F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Toyota dementuje plotki o powrocie do Formuły 1 z McLarenem

Podczas weekendu na Suzuce gościem zespołu był m.in. prezes japońskiego koncernu.
Mateusz Szymkiewicz, 25 wrze?nia 2023, wyświetlenia: 911<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Doradca Toyota Gazoo Racing – Kazuki Nakajima, zdementował spekulacje, jakoby producent szykował się do powrotu do Formuły 1 z McLarenem.

Podczas weekendu na Suzuce dosyć nieoczekiwanie stajnia z Woking ogłosiła zatrudnienie Ryo Hirakawy w roli trzeciego kierowcy od sezonu 2024. Japończyk aktualnie reprezentuje barwy Toyoty w Długodystansowych Mistrzostwach Świata i jest pozbawiony doświadczenia na europejskim poziomie w wyścigach samochodów jednomiejscowych.

Decyzja ta rozbudziła sugestie, jakoby angaż Hirakawy mógł być wstępem do współpracy z Toyotą. Japoński producent, który prowadził fabryczny zespół w Formule 1 w latach 2002-2009, łączony jest z powrotem do stawki jako dostawca jednostek w ramach nowych przepisów, które wejdą w życie od sezonu 2026.

Podczas Grand Prix Japonii w padoku była obecna spora część zarządu koncernu, w tym prezes Akio Toyoda oraz doradca Toyota Gazoo Racing – Kazuki Nakajima. Jak przyznał reprezentant Williamsa w latach 2007-2009, na chwilę obecną japoński gigant nie jest zainteresowany ponowną obecnością w Formule 1.

„Na ten moment zdecydowanie nie” – powiedział Nakajima zapytany przez Autosport o potencjalne zainteresowanie Toyoty powrotem na tory Grand Prix. „Umowa [Hirakawy z McLarenem] w pełni dotyczy tylko kierowcy oraz wspierania jego marzeń. W tej chwili nie ma to nic wspólnego z niczym więcej. Wiem, że możecie wyciągać pewne wnioski, a także tworzyć pewne plotki. Ale mówię bardzo jasno «Nie». Mimo to nigdy nie wiadomo co przyniesie przyszłość”.

„Nasza koncentracja spoczywa na WRC oraz WEC. W obu kategoriach mierzymy się z mocną konkurencją i mamy dobre przełożenie na rynek samochodów seryjnych. Produkcja coraz lepszych pojazdów dzięki obecności w motorsporcie jest częścią filozofii Toyoty. Na ten moment jesteśmy szczęśliwi z tego czym dysponujemy. Toyota nie chciała blokować swojego kierowcy tylko dlatego, że nie jesteśmy w F1. Jako były zawodnik jestem zaangażowany w rozwój naszych kierowców”.

Nakajima dodał, że umowa Ryo Hirakawy z McLarenem miała pełne wsparcie prezesa koncernu Akio Toyody. „McLaren nie jest nam obcy. Prowadziliśmy z nimi pewne dyskusje o możliwościach dla Ryo. Z kolei zespół wyraził zainteresowanie, od tego się zaczęło. Jesteśmy zorientowani na naszych kierowców. F1 jest na szczycie całej piramidy i każdy zawodnik celuje w obecność tutaj. McLaren zadeklarował się do powierzenia Ryo jak największej ilości obowiązków podczas sesji w symulatorze i realnych testów. Jesteśmy tu, by wspierać go w tym”.

Autosport podkreśla, iż przed sezonem 2014 zarząd McLarena podjął rozmowy z Toyotą w sprawie dostaw hybrydowych jednostek napędowych. Producent był wówczas obecny w WEC z prototypem wspieranym elektrycznym silnikiem. Ostatecznie jednak stajnia z Woking przeniosła koncentrację na negocjacje z Hondą, doprowadzając do jej powrotu od 2015 roku.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.04.2024  Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku
22.04.2024  Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach
21.04.2024  Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari
19.04.2024  Norris: Dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu
19.04.2024  Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa
Tagi:
McLaren
Toyota

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca