F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

05.05.2024

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Newey: Postąpiliśmy słusznie, że w pełni wykorzystaliśmy regulamin

"Oczywiście, samochód był blisko granicy przepisów [...]".
Karol Piątek, 16 grudnia 2012, wyświetlenia: 2744<< | lista | T- | T+ | >>
Projektant mistrzowskich bolidów Red Bulla, Adrian Newey, przyznał, że jego zespół podjął właściwą decyzję, maksymalnie wykorzystując regulamin techniczny, co pozwoliło zoptymalizować osiągi samochodu.

W minionym sezonie, ekipa z Milton Keynes kilkukrotnie była w centrum kontrowersji związanych ze zgodnością ich bolidu z przepisami a niektórzy rywale austriackiego producenta, poddawali w wątpliwość legalność RB8.

W Monako pojawił się spór dotyczący otworów w podłodze samochodu, z kolei na Węgrzech rozgorzała dyskusja odnośnie mapowania silnika. Ostatecznie, wszystkie spory zakończyła Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA), która jeszcze w trakcie sezonu klasyfikowała sytuacje i usuwała luki z regulaminu.

W końcowej fazie mistrzostw Fernando Alonso posunął się nawet do stwierdzenia, że jego głównym rywalem nie są kierowcy Red Bulla, tylko Adrian Newey, jednak szef techniczny zespołu, uważa to za naturalną część Formuły 1.

„Wydaje się, że co wyścig byliśmy oskarżani o robienie czegoś nielegalnego” – powiedział Newey w wywiadzie udzielonym na potrzeby powstania filmu dokumentalnego poświęconego dotychczasowej działalności jego zespołu. „Oczywiście, samochód był blisko granicy przepisów, jednak według mnie to jest właśnie to co powinieneś robić w Formule 1. Nie ma czegoś takiego jak duch przepisów, wszystko jest napisane czarno na białym. Nie możesz zrobić tego, ale możesz zrobić to. Najważniejszym jest fakt, że samochód był legalny i wygraliśmy wyścigi”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
04.05.2024  Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1
03.05.2024  RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em
01.05.2024  LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami
01.05.2024  The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu
01.05.2024  LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie
Tagi:
Newey A.
Red Bull

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
jpslotus72, 16.12.2012 12:18[!]
Cytat :
Nie ma czegoś takiego jak duch przepisów
Jest coś takiego - ale może faktycznie nie w F1... Trzeba rzeczywiście odróżniać złamanie regulacji - czyli formalne oszustwo - od wykorzystania luk, niejednoznaczności, braku precyzji w ich zapisie. Regulacje nie mogą przewidzieć każdej możliwości technologicznych innowacji - więc to wszystko zawsze jest trochę płynne. Na tym polega rola FIA, żeby nad tym wszystkim czuwać i interweniować w miarę szybko i jednoznacznie - wydaje się, ze nie zawsze udaje jej się z tej roli wywiązywać jak należy, nawet biorąc pod uwagę tę nieprzewidywalność i innowacyjność konstruktorów (jakby czasem ekspertom FIA brakowało kompetencji a jej decydentom zdolności do podejmowania "męskich decyzji").
W przypadku RBR chodzi jedynie o to, czy Newey tylko naginał granice regulacji, czy też mistrzowski zespół w pewnych przypadkach je przeginał - np. czy przednie skrzydło było bardziej "elastyczne", niż pozwalają na to regulacje, tylko zrobione to było w tak genialny sposób, że FIA nie mogła ich przyłapać na gorącym uczynku? Na marginesie - zasady testowania rozwiązań technicznych przez FIA też nie są doskonałe: np. skrzydło może inaczej zachowywać się w statycznych warunkach "laboratoryjnych", a inaczej w "warunkach frontowych" (mierniki nie wykrywają tego, co widzi zwykłe oko kamery w zwolnionym tempie). Jedna zasada obowiązuje i w literze i w duchu przepisów - przestępstwo trzeba udowodnić i dopóki się tego nie zrobi, choćby się miało nie wiem jakie wątpliwości, obowiązuje reguła domniemania niewinności.
Kamikadze2000, 16.12.2012 12:43[!]
Dokładnie - przepisy są ustalane i czarno na białym są napisane. Newey dobrze je rozumie i wie, co zrobić, aby było dobrze, a zarazem zgodnie z przepisami. Po prostu ich nie łamie! Dlatego zasługuje na szacunek. :))
znafcaf1, 16.12.2012 13:52[!]
i to co nie jest zabronione jest dozwolone:)
katinka, 16.12.2012 15:18[!]
Nic RBR nie udowodniono, więc bolid był chyba legalny. A że na granicy przepisów technicznych, no cóż geniusz Neweya był lepszy i bardziej cwany od regulaminu FIA. To coś podobnie jak Ross Brawn i Brawn GP przez kilka pierwszych wyścigów 2009. Nie wiem, czy jest cos takiego jak duch przepisów, ale kiedyś słyszałam, że jest chyba cos takiego jak duch sportu i walki...
Kamikadze2000, 16.12.2012 17:02[!]
@katinka - punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Dominacja Ferrari z Bridgestone śmierdziała na odległość czymś podejrzanym, podobnie jak lata panowania Williams-Renault czy McLaren-Honda. Kwestią pozostaje tylko to, czy komuś się to podoba, czy nie. Zmiana przepisów w 2005r. była po to, aby zahamować wreszcie Ferrari. Teraz robi się wszystko, aby RBR nie dominował. Nikt mnie nie przekona co do tego, że jest inaczej. W skokach rządzą Austriacy, natomiast w biegach Norwegowie - i nie chodzi mi tu akurat o sportowców. Pzdr :)
modlicha, 16.12.2012 19:45[!]
Cytat katinka :
Nic RBR nie udowodniono, więc bolid był chyba legalny

Nieprawda, udowodniono im że posiadali nielegalny mechanizm umożliwiający zmiany zawieszenia w parc femme. FIA zorientowała się dopiero po połowie sezonu. Nakazali zdemontować nielegalny mechanizm. ;-) RBR zarzekał się że tego nie używali.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca