F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

05.05.2024

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Zespoły będą mogły ukryć schodkowe nosy w 2013

Podwójny DRS opracowany przez Mercedesa zostaje zabroniony.
Karol Piątek, 28 wrze?nia 2012, wyświetlenia: 3032<< | lista | T- | T+ | >>
FIA zapowiedziała, że w przyszłym roku zespoły Formuły 1 będą miały możliwość zamontowania specjalnego panelu do swoich samochodów, aby pomóc ukryć schodkowy nos.

Zespoły dyskutowały nad rozwiązaniem, dzięki któremu mało estetyczne nosy zniknęłyby z przyszłorocznych samochodów, jednocześnie nie ingerując za bardzo w już opracowane projekty bolidów. Ciało zarządzające sportem motorowym uchwaliło przepis, który pozwoli na zainstalowanie specjalnego panelu, który będzie zakrywał przełamanie. W opublikowanej wczoraj wersji przepisów na rok 2013, znajdują się szczegóły dotyczące wprowadzono rozwiązania.

Nowy Artykuł 3.7.9 przepisów technicznych stanowi: „Z wyjątkiem opcjonalnego, pojedynczego elementu w postaci przytwierdzonego panelu (dokładnie opisanego w załączniku do regulaminu technicznego) – który w żadnym punkcie nie może znajdować się ponad 625mm powyżej płaszczyzny odniesienia – nie dopuszcza się, by nadwozie na odcinku wysuniętym w przód bardziej niż 1950mm od tylnej krawędzi wejścia kokpitu, sięgało wyżej niż 550mm względem płaszczyzny odniesienia”.

Dyrektor techniczny McLarena, Paddy Lowe, powiedział niedawno, że korzystanie z panelu było bardzo ważne, ponieważ zespoły mogą zamieścić go na istniejących konstrukcjach podwozia, bez znacznej ingerencji w ich projekty. „Zgodziliśmy się na przepis zezwalający na zastosowanie tego panelu, co w efekcie oznacza, że możemy wykorzystać obecnie istniejące samochody i jego struktury, które mają stopniowy nos, i je przykryć” – powiedział po Grand Prix Włoch. „Sposób, w jaki będzie umieszczony ten element i jego rozmiar są ograniczone do tego stopnia, że nie można dzięki niemu uzyskać znacznej przewagi aerodynamicznej w tym obszarze. Element ten, nie będzie zatem odgrywać dużej roli”.

Zakaz użycia podwójnego DRS

Nowe przepisy techniczne obejmują również klauzulę, która wyklucza możliwość użycia podwójnego systemu DRS używanego przez Mercedesa od początku tego sezonu.

Artykuł 3.18 wskazuje, że ruchome tylne skrzydło: „Nie może być użyte do zmiany geometrii jakiegokolwiek kanału, zarówno bezpośrednio lub pośrednio, z wyjątkiem zmian w odległości między sąsiednimi sekcjami, o których mowa w artykule 3.10.2”.

Przepisy nie zabraniają użycia systemu opracowanego przez Lotusa, nad którego rozwiązaniem ciężko pracuje również Mercedes.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Ralph1537, 28.09.2012 11:01[!]
ale beton, mieli zlikwidować całkowicie schodkowe nosy :(
IceMan11, 28.09.2012 11:04[!]
Ciekawe jak to zrobią, że nie wpłynie na aerodynamikę?
Reyon, 28.09.2012 16:57[!]
@Basshuntersw
Kto ci powiedział, że ktoś wraca? To ma być tylko ukryte i to 'ukrycie' nie wpływa na bezpieczeństwo.
Zomo, 28.09.2012 19:44[!]
"To ma być tylko ukryte" i nie wyplywac na aerodynamike? Wybacz, ale ja tego nie umiem w zaden sposob sobie wyobrazic? Z czego to ma byc zrobione, ze bedzie przepuszczac powietrze i aerodynamika pozostanie taka jak ze schodkowym nosem??
samwieszkto, 29.09.2012 10:21[!]
Pomyślcie sobie, że przykładacie na schodkowy nos kartke papieru, ładnie ją formując. To będzie tak samo
buczu, 30.09.2012 12:59[!]
sam nos zostanie na tym samym poziomie co jest. Czyli będzie niżej niz w poprzednich latach.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca