powrocie do Formuły 1 z McLarenem

Podczas weekendu na Suzuce gościem zespołu był m.in. prezes japońskiego koncernu.
Mateusz Szymkiewicz, 25 wrze?nia 2023, wyświetlenia: 897<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Doradca Toyota Gazoo Racing – Kazuki Nakajima, zdementował spekulacje, jakoby producent szykował się do powrotu do Formuły 1 z McLarenem.

Podczas weekendu na Suzuce dosyć nieoczekiwanie stajnia z Woking ogłosiła zatrudnienie Ryo Hirakawy w roli trzeciego kierowcy od sezonu 2024. Japończyk aktualnie reprezentuje barwy Toyoty w Długodystansowych Mistrzostwach Świata i jest pozbawiony doświadczenia na europejskim poziomie w wyścigach samochodów jednomiejscowych.

Decyzja ta rozbudziła sugestie, jakoby angaż Hirakawy mógł być wstępem do współpracy z Toyotą. Japoński producent, który prowadził fabryczny zespół w Formule 1 w latach 2002-2009, łączony jest z powrotem do stawki jako dostawca jednostek w ramach nowych przepisów, które wejdą w życie od sezonu 2026.

Podczas Grand Prix Japonii w padoku była obecna spora część zarządu koncernu, w tym prezes Akio Toyoda oraz doradca Toyota Gazoo Racing – Kazuki Nakajima. Jak przyznał reprezentant Williamsa w latach 2007-2009, na chwilę obecną japoński gigant nie jest zainteresowany ponowną obecnością w Formule 1.

„Na ten moment zdecydowanie nie” – powiedział Nakajima zapytany przez Autosport o potencjalne zainteresowanie Toyoty powrotem na tory Grand Prix. „Umowa [Hirakawy z McLarenem] w pełni dotyczy tylko kierowcy oraz wspierania jego marzeń. W tej chwili nie ma to nic wspólnego z niczym więcej. Wiem, że możecie wyciągać pewne wnioski, a także tworzyć pewne plotki. Ale mówię bardzo jasno «Nie». Mimo to nigdy nie wiadomo co przyniesie przyszłość”.

„Nasza koncentracja spoczywa na WRC oraz WEC. W obu kategoriach mierzymy się z mocną konkurencją i mamy dobre przełożenie na rynek samochodów seryjnych. Produkcja coraz lepszych pojazdów dzięki obecności w motorsporcie jest częścią filozofii Toyoty. Na ten moment jesteśmy szczęśliwi z tego czym dysponujemy. Toyota nie chciała blokować swojego kierowcy tylko dlatego, że nie jesteśmy w F1. Jako były zawodnik jestem zaangażowany w rozwój naszych kierowców”.

Nakajima dodał, że umowa Ryo Hirakawy z McLarenem miała pełne wsparcie prezesa koncernu Akio Toyody. „McLaren nie jest nam obcy. Prowadziliśmy z nimi pewne dyskusje o możliwościach dla Ryo. Z kolei zespół wyraził zainteresowanie, od tego się zaczęło. Jesteśmy zorientowani na naszych kierowców. F1 jest na szczycie całej piramidy i każdy zawodnik celuje w obecność tutaj. McLaren zadeklarował się do powierzenia Ryo jak największej ilości obowiązków podczas sesji w symulatorze i realnych testów. Jesteśmy tu, by wspierać go w tym”.

Autosport podkreśla, iż przed sezonem 2014 zarząd McLarena podjął rozmowy z Toyotą w sprawie dostaw hybrydowych jednostek napędowych. Producent był wówczas obecny w WEC z prototypem wspieranym elektrycznym silnikiem. Ostatecznie jednak stajnia z Woking przeniosła koncentrację na negocjacje z Hondą, doprowadzając do jej powrotu od 2015 roku.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.11.2023  Norris: Wykonuję beznadziejną pracę w kwalifikacjach
24.11.2023  Norris: Za nami piątek daleki od ideału
24.11.2023  Mercedes pozostanie dostawcą McLarena do 2030 roku
20.11.2023  Stella: Nierówność, która zaskoczyła Norrisa, powinna zostać usunięta
16.11.2023  Norris: Nie mam pojęcia, jak wypadniemy w Vegas
Tagi:
McLaren
Toyota

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca