|
|
|
|
|
|
Podwójny DRS zostanie zakazany od 2013 roku |
Oficjalne potwierdzenie werdyktu powinniśmy usłyszeć podczas spotkania WMSC. |
|
•Mateusz Szymkiewicz, 31 lipca 2012, wyświetlenia: 4346 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Najprawdopodobniej od przyszłego roku korzystanie z podwójnego DRS'u zostanie zakazane.
Mercedes na początku tego sezonu pojawił się z nowym samochodem, który posiadał radykalny projekt podwójnego DRS'u. Rozwiązanie stajni z Brackley zakłada wygaszenie tylnego skrzydła, skierowanie kanałami pochłoniętego powietrza do przedniej partii bolidu, a także wylot otworami w spodzie przedniego spojlera, co spowoduje obniżenie jego efektywności na prostych i da znaczący wzrost prędkości.
Podczas Grand Prix Chin zespół Lotus oprotestował rozwiązanie niemieckiej stajni, jednakże FIA zadecydowała o odrzuceniu wniosku ekipy, ponieważ w mniemaniu federacji, system jest legalny, a jego sposób aktywacji nie jest sprzeczny z przepisami.
W związku z odrzuceniem protestu, Lotus postanowił rozpocząć pracę nad podwójnym DRS'em, który był testowany w bolidzie E20 podczas piątkowych treningów do Grand Prix Niemiec i Węgier. Brytyjski zespół planuje ostateczny debiut tego rozwiązania podczas wyścigu o Grand Prix Belgii w przyszłym miesiącu.
Po dyskusji grupy roboczej na temat przyszłorocznych przepisów, ponoć większość ekip zgodziła się, aby w sezonie 2013 stosowanie podwójnego DRS'u zostało zakazane. Jednym z zespołów, który nie wyraził zgody na zakaz stosowania tego systemu, był Mercedes, który jako pierwszy rozpoczął czerpanie korzyści z tego obszaru. Zakaz powinien zostać oficjalnie potwierdzony podczas spotkania Światowej Rady Sportów Motorowych w tym roku.
Większość rywali była za zakazem korzystania z podwójnego DRS'u, tłumacząc się obawami o zbyt duże koszty, jakie pochłonie wdrożenie tego systemu. Szef Mercedesa – Ross Brawn był nieugięty i powtarzał, że stworzenie podwójnego DRS'u jest opłacalne. „Ludzie mówią o ogromnych kosztach, ale tak naprawdę nie jest. Wszyscy wiemy, że system składa się z kilku rurek wykonanych z włókna węglowego, które idą przez dół samochodu. Normalny człowiek na ulicy powie, że to kosztowało kilka tysięcy funtów, a nie milionów”.
Źródło: autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|