F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

05.05.2024

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Sauber: Zmniejszenie kosztów największym wyzwaniem dla F1

Szwajcar uważa, że duże zespoły powinny uświadomić sobie wagę problemu.
Paweł Zając, 16 grudnia 2012, wyświetlenia: 1639<< | lista | T- | T+ | >>
Peter Sauber uważa, że największym wyzwaniem, jakie czeka na obecną Formułę Jeden, jest konieczność zmniejszenia kosztów.

Sauber, który w tym roku przestał pełnić funkcję szefa swojej ekipy, twierdzi, że ustalony limit budżetu byłby efektywnym rozwiązaniem problemu. Zespoły, Bernie Ecclestone oraz FIA dyskutowały w tym roku nad ograniczeniem kosztów i uznano rozwiązanie tego problemu za priorytet.

„Myślę, że największym wyzwaniem jest część komercyjna” – powiedział Peter Sauber w rozmowie z magazynem Autosport. „Nie chodzi tu tylko o Saubera, ale także o niektóre duże ekipy. Formuła 1 jest dziś zdecydowanie zbyt droga, to fakt”.

Sauber ma jednak obawy, co do tempa w jakim postępują dyskusje na ten temat. Szwajcar wezwał większe zespoły do jak najszybszego prowadzenia zmian. „Postępy w tej kwestii są bardzo powolne. Jest ciężko i mam nadzieję, że duże zespoły uświadomią sobie, że musza coś zrobić”.

Kwestia redukcji budżetu pojawiła się na poważnie w 2009 roku, kiedy ówczesny prezydent FIA – Max Mosley, zaproponował ograniczenie ich do 30 milionów funtów. Później limit miał zostać podniesiony na 40 milionów, jednak pomysł ostatecznie porzucono. Sauber już wtedy popierał ograniczenie budżetów i nadal optuje za tym pomysłem. „Bardzo mocno wspieramy ograniczenia kosztów” – powiedziała Monisha Kaltenborn. „To odpowiedni kierunek i w końcu musimy dobrzeć do punktu, w którym będziemy mieli limit budżetu”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.09.2018  Salo: Pojawiają się plotki, że Raikkonen mógłby nabyć udziały w Sauberze
07.01.2018  Peter Sauber zadowolony z nawiązania współpracy zespołu z Alfą Romeo
21.03.2017  Sauber sądzi, iż jego dawny team będzie w tym roku okupował tyły stawki
20.07.2016  Sauber został sprzedany Longbow Finance
16.03.2015  Peter Sauber stanął w obronie Monishy Kaltenborn
Tagi:
Sauber
Sauber P.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
SirKamil, 16.12.2012 16:15[!]
Duże zespoły są bardzo świadome, tylko nie widzą nic poza czubkiem własnego nosa i utrwalanie układu bardzo im odpowiada do spółki z Bernim "czy się stoi czy się leży 5% Ferrari się należy". Zamiast dążenia do wzmocnienia stawki F1 dla atrakcyjności dyscypliny, wszystko idzie na modłę ligi hiszpańskiej z dwoma potęgami i resztą 'kmiotów'. Za dużo osiemdziesięciolatków w zarządzie F1.
Kamikadze2000, 16.12.2012 17:04[!]
Duży budżet to największy argument dla potentatów. To dzięki niemu mogą tak wytrwale pracować, zatrudniać najlepszych i dominować wiele lat. "Cięcia kosztów" to fikcja i pozostanie tak na wiele lat. ;]
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca